اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماهنامه علمی آموزشی، خبری و تحلیلی «دانشبنیان» در شماره آبانماه، ضمن آنکه توجه ویژهای به بیان اهمیت و جایگاه بازار شرکتهای دانشبنیان داشته است، بایدها و نبایدهای یافتن این بازار و حفظ آن را مورد توجه قرار داده و علاقمندان فعالیت در این عرصه را نسبتبه اهمیت آن آگاه ساخته است.
آغازگر این شماره از دانشبنیان، یادداشتی است از پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان که در این شماره ضرورت و اهمیت به دست گرفتن بازار دانشبنیان را بازگو ساخته است.
کرمی که دبیر کلی جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایرانساخت» را عهدهدار است، توانمندی کشور در ارائه بازاری هشتادمیلیونی را مورد توجه قرار داده و چشم سوداگرانه تولیدکنندگان رقیب در عرصه بینالمللی و ظرفیت ویژه برای رونق تولید داخلی به این بازار بالقوه و بزرگ اشاره داشته است.
کرمی در بخشی از یادداشت خود مینویسد: « هر تولید کنندهای بازار هشتاد میلیونی ایران را جدی میگیرد و برای ورود به آن با همتایان خود رقابت میکند. با اینکه ما سالها گرفتار تحریم بودیم و عملا نمیتوانستیم با اروپا و آمریکا و حتی بخشهایی از آسیا روابط مالی و بدهبستان اقتصادی داشته باشیم، اما صاحبان کالا و شرکتهای تولیدی و خدماتی از بازار ایران صرف نظر نکردند و اگرچه از در نمیتوانستند داخل این بازار شوند، از پنجره شدند و برای اجناس خود تبلیغ کردند. متاسفانه باید اذعان کنیم که عادتهای مصرفزدگی به جان و تن «ما» افتاده است.»
یازدهمین ماهنامه «دانش بنیان» ویژه آبان ماه ۱۳۹۵، به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در دسترس علاقه مندان گرفته است.