به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، صدای اعتراض دوباشگاه مردمی پایتخت بویژه پرسپولیس نسبت به سیاستهای بلیتفروشی مسابقات خانگی به قدری زیاد شده که مسئولان را به این فکر انداخته که دوباره مقدماتی را فراهم کنند تا بلیتفروشی به این دو باشگاه بازگردانده شود. نکته قابل تأمل اما اینجاست؛ شرکت توسعه و تجهیز هم که از ٧ماه قبل توافق رسمی کرده بود، با شروع لیگ فصل جاری مجری بلیتفروشی دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال باشد، گویا آمادگی پسدادن این سیستم را هم دارد.
به دنبال حاشیههای رخداده درفصل گذشته و از زمانی که بلیتفروشی دوباشگاه مردمی تهران در اختیار شرکت توسعه قرار گرفت، نه درآمدهای دوباشگاه از محل فروش بلیت به صورتی شفاف اعلام شده و نه هواداران از نحوه بلیتفروشی رضایت داشتهاند. آنها به شدیدترین شکل ممکن به این سیستم نقد داشته و خالیبودن بخش اعظمی از سکوهای ورزشگاه آزادی در مسابقات خانگی این دو تیم و حتی دربی پایتخت این حقیقت را به همه نشان میدهد.
مشکلات بلیتفروشی چیست؟
اخیرا هم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه مکاتبات خود با مسئولان مختلف به اشکالات متفاوت بلیتفروشی بازیهای پرسپولیس انتقاد کرده است. محمدحسن انصاریفرد به مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش گفته که چرا نباید بلیتفروشی بازیهای خانگی این تیم تا یکساعت مانده به شروع بازی ادامه داشته باشد؟ یکی دیگر از انتقادهای او به زمان کم درنظر گرفته برای فروش بلیت بازیها است که معمولا ٤٨ساعت مانده به شروع بازیها، سایت برای هواداران باز میشود. این درحالی است که برخی دیگر از تیمهای لیگبرتری میتوانند بلیت چند مسابقه بعد خود را هم پیشفروش کنند.
او همچنین در حاشیه جلسات خود با مسئولان به این نکته نیز اشاره کرده که به خاطر مسائل امنیتی و آزمون و خطای گیتهای الکترونیک نصبشده در ورزشگاهها نباید سیاست بلیتفروشی را طوری تعیین کنند که جمعیت به ورزشگاه نیاید. در واقع انصاریفرد به زمان و تاریخ برگزاری مسابقات پرسپولیس هم انتقادات جدی دارد و خواسته هواداران را در این رابطه پیگیری کرده است.