news613429 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 613429
[rutitr] => صادقکوشکیدر جهانآرا؛
[title] => فیلم/ منتظری از مبارزه با سازمان مجاهدین خلق تا حمایت از سازمان مجاهدین خلق
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] =>
[body] =>
news613369 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 613369
[rutitr] =>
[title] => فیلم/ رهبر انقلاب: با اينكه يک نفر فقط شمشير زد اما آن كسانی هم كه تاثير داشتند، جزو قتله اميرالمومنين هستند
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] =>
[body] =>
news613361 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 613361
[rutitr] =>
[title] => فیلم/ اعترافات منافقین در روزی که قرار بود مجلس را تصرف کنند!
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] =>
[body] =>
news613482 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 613482
[rutitr] =>
[title] => فیلم/ سخنرانی استاد پناهیان/ شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی تهران
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] =>
[body] =>
news613761 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 613761
[rutitr] =>
[title] => فیلم/ فیلمی دردناک از خداحافظی آخر شهید مدافع حرم با فرزندان خود
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] =>
[body] =>
news656925 :Array
(
[content] => Array
(
[id] => 656925
[rutitr] =>
[title] => خبر خوش برای کامیوندارها/ نوسازی ۶۵ هزار کامیون فرسوده
[stitle] =>
[title2] =>
[subtitle] => 65 هزار دستگاه کاميون فرسودهاي که موجب آلودگي هوا ميشود طبق برنامه پيش بيني شده، بايد در پنج سال آينده نوسازي شود.
[body] =>
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛هم اکنون بیش از ۱۲۷ هزار کامیون بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش چیزی در حدود ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف میکنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه باید در ۵ سال آینده ۶۵ هزار کامیون فرسوده نوسازی شود، اما به علت پایین بودن قیمت سوخت، مالکان این کامیونها انگیزهای برای نوسازی ناوگان خود ندارند.
داود کشاورزیان با بیان اینکه کامیونهای فرسوده علاوه بر مصرف سوخت بالا آلایندگی زیادی را تولید میکنند، افزود: آمارها نشان میدهد، سالیانه کمتر از ۳ هزار کامیون در کشور نوسازی میشود.
به گفته وی، سازمان راهداری برای نوسازی ناوگان فرسوده کشور برنامههای زیادی را در دست اقدام دارد و پرداخت تسهیلات کم بهره ارزان قیمت برای مالکان از منابع داخلی سازمان یکی از این طرحها است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: هم اکنون برای خرید اتوبوس که قیمت آن حدود ۸۵۰ میلیون تومان است ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت میشود و به اعتقاد بنده این تسهیلات بسیار کم است، اما بانکها بیشتر از این نمیتوانند تسهیلات پرداخت کنند.
کشاورزیان با اشاره به میزان تسهیلات برای نوسازی کامیون افزود: هم اکنون برای خرید کامیون که بین ۴۲۰ تا ۴۵۰ میلیون قیمت دارد ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت میشود، اما باز هم رانندگان تمایلی برای نوسازی ناوگان خود ندارند.
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق قانون رفع موانع تولید، وزارت نفت مکلف شده مابه التفاوت سود تسهیلات را از محل صرفه جوییهای مصرف سوخت تامین کند.
وی افزود: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون هوای پاک را تصویب کرده و در این قانون تکلیف شده خودروهای فرسوده حق تردد نداشته باشند و هیچ شرکتی نیز حق ندارد برای این خودروها صورتحساب صادر کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: در این قانون دولت مکلف شده سن ناوگان فرسوده را تعیین کند و اگر دولت سن ناوگان فرسوده را ۲۵ سال تعیین کند در این صورت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار کامیون برون شهری و همین تعداد کامیون درون شهری فرسوده محسوب شده و باید از رده خارج شوند.
وی اظهار کرد: با تصویب آیین نامه مربوطه در دولت و ابلاغ آن روند نوسازی ناوگان فرسوده با سرعت بیشتری دنبال شود و به نظر طبق این آیین نامه کسی حق ندارد برای خودروهای از رده خارج صورتحساب و یا بارنامه صادر کند.