به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، جلسات و بازدید نمایندگان فیفا از کمیتهها، دپارتمانها، سازمانهای لیگ فوتبال و فوتسال ، مرکز ملی فوتبال و باشگاه پیکان (به عنوان نمونهای از باشگاه های کشور) از سوی آندره واشکچیو و ژیر تورستنسان از روز سهشنبه (هفدهم اردیبهشت) آغاز شد.
در جلساتی با حضور کمیتهها و دپارتمانها، ساختار، شرح وظایف و روند انجام امور و برنامههای آتی آنان مورد بحث قرار گرفت و در اکثر موارد مورد تحسین نمایندگان فیفا قرار گرفت و در مواردی نیز نمایندگان فیفا پیشنهادات و راهکارهایی را جهت پیشرفت در امور به مدیران کمیتهها و دپارتمانها ارائه کردند.
همچنین در گفتوگوهای صورت گرفته میان نمایندگان فیفا و سرپرست دبیرکلی فدراسیون، درباره چگونگی رشد فوتبال، نحوه استعدادیابی بازیکنان نخبه، رشد و توسعه فوتبال زنان، نحوه آموزش مربیگری و داوری و عملکرد بازاریابی تبادل نظر شد.
ابراهیم شکوری در ادامه برای نمایندگان فیفا عنوان کرد: فدراسیون ایران برای ایجاد زیرساختهای مناسب با استفاده از بودجه اهدایی فیفا موفق به احداث زمین چمن مصنوعی و زمین طبیعی شماره دو در سال گذشته شده است و در حال حاضر نیز پروژه ساخت زمین چمن طبیعی شماره یک در مرکز ملی فوتبال با کمک مالی فیفا در دست اجرا است. فدراسیون با وجود تحریمهای بینالمللی حداکثر تلاش خود را برای رشد فوتبال انجام داده است و خواستار این است که سیاست و تحریمهای اعمال شده از ورزش جدا باشد تا فوتبال بتواند رشد بهتری در ایران داشته باشد.
نمایندگان فیفا روز چهارشنبه (هجدهم اردیبهشت) پس از بازدید از سازمان لیگ فوتبال و باشگاه پیکان، از تمام مراکز و زمینهای تمرینی مرکز ملی فوتبال بازدید میدانی کردند.
همچنین شکوری بیان کرد که بدلیل تحریمها و مشکلات و موانعی که برای انتقال پول از فیفا به فدراسیون موجود است، فیفا همکاری مضاعفی در این راستا داشته باشد و راهکارهای موجود بررسی شد.
نمایندگان فیفا نیز در نشستهای صورت گرفته روی نیاز مبرم به درآمدزایی بیشتر از سه طریق اصلی که که در دنیای فوتبال اجرایی میشود، تاکید کردند:
1. حق پخش تلویزیونی، 2. بلیط فروشی، 3. اسپانسر
ضمن اینکه عنوان کردند فدراسیون فوتبال ایران باید بتواند درآمدی از حق پخش تلویزیونی داشته باشد و این امر باید اولویت اصلی فدراسیون در بحث درآمدزایی باشد. ضمن اینکه برای کسب درآمد از فوتبال ساحلی و فوتسال هم نیاز به بلیط فروشی هرچه بیشتر و استفاده از تبلیغات محیطی است.