دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان خودرو گفت: نگران این هستیم که اجرای قرارداد رنو آن هم با این سطح از سرمایه گذاری با ابهاماتی همراه شود زیرا هنوز ضمانت های اجرای این قرارداد مشخص نیست.
به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری دانشجو، آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان این موضوع که قرارداد جدید رنو بر روی کاغذ خوب و تمام شروط وزارت صنعت و منافع ملی را رعایت کرده است، اظهار داشت: ما نگران این هستیم که اجرای این قرارداد بین المللی آن هم با این سطح از سرمایهگذاری با ابهاماتی همراه شود، زیرا هنوز ضمانتهای اجرای این قرارداد مشخص نیست. وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست بعد از تغییر دولت یا وزرا مفاد این قرارداد به صورت دقیق اجرایی خواهد شد یا نه، افزود: ما نگران داخلی سازی ۴۰ درصدی و حتی ۷۰ درصدی محصولات در این قرارداد هستیم، زیرا تجربه ثابت شده است با وجود اسناد بالادستی قوی دولتها و مجلس این اسناد را به صورت سلیقهای اجرا کرده اند. دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان خودرو تصریح کرد: امروز صنعت قطعه سازی کشور با مشکلات متعددی روبه رو است که در این زمینه برای رفع مشکلات و اجرای قراردادهای جدید داخلی سازی باید زیرساختهای لازم انجام شود.
به همین منظور اعلام میکنیم در حال حاضر صنعت قطعه سازی کشور نیازمند ۳ میلیارد یورو سرمایهگذاری ارزی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی است. محبی نژاد با بیان اینکه براساس قرارداد جدید رنو باید تا اواخر سال ۹۷ داخلی سازی ۴۰ درصدی انجام شود، گفت: در برنامه ریزیها داخلی سازی ۷۰ درصدی آنهم ظرف ۳ سال تدوین شده است که به اعتقاد ما برای رسیدن به این رقم باید از همان روز امضاء قرارداد روند داخلی سازی آغاز شود تا بتوانیم به برنامهریزیها دست پیدا کنیم. منبع: پردیس خودرو