به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیرو انتشار گزارشی درباره عقد قرارداد باشگاه استقلال با اسپانسر جدیدش مدیر شبکه تلویزیونی استقلال در این باره موضع جدیدی اتخاذ و نسبت به این اقدام باشگاه استقلال انتقاد کرده است.
محمد علی آبادی که به تازگی در صحبتهایش بابت عدم حضور بازیکنان تیم استقلال در شبکه اختصاصی باشگاه استقلال گله مند شده بود حالا با انتشار تازه ترین صحبتهایش، ضمن مشخص کردن چرایی این موضوع به بحث اسپانسر آینده استقلال هم پرداخته است.
براساس این گزارش، طبق انتشار اسنادی که سه شنبه شب منتشر شد باشگاه استقلال در حال انعقاد قرارداد با یک اسپانسر جدید ۱۰ میلیارد تومانی است. این قرارداد به امضای تعدادی از اعضای هیات مدیره رسیده و گفته می شود تا روز شنبه بیستم اردیبهشت جنبه رسمی پیدا خواهد کرد. پیش از این استقلال با یک شرکت کارگزاری به نام آریابرتر قرارداد داشت اما حالا با شرکت فولادمتین پیش قراردادی را به امضا رسانده است.
محمد علی آبادی مدیر شبکه تلویزیونی استقلال اظهار داشت: عطف به مصاحبه منتشره در مورخه 16/02/1399 منتسب به بنده با تیتر "گلایه مدیر تلویزیون استقلال از مدیران قبلی بوده است" به استحضار میرساند که بنده در تنها مصاحبه رسمی که با خبرگزاری فارس و روزنامه خبرورزشی داشتم تأکید کردم هرچند در مقاطع مختلف بعضاً مدیران باشگاه جهت همکاری با این شبکه تلاش نموده اند؛ اما درخواست کتبی به مدیرعاملان وقت باشگاه جهت حضور بازیکنان و همکاری کادر فنی (به رغم دستور همکاری از سوی هیأت مدیره) همواره بدون جواب مانده و هر چند ایشان نیز دستور همکاری را داده اند اما مدیر رسانه وقت و سرپرست باشگاه به این دستور ترتیب اثر نداده اند.
وی با اشاره به موضوع درآمدزایی برای استقلال افزود: در مدیران وقت باشگاه همتی در خصوص درآمدزائی و استفاده از زیر ساختهای ایجادی جهت کسب درآمد نمی بینم و با توجه به تلاش 8 ماه گذشته و تماسهای مکرر و نامه نگاری چند روز اخیر با باشگاه، مدیرعامل محترم حتی از حداقل همکاری های ممکن که حضور در شبکه و بازدید از بسترهای ایجادی و تشریح پلنهای درآمدزائی است دریغ کرده اند.
علی آبادی با تشریح پتانسیل های موجود در رسانه رسمی باشگاه استقلال تصریح کرد: برند استقلال با 40 میلیون هوادار می تواند به یکی از ثروتمند ترین بنگاه های اقتصادی کشور تبدیل گردد اما گویا مدیران یا تخصصی در این زمینه ندارند و یا همتی در این زمینه نمی کنند. شاید بهتر است برای رفع مشکلات اینچنینی به جای جذب بازیکنان خارجی از دانش مدیران خارجی بهره ببریم چون در جهان امروز که باشگاه های اروپائی 55 تا 75 درصد از هزینه های خود را از محل رسانه تأمین می کنند، ظاهراً مدیران این مجموعه بیش از هر چیز به دنبال تثبیت جایگاه خود هستند تا کسب درآمد و با بهره گیری از روش های منسوخ شده گذشته همچون پول قرض کردن به جای درآمدزائی، صرفاً بار بدهی های گذشته باشگاه را سنگین تر می کنند. مدیرانی که از خود ریالی هزینه نمی کنند اما بدنبال کسر نشدن آجرهای باشگاه هستند!
وی اضافه کرد: باعث تأسف است که بعضاً مشاهده شده مجموعه هایی نیز که در قرارداد خود حتی تعهدی جهت پرداخت وجه به باشگاه نداشته اند و تنها پلن اقتصادی را ایجاد می کنند به جای پرداخت بدهی آنان و کمک به تقویت پلنهای ایجادی، به دنبال تخریب شرکتهای مذکور هستند و گویا به جای رفع کاستی های خود از ایجاد فضای ملتهب بهره بیشتری می برند.
مدیر تلویزیون استقلال با اشاره به دیدارهای مکرر یک ماهه اخیر پیشکسوتان استقلال با احمد سعادتمند خاطر نشان کرد: در راستای تکریم و حمایت از پیشکسوتان، می توان جلسه ای را در بهترین زمان و مکان ممکن ترتیب داد و همکاری و مساعدت ایشان را نسبت به باشگاه و مدیران جلب کرد. اما به نظر می رسد مدیر عامل محترم باشگاه، بخش عمده وقت خود را صرف دعوت از دوستان نموده و به پلنهای درآمدزائی ایجادی و بسترهای مناسب موجود که از اولویتهای اساسی باشگاه در راستای خودکفایی است کمترین توجه را دارد.
علی آبادی با اشاره به عقد قرارداد جدید باشگاه با حامی مالی اش تأکید کرد: این شبکه دارای قرارداد قانونی و انحصاری 5 ساله با باشگاه است، لذا اقدام به انعقاد هرگونه قرارداد موازی و مغایر با این قرارداد و عدم همکاری باشگاه با شبکه به دلیل سرمایه گذاری و صرف هزینه های هنگفت برای بستر سازی مناسب، موجبات ورود خسارات مادی و معنوی عدیده می شود و در صورت عدم همکاری، این شبکه حق طرح و پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قراردادی را برای خود محفوظ می داند.
وی در آخر افزود: باز هم مدیران باشگاه را به همکاری و مساعدت لازم جهت حفظ بسترهای ایجادی و حل مشکلات باشگاه از طریق روشهای متعارف و روز دنیا به جای مستهلک نمودن سرمایه های مادی و معنوی باشگاه دعوت می کنم.