هر دو زشتند، اما این کجا و آن کجا
نگاهی به واکنش جریان دوم خرداد به سخنان اخیر مشایی

هر دو زشتند، اما این کجا و آن کجا

اظهارنظرهای جنجالی اسفندیار رحیم مشايی، باز هم سروصدای زیادی به پا کرد تا جايی که حتی آنان که روزگاری نه چندان دور خود و لشكر دست به قلمشان را برای جنگ با خدا تجهیز می‌کردند هم از «مکتب ایرانی» جناب مشایی اظهار تاسف کردند!
۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۸۲۶۸۰

به گزارش گروه پاتوق شيشه اي «شبكه خبر دانشجو»، سخنان مسئله‌دار اسفنديار رحيم مشايي كه در جايگاه يكي از اعضاي دولت دهم قرار دارد، موجبات شادي فراكسيون اقليت مجلس را فراهم آورد.

«پارلمان نيوز» ضمن سوءاستفاده از سخنان اخير مشايي، از اين فرصت براي خط امامي جلوه دادن همه جرياني كه به اصلاح طلب شهرت دارند، كمال سوءاستفاده را برده است.

بر اساس اين گزارش، در سايت «پارلمان نيوز» كه به دليل عملكرد غيرقانوني توسط مراجع قانوني فيلتر شده، آمده است:

«اسفنديار رحيم مشايي، پدر عروس احمدي‌نژاد و رئيس دفتر او در مراسم اختتاميه پر از حاشيه ايرانيان مقيم خارج از کشور گفته بود: برخي‌ها از من خرده مي‌گيرند كه چرا نمي‌گويي مكتب اسلام و مي‌گويي مكتب ايران.»

«وي متذكر شد که از مكتب اسلام دريافت‌هاي متنوعي وجود دارد، اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مكتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم، باور دارم واژه ايران ذكر است، در دين، خاك با خاك فرق مي‌كند و در منطق ديني محل دفن ظالمان با مشهد شهيدان فرق مي‌كند، ويژگي‌هاي ايران متعدد است. اگر مكتب ايران را بشناسيم شناخت جلوه‌هاي آن آسانتر خواهد شد. ايران محل تلاقي ارزش‌هاي آسمان و زمين است خداوند و انسان هر دو در ايران تعظيم شده‌اند.»

البته «پارلمان نيوز» نتوانسته است شادي بي حد و اندازه خود از اظهارات مشايي را پنهان كند و به همين دليل در همان مطلب آورده است:

«باز هم اسفنديار رحيم مشايي خبرساز شد، او که پاشنه آشيل دولت احمدي‌نژاد از نظر اصولگرايان و مرادي براي رئيس دولت محسوب مي‌شود از اسلام ايراني گفت تا بار ديگر جمع کثيري از اصولگرايان را عليه دولت بسيج کند، اصولگراياني که در اين يک سال يا سکوت کرده‌اند يا شرايط آن چنان براي آنان ترسيم شده که تلاش کردند با اقليتي که خود را اصولگرا مي‌خواند عليه اصلاح‌طلبان هم‌آوا شوند و با کمک گرفتن از ذهن خود و شايعات مختلف، ده‌ها هزار اتهام را به اين جريان اصيل و پيرو خط امام(ره) وارد کنند تا مرهمي باشد بر زخمي که از دوم خرداد 76 بر آن‌ها وارد شد؛ زخمي که نه تنها خوب نشده که هر روز نيز دردناک‌تر شده است.»

در چنين شرايطي خواندن برخي نوشته هاي روزنامه هاي دوم خردادي، بدون هيچ توضيح اضافه اي مي تواند جالب باشد:

به خدا هم مي توان اعتراض کرد و او را فتنه گر ناميد.(کاظم اصفهاني. روزنامه ايران/ 24 تير 79)

اگر مجوز راهپيمايي به هر گروه بر اساس قانون داده شود، اشکالي ندارد. حتي عليه خدا. (روزنامه آفتاب امروز ، 78/6/2)

حذف صحنه هاي جنسي و مشروب خواري از فيلم هاي مستند هيچ مستند شرعي ندارد! کجاي فقه آمده که گفتن و شنيدن اين که پسري به دختري بگويد دوستت دارم ، حرام است؟(محمد جعفر هرندي، هفته نامه آبان ، 78/11/9)

نظريه غيرت ديني، ويران کننده انديشه و فرهنگ و تمدن است.(عطا مهاجراني. آريا، 79/1/16)

زماني مردم مي گفتند چون عيسي (عليه السلام) اين سخن را گفته پس درست است، اما امروز عيسي که سهل است، خود خدا هم اگر حرفي بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد، نخواهند پذيرفت. امروز خدا در جامعه هيچ کاره است.(محسن کديور. دانشگاه تهران ، سال 79)

مظاهر ديني چون حجاب و حياي زنان، نماد عقب افتادگي است. (نوشين احمدي، تير 77، ماهنامه جامعه سالم)

آن دسته از جواناني که به مساجد روي مي آورند يا کتب ديني را مطالعه مي کنند، از نظر ساختار فکري و رواني ضعيف هستند! يعني ضعفاي نسل جوان از نظر فکري و رواني و کم اطلاع ترين آنها هستند.(محمد مجتهد شبستري، 15دي 78، روزنامه فتح ص 8)

تفکر شيعه گري موجب انحطاط مملکت ما و مانعي براي دموکراسي است.(سالار بهزادي، صبح امروز، 23 آبان 78)

فرهنگ شهادت خشونت آفرين است. اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان مي شود.(عبدالکريم سروش، روزنامه نشاط - 78/3/12 ص6)

با عنايت به سخنان اسفنديار رحيم مشايي و استقبال و شادي معنادار حاميان فتنه اخير، به نظر مي آيد كه بزودي برخي از اصلاح طلبان در نقش حاميان سران فتنه وارد عمل شده و به بهانه اين اظهارات، ضمن رد تمام جرايم فتنه گران، سعي در تطهير آنان کنند.

البته همزماني سوءاستفاده «پارلمان نيوز» از سخنان مسئله دار اسفنديار رحيم مشايي با زمزمه هاي آماده شدن وابستگان فتنه جهت حضور در انتخابات پيش روي، روشن كننده مسائلي است كه نياز به موشكافي ندارد./انتهاي پيام/

ارسال نظرات
captcha