حجتالاسلام پناهیان گفت: ما مقام معظم رهبری را صرف مقام ولایی ایشان، یک استاد در حوزه علمیه میدانیم. عنوانهای درسی ایشان همچنان ابتکار و جای بحث دارد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که صبح امروز پنجشنبه ۹ اسفندماه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: ما مقام معظم رهبری را صرف مقام ولایی ایشان، یک استاد در حوزه علمیه میدانیم و استادی ایشان مربوط به قبل از انقلاب است و در مقام تبیین و تبلیغ دین نشان دادند که اسلام شناس هستند.
وی افزود: در مورد اسلام شناسی ایشان باید به عنوانهای درسی ایشان که در جزوات هم چاپ شده اشاره کرد که با گذشت سالیان زیاد همچنان ابتکاری و جای بحث دارد، کسی که اینگونه حکیمانه و جامعنگر به معارف دینی نگاه میکند، شخصیت بی نظیری است و حتی در آثار مطهری هم اینطور نیست.
وی تصریح کرد: اینطور فهرست نویسی و جامع نگری واقعا بینظیر است، قبل از انقلاب وقتی دانش آموز راهنمایی بودم، اکثر کتابهای شهید مطهری در دست بود و از آن زمان آوازههای کسی به گوش میرسید که در مشهد حضور دارد و جزوات کوچکی از ایشان منتشر شد، برایمان جالب بود که یک عالم دینی اینگونه در بحث انقلاب است.
پناهیان افزود: کسی که در آن وضعیت جرات بکند که آن کتابها را به صحنه بیاورد خیلی کار بزرگی کرده، این یک واقعیت است، تقاضای بنده این است که بین آموزشهای ایشان و شهید مطهری تفکر کنید، ایشان در طول این ۴۰ سال هیچ وقت مطالعه و کار علمی را ترک نکردند، شاهد این قضیه هم اینکه درس خارج میدهند و در مقام تولید علم هستند.
وی تصریح کرد: تعبیری که ایشان در مورد سوریه داشتند کاملا دقیق است، طبیعتا چنین فردی درک بزرگی از حال و گذشته دارد، بیانیه گام دوم برای ایشان نوشته ایی است که با دقت و وقت خاص نوشته اند، زمانی که یک استاد و اندیشمند متنی بخواهد بنویسید بارها ویراستاری میکند و این متن هم اینگونه است.
پناهیان با اشاره به مطلب آغازین بیانیه گام دوم گفت: مهمترین عامل در درک سیاسی و موضع سیاسی، نگاه رهبری به آینده و امید است، بررسی میدانی ما نشان میدهد که آمریکا رو به افول بوده و این افول انقدر شدید است که کمتر کسی آن را میبیند، اینکه ایشان میفرماید امید کلید همه قفل هاست مفهوم دارد، من به شعار دولت نمیخواهم نقد کنم، اما یکی از نا امیدترین دولت هاست، چرا که اگر امید داشت وارد مذاکره نمیشد، این شعار در میان این افراد حقیقی نیست. برخیها امیدشان واقعی است، اما این شعار در میان این دولت با عملکردی که داشته حقیقی نیست.
وی افزود: این بیانیه به صورت عینی به ما امید میدهد، امید در فرمایشهای ایشان یک دایره بزرگی دارد که ایمان هم جزئی از آن میشود و برخی وقتها این ناامیدی به صورت یاس انقلابی به سمت مردم میآید، مانند بد حجابی، در بیانیه گام دوم، محور اصلی امید است.
پناهیان تصریح کرد: ایشان میفرمایند که انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود، بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند. ما اگر بخواهیم در اداره جامعه یک نظامی درست کنیم، مجلس پر قانونی نمیخواهیم، این قانون بی خود و هر موضوعی که دخالت بی جا دولت را داشته باشد اشتباه است، من از شما اساتید میپرسم که آیا در دانشگاههای ما ساختار انقلابی است؟ ساختار نمرهای انقلابی نیست و پدیدهای مثل بوروکراسی که ریشه همه فساد هاست به وجود میآید.
وی خاطر نشان کرد: ما در دانشگاهها میتوانی نظام حقوقی خانواده هارا بررسی کنیم، ما یک مضاربه در اقتصاد داریم که درست است، تا نخواهیم تغییر ایجاد بکنیم وضع همین است، ما بلد نیستیم یک ساختار آموزشی برای مدرسه درست کنیم، باید به سمت نظامی برویم که مبنای آن تقواست، برخی از دانشگاههای خارج نظامش اسلامیتر از نظام آموزشی ما است.
پناهیان با اشاره به برنامههای دشمن برای تغییر طرز تفکر گفت: آنها رفتار ما را تنظیم میکنند و ما را آدمهای سودجو بار میآورد و سودجوها رئیس میشوند، مقام معظم رهبری در این باره میگویند: بسیج، تحقق مردم سالاری دینی است، ما که میگوییم مردم سالاری دینی، برخی فکر میکنند فقط پای میز انتخابات است، آن تنها یکی از جلوههای مردم سالاری است، بسیج در همه عرصهها مظهر مردم سالاری دینی است، اگر بسیج وارد اقتصاد شود، اقتصاد مردم سالارانه میشود. این اقتصاد مقاومتی اگر از بسیج استفاده کند مردم سالاری میشود، نظام و انقلاب را میتوان در کنار هم قرار داد و برخیها فکر میکنند که نمیشود و همین باعث نا امیدی میشود.