
کد خبر:۷۷۴۷۸۵
ولخرجترین مربی جهان چه کسی است؟
هر سال تیمهای مختلف سعی میکنند با سرمایه گذاری ویژه در بازار نقل و انتقالات ترکیب تیمشان را تقویت کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ولخرجترین مربی تاریخ فوتبال در حال حاضر ژوزه مورینیو است. این مربی در دوران کاری خود برای جذب ۵۹ بازیکن مختلف بیش از ۱.۱۶ میلیارد یورو هزینه کرده است. گرانترین خریدهای وی در منچستر یونایتد بدین ترتیب بودند: پوگبا، لوکاکو، فرد، ماتیچ و مخیتاریان. گرانترین خرید او در چلسی، دیگو کاستا بود و در رئال مادرید هم گرانترین خریدی که انجام داد، لوکا مودریچ بود.
دومین مربی پرهزینه پپ گواردیولا است که تا کنون ۱.۱۵ میلیارد یورو برای جذب ۵۱ بازیکن هزینه کرده است. با توجه به این که مورینیو در حال حاضر تیم ندارد به احتمال زیاد گواردیولا میتواند رکورد او را پشت سر بگذارد و در همین تابستان به ولخرجترین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شود.
نفر سوم این لیست، ماکسیمیلیانو آلگری است که برای جذب ۸۷ بازیکن بیش از یک میلیارد یورو هزیه کرده است. کریستیانو رونالدو گرانترین خرید او بوده است. در ردههای بعدی نیز آنچلوتی، پلگرینی، ونگر، امری، مانچینی، کونته و دیگو سیمئونه جای دارند که حضورشان در تیمهایی نظیر منچسترسیتی و پی اس جی باعث ثبت این رکورد شده است.
دومین مربی پرهزینه پپ گواردیولا است که تا کنون ۱.۱۵ میلیارد یورو برای جذب ۵۱ بازیکن هزینه کرده است. با توجه به این که مورینیو در حال حاضر تیم ندارد به احتمال زیاد گواردیولا میتواند رکورد او را پشت سر بگذارد و در همین تابستان به ولخرجترین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شود.
نفر سوم این لیست، ماکسیمیلیانو آلگری است که برای جذب ۸۷ بازیکن بیش از یک میلیارد یورو هزیه کرده است. کریستیانو رونالدو گرانترین خرید او بوده است. در ردههای بعدی نیز آنچلوتی، پلگرینی، ونگر، امری، مانچینی، کونته و دیگو سیمئونه جای دارند که حضورشان در تیمهایی نظیر منچسترسیتی و پی اس جی باعث ثبت این رکورد شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.