جبران كمبود نيروي پرستاري در دانشگاه علوم پزشكي تهران
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، خورشيد وسكوئي، صبح امروز در مراسم تجليل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشكي تهران در محل سازمان مركزي اين دانشگاه تاكيد كرد: كيفيت و نوع ارائه خدمات در سال جاري بايد بيشتر بر اخلاق و ارتباط درست با بيمار صورت گيرد كه البته تاكنون نيز خارج از اين چارچوب نبوده است.
وي با اشاره به انتقال و توسعه مباحث اخلاقي در تمام شيفتهاي كاري افزود: اين مباحث بايد به شكلي در تمام شيفتها نهادينه شود تا حتي يك مورد برخورد نامناسب در مجموعه هم وجود نداشته باشد.
مدير امور پرستاري دانشگاه علوم پزشكي تهران با تاكيد بر لزوم توجه به ميزان عدم رضايتمندي بيماران در مجموعهها گفت: ميزان عدم رضايت بيماران بسيار مهم تر از ميزان رضايتمندي آنهاست؛ چرا كه بايد با توجه و تلاش در اين زمينه حتي كمترين ميزان عدم رضايتمندي را به صفر رساند.
وسكوئي اذعان داشت: انتخاب بيمارستان نمونه از ديگر برنامههاي اين دانشگاه است كه در دو سال گذشته صورت گرفته و امسال نيز براساس شاخصههاي عملكرد پرستاري بيمارستان نمونه انتخاب شده است.
وي با اشاره به ارزيابي 54 شاخص عملكرد پرستاري گفت: از اين ميزان تمام بيمارستانها به جز دو بيمارستان امتياز بيشتر از 50 درصد را كسب كردهاند كه اين امر نشانگر رشد ارائه خدمات در بيمارستانهاست.
مدير امور پرستاري دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: تمام شاخصها مورد بررسي ارزشهاي ويژهاي دارد ولي زمان و نحوه مراقبت توسط پرستاران در ميان ساير شاخصها از اهميت بيشتري برخوردار است.
وسكوئي تصريح كرد: از بين تمام بيمارستانهاي دانشگاه علوم پزشكي تهران، امتياز سه بيمارستان تفاوت چنداني با هم نداشت كه به عنوان بيمارستانهاي برگزيده انتخاب شدند.
وي با اشاره به ايجاد ساختار مديريت پرستاري در دانشگاه علوم پزشكي تهران در سال گذشته خاطرنشان كرد: ايجاد اين جايگاه سازماني در دانشگاه توسط استادان و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي تهران باعث افزايش همت و تلاش در جهت ارائه خدمت بهتر به بيماران شده است./انتهاي پيام/