تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی

تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۵۳۶۶۸
news952432 :Array ( [content] => Array ( [id] => 952432 [rutitr] => در گفتگو با دانشجو مطرح شد [title] => اولاد: وزارت راه مثل یک تعاونی مسکن اداره شد! / مدیریت محمد اسلامی تحکمی و فرد محور است [stitle] => [title2] => [subtitle] => کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با توجه به اینکه روحیات آقای اسلامی فردمحور است تا اهل مشورت، بنابراین تصمیمات تحکمی که در بخش مسکن و شهرسازی از سوی وی گرفته شد، کمکی به بخش مسکن نکرد و نتوانست دستاوردی داشته باشد. [body] =>

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های آینده دولت آقای رئیسی مسوول اجرایی کشور می‌شود. بنا بر اذعان کارشناسان اقتصادی، دولت سیزدهم چند سالی باید آوار برداری اقتصادی کند، بنابراین برای سرعت در آوار برداری و ستون گذاری و مستحکم کردن پایه‌های اقتصاد انتخاب مدیران قوی یک نیاز مبرم است. انتخاب وزرایی که در دولت آقای روحانی کارنامه خوبی از آن‌ها به جا نمانده شاید خط بطلانی برای مردمی باشد که به وعده‌های رئیس دولت سیزدهم دل بسته اند، به هر حال آنچه به عنوان انتخاب وزرا تا کنون شنیده شده در حد گمانه زنی است مثل دعوت از آقای اسلامی برای تداوم کار در وزارت راه وشهرسازی. محمود اولاد؛ کارشناس اقتصاد و بازار مسکن در گفتگو با دانشجو به عملکرد محمد اسلامی دراین وزارتخانه که با مبحث مهمی همچون مسکن که از دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه جوانان است انتقاداتی دارد که در ادامه می‌خوانید.


کارشناس اقتصاد و بازار در خصوص عملکرد وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: در واقع بررسی عملکرد آقای اسلامی را باید در دو مقوله یکی تحت عنوان عملکرد فردی و دیگری تحت عنوان عملکردی که در سازمان تحت مدیریت وی صورت گرفته، خلاصه کرد. در مقوله غیر فردی، از وقتی که وزارت راه و شهرسازی با هم ادغام شد باید قبول کنیم که حتی کارآمد‌ترین وزیر هم نمی‌توانست موفقیت قابل قبولی دراین عرصه به دلایل مختلفی که بخش کوچکی از آن ذکر خواهد شد، داشته باشد. با توجه به اینکه دو وزارتخانه راه و شهر سازی تحت نظر یک فرد است، دو وزارتخانه‌ای که از هر نظر با هم تفاوت‌های جدی و راهبردی دارند مدیریت دراین وزارتخانه با چالش‌هایی همراه می‌شود.

اولاد افزود: در خصوص وزارت مسکن و شهرسازی می‌توان گفت سیاست گذاری‌هایی که در بخش شهر سازی اتخاذ می‌شود کارکرد‌های بلند مدتی دارد در حالی که وزرات راه و ترابری سابق یک وزارت اجرایی به شمار می‌رود، بنابراین نوع وظایف و سیاست گذاری‌های این حوزه با بخش مسکن و شهر سازی بسیار متفاوت است. براین اساس می‌توان گفت به شکل معمول وزارت راه ۹۵ درصد اجرایی عمل می‌کند و به همین دلیل نزدیک به ۹۷ درصد بودجه این وزارتخانه به وزارت راه اختصاص می‌یابد در حالی که تنها ۳ درصد صرف بخش مسکن و شهر سازی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

استفاده از وزرای دولت روحانی مثل اسلامی، اشتباه بزرگی است/ دولت رئیسی نباید چنین خطایی کند


وی در ادامه خاطر نشان کرد: بودجه اختصاص یافته به فعالیت‌های مربوط به وزارت راه و تفاوت آن با امور مسکن و شهر سازی نشان از تفاوت کار و مجزا بودن کار در این وزارتخانه دارد. در نتیجه وقتی حجم اعتبارات یک بحش بیشتر است خود به خود میزان فعالیت، پاسخگویی و تمرکز در آن بخش بیشتر است.

محمود اولاد در خصوص بخش راه وزارت راه و شهرسازی گفت: حجم تعداد شرکت‌ها و زیر مجموعه‌هایی که در سمت راه قرار دارند که اعم از جاده ای، ریلی و هوایی می‌شود، بسیار متفاوت از بخش مسکن و شهرسازی است. درواقع می‌توان گفت بخش وزارت راه دنیای عظیمی است که متناسب با این فضا، شرکت‌ها و زیر مجموعه‌های زیادی فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه این بخش یک حیطه اجرایی است پس با ریسک‌های بسیاری رو به رو می‌شود. به عنوان مثال در بخش راه هر لحظه باید منتظر یک پدیده یا وقوع اتفاق تلخی مثل خدای ناکرده سقوط هواپیما یا خارج شدن قطار از ریل بود، بنابراین مدیریت در این بخش، بحرانی و لحظه‌ای است. اما در مقابل، تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها در بخش مسکن و شهرسازی بلند مدت است، بنابراین وزیری که وارد این وزارتخانه می‌شود مثل آقای اسلامی باید مسوولیت دو کار در دو حیطه متفاوت را برعهده بگیرد، از این روست که معتقدم جمع کردن این دو وزارتخانه در کنار هم نمی‌تواند منجر به موفقیت برای وزیر و مدیر مربوطه شود؛ بنابراین می‌توان گفت بخشی از موفقیت یا عدم موفقیت وزیری، چون آقای اسلامی را می‌توان به این موضوع ارتباط داد.

