کد خبر:۷۹۷۷۱۷
حسینیه دانشجو |
وقتی سود میلیونی ایرلاینها در جا ماندن زائران اربعین است
برخی ایرلاین ها که با جاماندن زایران اربعین از پروازهای بازگشت، معادله ای دوسر برد برای خود متصور هستند، ترجیح می دهند کمترین حمایتی برای رسیدن مسافران پای پرواز انجام ندهند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در حالی که همراهی شرکتهای مسافری در فرودگاه نجف میتواند منجر به کاهش ازدحام در این فرودگاه شود، برخی ایرلاینها که با جاماندن زایران اربعین از پروازهای بازگشت، معادلهای دوسر برد برای خود متصور هستند، ترجیح میدهند کمترین حمایتی برای رسیدن مسافران پای پرواز انجام ندهند.
بنا بر اطلاعات به دست آمده، روز گذشته تعدادی از مسافران پرواز نجف – تهران هواپیمایی وارش در حالی که تنها دقایق اندکی پس از بسته شدن کانتر و به دلیل ازدحام و کندی فعالیت مسئولان و پرسنل فرودگاه نجف در گیتهای بازرسی، خود را به مسئول صدور کارت پرواز این شرکت رساندند، اما متأسفانه با اقدام عجیب نماینده این شرکت در فرودگاه نجف مواجه شدند و وی به جای همراهی با این گروه از زایران، بلیتهای انها را به افراد دیگری که در سالن حضور داشتند، واگذار کرد.
این مسافران اعلام کردند علی رغم آنکه از نماینده هواپیمایی وارش درخواست کردیم تا کارت پرواز برای آنها صادر شود، ناگهان با این پاسخ مواجه شدند که صندلی پروازی مسافران مورد نظر، به افراد دیگری فروخته شده است.
همچنین مسافرانی که بلیتهای مسافران تأخیرکرده را خریداری کرده بودند، گفته اند که نرخ آن را نه به حساب شرکت هواپیمایی، بلکه به حساب فردی که خود را نماینده این ایرلاین در فرودگاه نجف معرفی کرده، واریز کرده اند.
ضمن اینکه مسافران جامانده علاوه بر آنکه نتوانستند با پروازی که بلیت آن را قبلا خریداری کرده بودند، به تهران برگردند، بلکه این شرکت اقدام به جابجایی پرواز آنها نکرده و حتی حاضر به استرداد هزینه بلیت خریداری شده نیست.
با این حساب این شرکت هواپیمایی توانست از محل فروش دوباره ۹ بلیت مسافرانی که از پرواز جا مانده بودند و مبلغی را بابت بلیتها پرداخت کرده بودند، به افراد جدید ۱۰ میلیون تومان دیگر هم درآمد به دست بیاورد؛ از مسافرانی هم که جا مانده بودند، نفری ۸۰۰ هزار تومان دیگر اخذ شد تا با پرواز بعدی به تهران اعزام شوند!
این اقدام عجیب و سودجویی غیرمنصفانه در حالی رقم میخورد که یکی از مقامات انجمن شرکتهای هواپیمایی به خبرنگار مهر از یک سر خالی بودن پروازهای اربعین خبر داده و این موضوع را علت گران بودن بلیت پروازهای اربعین عنوان کرده بود!
گفتنی است اسناد این اقدام شرکت هواپیمایی مذکور نزد خبرگزاری مهر محفوظ است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد.
بنا بر اطلاعات به دست آمده، روز گذشته تعدادی از مسافران پرواز نجف – تهران هواپیمایی وارش در حالی که تنها دقایق اندکی پس از بسته شدن کانتر و به دلیل ازدحام و کندی فعالیت مسئولان و پرسنل فرودگاه نجف در گیتهای بازرسی، خود را به مسئول صدور کارت پرواز این شرکت رساندند، اما متأسفانه با اقدام عجیب نماینده این شرکت در فرودگاه نجف مواجه شدند و وی به جای همراهی با این گروه از زایران، بلیتهای انها را به افراد دیگری که در سالن حضور داشتند، واگذار کرد.
این مسافران اعلام کردند علی رغم آنکه از نماینده هواپیمایی وارش درخواست کردیم تا کارت پرواز برای آنها صادر شود، ناگهان با این پاسخ مواجه شدند که صندلی پروازی مسافران مورد نظر، به افراد دیگری فروخته شده است.
همچنین مسافرانی که بلیتهای مسافران تأخیرکرده را خریداری کرده بودند، گفته اند که نرخ آن را نه به حساب شرکت هواپیمایی، بلکه به حساب فردی که خود را نماینده این ایرلاین در فرودگاه نجف معرفی کرده، واریز کرده اند.
ضمن اینکه مسافران جامانده علاوه بر آنکه نتوانستند با پروازی که بلیت آن را قبلا خریداری کرده بودند، به تهران برگردند، بلکه این شرکت اقدام به جابجایی پرواز آنها نکرده و حتی حاضر به استرداد هزینه بلیت خریداری شده نیست.
با این حساب این شرکت هواپیمایی توانست از محل فروش دوباره ۹ بلیت مسافرانی که از پرواز جا مانده بودند و مبلغی را بابت بلیتها پرداخت کرده بودند، به افراد جدید ۱۰ میلیون تومان دیگر هم درآمد به دست بیاورد؛ از مسافرانی هم که جا مانده بودند، نفری ۸۰۰ هزار تومان دیگر اخذ شد تا با پرواز بعدی به تهران اعزام شوند!
این اقدام عجیب و سودجویی غیرمنصفانه در حالی رقم میخورد که یکی از مقامات انجمن شرکتهای هواپیمایی به خبرنگار مهر از یک سر خالی بودن پروازهای اربعین خبر داده و این موضوع را علت گران بودن بلیت پروازهای اربعین عنوان کرده بود!
گفتنی است اسناد این اقدام شرکت هواپیمایی مذکور نزد خبرگزاری مهر محفوظ است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.