به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، اوایل دیماه سال گذشته معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان از پیشرفت 76 درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفته بود: این قطعه بهار سال آینده زیر بار عبور قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه هماکنون 130 کارگاه فعال در این پروژه داریم، تصریح کرد: 3300 نفر با حدود 980 دستگاه ماشینآلات در حال فعالیت در این پروژه هستند.
وی با اعلام این که در این قطعه چند درصد از برنامه جلوتر هستیم، افزود: تا قبل از پایان تجهیز کارگاه تجهیز کارگاه قطعه 2 آزادراه تهران-شمال انجام میشود و 2 سال پس از آن کار ساخت به اتمام میرسد.
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد با بیان اینکه مناقصه تونل البرز انجام شده است، گفت: 21 پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی در قطعه یک آزادراه فعال هستند، ضمن آن که یک مشاور خارجی نیز طراحی تونل البرز را بر عهده دارد.
در همین حال وزیر راه و شهرسازی از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت یازدهم خبر داده و گفته است: قطعه یک این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عباس آخوندی با تکرار بخشی از آمار 4 ماه پیش معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان، افزود: در حال حاضر 3300 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و مناقصات برای قطعه دوم هم انجام شده است و تونل قطعه دوم به طول 650 متر در حال اجراست و کار مهندسی قطعه سوم را هم شروع کردهایم.
وی این را هم گفت: کار چینیها در پروژه آزادراه تهران – شمال رو به اتمام است و پس از اتمام، کار جدیدی را به این پیمانکار خارجی واگذار نمیکنیم.
مقایسه جدیدترین آمار وزیر راه و شهرسازی با آمار دیماه پارسال حاکی از است که طی 4 ماه اخیر آزادراه افسانهای ماهانه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حال چنانچه با همین سرعت روند احداث آزادراه تهران-شمال تداوم داشته باشد، 20 ماه زمان نیاز است تا این پروژه به مرحله افتتاح برسد.
به عبارت دیگر آذرماه سال آینده، زمان افتتاح قطعه یک آزادراه مذکور خواهد بود. البته شاید با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاستجمهوری مقدمات یک افتتاح زودهنگام فراهم شود و آقای وزیر روبان این افتتاح را قیچی کند. زمزمههایی در رابطه با جزئیات این افتتاح به گوش میرسد که در آیندهای نزدیک به آن پرداخته میشود.
منبع: تسنیم
از همه ی مردم ایران معذرت میخوام