برخی احکام برنامه ششم توسعه ضدخانواده است
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت معتقد به دادن برنامه به مجلس نیست. البته این اعلام هم شده است. مجلس رأساً وارد شده است و با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مشغول نوشتن برنامه است. همیشه دولت ها برنامه می دادند و مجلس بررسی و تصویب می کرد اما این بار مجلس درگیر نوشتن برنامه است. در احکامی که دولت وضع کرده، نه تنها بحث خانواده دیده نشده است بلکه احکام ضد خانواده نیز آورده شده است تحت عناوین زیبایی همچون عدالت جنسیتی.
وی افزود: این عدالت جنسیتی را به توسعه اشتغال پیش بینی کرده اند نه به توسعه حقوق زنان در خانواده. قرار است که اعضای کمیسیون فرهنگی احکام را اصلاح کنند. در بخش بهداشت و درمان، 5 بند سیاستی وجود دارد. در احکام فرستاده شده به مجلس تنها به یک و نیم بند آن پرداخته شده است.
اینکه بگوییم وزیری در مجلس قبل رای نیاورد این مجلس رای آورد استدلال درستی نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مجلس دهم با مجلس نهم تفاوت دارد. تنها 50 نماینده از دوره قبل به مجلس دهم راه یافته اند که همگی هم اصول گرا نیستند. مثلاً آقایان تابش، تاجگردون و مطهری هم از دوره قبل هستند و همگی اصلاح طلب. این استدلال که در مجلس قبلی به این وزرا رأی داده نشد اما در این مجلس، وزیر شدند، استدلال درستی نیست، ترکیب دو مجلس تغییر کرده است. همین استدلال بد در رأی آوردن این سه وزیر تأثیر داشت.
در مجلس همه ی نماینده ها در یک مرتبه هستند
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: رئیس مجلس با رئیس دولت تفاوت دارد.رئیس و هیئت رئیسه مجلس، لیدرهای مجموعه نیستند. من نمی گویم که مدیریت، تأثیری ندارد اما باید توجه شود که گاهاً نمایندگان به سخنان ما ترتیب اثر می دهند و گاهاً نه. مثلاً در موضوع استیضاح آقای فانی، نظر هیئت رئیسه برعدم استیضاح بود البته به مصالحی. اما نمایندگان پافشاری کردند و استیضاح تصویب شد.
مشهد از لحاظ سرانه بهداشتی در حاشیه شهر در بدترین وضعیت قرار دارد
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه نشینی یعنی عدم بافت زندگی شهری. بافتِ فرسوده و متراکم، خیابان کشی و معابر نادرست ، سرانه اندک و عدم هویت مشخص شهری از ویژگی های حاشیه شهر است. در سطح بهداشت عمومی و خدمات بهداشتی درمانی (دو مقوله جدا از هم) مشکل وجود دارد. بهداشت عمومی یعنی به عنوان مثال نحوه دفع فاضلاب بهداشتی یا نحوه جمع آوری و دفع زباله یا بحث آسفالت و سنگ فرش بودن معابر و خیابان ها یا تأمین آب آشامیدنی سالم و... . هر کدام از این موارد متولیان مربوط به خود را دارد، مثلاً شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، محیط زیست و ... .
وی ادامه داد: بحث دیگر موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است برای مثال می توان به خانه بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، داروخانه و درمانگاه اشاره کرد. حاشیه شهر هم به علت عدم بافت مناسب همانگونه که کمبودهایی همچون سینما، پارک، فرهنگسرا، مدرسه دارد، کمبود مراکز بهداشتی درمانی نیز دارد.
مشهد با توجه به اینکه بزرگترین حاشیه نشینی را داراست، در بدترین وضعیت قرار دارد. یعنی با توجه به جمعیت، کمبود وجود دارد. سرانه های بخش بهداشت و درمان تضعیف شده است. البته اخیراً وزارت بهداشت طرحی تحت عنوان مراقبین سلامت در حاشیه شهرها اجرا نمود که تا حدی، بهبودی حاصل شد. در مجموع در سطح خدمات بهداشتی و درمانی اتفاقاتی افتاده است اما در بعد خدمات اورژانسی، شدیداً کمبود وجود دارد.
قاضی زاده درباره ی مشهد 2017 و فعالیت های انجام شده گفت: من که امیدی ندارم. فرصتی بود که از دست رفت.
هر گونه فعالیت غربی اعم از حضور سفیر برای سلطه انجام می شود
قاضی زاده هاشمی افزود: هیچ فعالیتی در ایران از سوی دول غربی انجام نمی شود مگر با هدف سلطه. خواه این فعالیت، کلاس زبان باشد، تیم گردشگری یا اقتصادی باشد، ورود سفیر باشد، خواه نفوذ های کلان باشد، همه با هدف سلطه است. این ما هستیم که نباید اجازه چنین اتفاقاتی را بدهیم. یعنی این سفیر مذکور نباید پذیرفته می شد. چه این سفیر که سابقه اطلاعاتی دارد و چه شخص دیگری. در هر صورت در کلیت هدف تفاوتی نیست.