به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رشیدی کارشناس رسانه در رابطه با تلاش دشمن برای کاهش جمعیت کشور و نفوذ تبلیغات رسانه ای در این زمینه اظهار کرد: دشمن از طریق ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و تهاجم فرهنگی ناظر بر دانشگاه ها و میزهای کار جمعیت شناسی در داخل کشور، تبلیغات کاهش فرزند را دنبال می کند.
وی ادامه داد: این ها به شکل تبلیغات، ضمن متقاعد سازی مردم ما، بر کاهش جمعیت صحه گذاشته است؛ چراکه ادامه این روند به نفع آن هاست.
رشیدی از تلاش رسانه های بیگانه و برخی افراد نفوذی ایران ستیز در رسانه های فارسی زبان برای ایجاد جنبش زنان در جامعه کنونی ایران سخن گفت و این روند را ناظر بر استنکاف از ازدواج و فرزند آوری بانوان عنوان کرد.
وی این روند را خطرناک توصیف کرد و گفت: رسانه ها تلاش دارند از طریق اثر گذاری بر طیف های مختلف مانند زنان و جوانان مقوله ازدواج را از میان ببرند.
رشیدی در این باره به رسانه های غرب و نقش مخرب آن ها در نابود کردن سنت های مذهبی ازدواج در کشورهای اروپایی و امریکا تأکید کرد و گفت: این رسانه ها کارکردهای جنسی را تبلیغ می کنند؛ اما نه در قالب ازدواج و تلاش دارند آن را به بوته فراموشی بسپارند.
این کارشناس جمعیت و رسانه خاطرنشان کرد: دشمن با همه ظرفیت قصد دارد ملت ما و ملت های مختلف را در رسانه ها متقاعد کند تا کاهش جمعیت صورت گیرد و رفتارهای جمعیتی بر اساس آمار نشان می دهد این رسانه ها موفق بوده اند.