وی افزود: برای پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش دو نگاه وجود دارد. نخست اینکه مستقیما همه نیازها از سوی دانشگاه فرهنگیان تامین شود و در واقع همه معلمان آینده در این دانشگاه تربیت شوند. نگاه دوم این است که دانشگاه فرهنگیان میتواند با مدیریت و راهبری، تربیت بخشی از نیروها را به دانشگاههای دیگر بسپارد. در واقع میتوان از ظرفیتهای خوب دانشگاههای معتبر کشور استفاده و بخشی از این نیروها را به شکل غیرمستقیم آماده کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما برای پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی نگاه دوم را تعقیب میکنیم گفت: اگر این طرح زیر نظر دانشگاه فرهنگیان انجام شود و ما آن را مدیریت کنیم میتوانیم پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش باشیم.
مهرمحمدی با بیان اینکه اولین گروه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سال 91 پذیرش شدند افزود: 22 هزار نفر ورودی سال 91 در مهرماه سال 95 فارغ التحصیل شده و به مدارس راه پیدا کردند. دومین گروه ورودیهای ما 17 هزار و 500 نفر بودند که مهر 92 پذیرش شدند و امسال بعد از پشت سر گذاشتن ترم فشرده تابستانی میتوانند وارد آموزش و پرورش شده و در کسوت معلمی مشغول به تدریس شوند.
وی ادامه داد: نزدیک به 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری از مهرماه امسال وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و پیش بینی میکنیم همین تعداد یعنی 10 هزار نفر دیگر نیز در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی که قرار است برگزار شود، شرکت کنند و ما بتوانیم از این افراد نیز در دانشگاه میزبانی کنیم. با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است، این افراد باید بتوانند از آبان ماه امسال تحصیل خود را با عنوان «مهارت آموز» شروع کنند. بنابراین در مجموع امسال 20 هزار مهارت آموز و دانشجو معلم جدید وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد تا بتوانیم آنها را برای آموزش و پرورش و شغل معلمی تربیت کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که آبان ماه سال گذشته برگزار شد گفت: دوره مهارت آموزی این پذیرفته شدگان شروع شده است و آنها پودمان اول خود را در مرداد و شهریور ماه پشت سر میگذارند. اینها دو پودمان دیگر هم در طول سال تحصیلی خواهند داشت. یک پودمان آموزشی که به صورت مجازی ارائه میشود و دیگری هم پودمان کارآموزی است. این افراد همزمان با ورود به مدارس تعهداتی به عنوان کارآموز دارد و باید پروژههایی را در طول دوره یکساله تدریس به دانشگاه تحویل دهد.