کارشناس اقتصاد مسکن درباره عملکرد آقای اسلامی گفت: از نظر بحث عملکرد فردی آقای اسلامی، با توجه به خواستگاهی که داشتند به نوعی خصلت اجرایی در آقای اسلامی بر خصلت مدیریتی غلبه دارد، یعنی آقای اسلامی از آن دست مدیرانی است که علاقه به تصمیم گیری‌های تک نفره، دستوری و فرمانی برای انجام کار دارد، موضوعی که مدیریت در این وزارتخانه بخصوص در بخش مسکن و شهرسازی را دچار چالش‌های بسیار جدی می‌کند. این روحیه دربخش سیاست گذاری برای بخش مسکن وشهرسازی می‌تواند چالش زا باشد چرا که سیاست گذاری‌های بخش مسکن باید مدبرانه و برای بلند مدت اتخاذ شود، بنابراین در این محور‌ها سیاست گذاری‌های فشاری و ضربتی نه تنها جواب نمی‌دهد، بلکه پیامد‌های بدی به دنبال دارد.

اولاد در این باره تصریح کرد: بخش مسکن، از جمله بخش‌های اقتصادی به شمار نمی‌رود که تصمیم یک فرد در آن کارساز باشد، چرا که برای این بخش مشورت با کارشناسان ومتخصصان امر بسیار حائز اهمیتی است، اما چون روحیات آقای اسلامی فردمحورانه است تا مشورت گیرنده، بنباراین تصمیمات تحکمی که در بخش مسکن و شهرسازی اتخاذ شد کمکی به بخش مسکن نکرد و نتوانست برای این بخش دستاوردی داشته باشد.

کارشناس اقتصاد مسکن افزود: آقای اسلامی برای بخش مسکن کار خاصی انجام نداد چرا که بخش مسکن مثل جمع و جور کردن بحران‌هایی که در اتفاقات و حوادثی مثل چپ کردن اتوبوس یا خارج شدن قطار از ریل اتفاق می‌افتد، نیست، بلکه تلاطم‌های بازار مسکن آنی و به صورت دستوری و ضربتی حل نمی‌شود. تلاطم‌های بازار مسکن راهکار محور است نه دستوری محور؛ بنابراین سیاست گذاری‌هایی مثل عدم تخلیه منازل مسکونی و فشار به موجران برای عدم افزایش اجاره بها و ... بدون در نظر گرفتن خاصیت بازار و واقعیت‌های عرضه و تقاضا، نه تنها به نفع مستاجران تمام نمی‌شود بلکه تبعات بلند مدت منفی به جا می‌گذارد که نتیجه آن عدم اجاره دادن ملک از سوی موجر، یا زیر زمینی و پنهانی شدن قرارداد‌ها و از بین بردن شفافیت دراین بازار است.

محمود اولاد کارشناس اقتصاد و بازار مسکن خاطر نشان کرد: در نتیجه وقتی عملکرد‌ها مقطعی، کوتاه مدت و پروژه محور می‌شود متوجه این موضوع مهم می‌شویم که سیاست گذاری در مسکن به حاشیه می‌رود یا اصلا تعطیل می‌شود و وزارتخانه در حد یک تعاونی مدیریت می‌شود! یعنی وزارتخانه به آن عظمت شبیه به یک تعاونی مسکن می‌شود که برای ساخت مسکن از مردم پول می‌گیرد، البته در این موضوع هم چندان موفق نبوده است. بررسی تک تک این موارد و موارد دیگری که در این بحث جای پرداختن به آن نیست مشخص می‌کند عملکرد آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی چندان مطلوب نبوده و منجر به قفل شدن سیاست گذاری‌های درست در بخش شهرسازی شده که آثار آن را در کلان‌شهر‌هایی مثل تهران و مشکلات بخش مسکن در سراسر کشور به خوبی شاهد هستیم.

[snews] => [bimg] => 1449843_996.jpg [tmpl] => [sdate] => 14000509004009 [pdate] => 14000509073301 [udate] => 14000509111924 [sendby] => s.ahadian [publishby] => s.ahadian [updateby] => m.omrani [service_id] => 7 [cat_id] => 77 [sec_id] => 29 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 7 [source] => 0 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => Array ( [cid] => 952432 [ostan] => 0 [typist] => [country] => [promise_date] => 0 [access_level] => 0 [promise_date_type] => [meta_keywords] => [slugs] => ) [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1089365 [title] => سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام [pdate] => 14020509081624 [service_id] => 7 ) [1] => Array ( [id] => 990120 [title] => روحانی نه خودش مسکن ساخت نه گذاشت بخش خصوصی بسازد [pdate] => 14001025113454 [service_id] => 7 ) [2] => Array ( [id] => 957093 [title] => متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است [pdate] => 14000526183606 [service_id] => 7 ) [3] => Array ( [id] => 953993 [title] => پرواز در فرودگاه‌های تهران و البرز به حالت عادی برگشت [pdate] => 14000514201732 [service_id] => 7 ) [4] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1089365 [title] => سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام [pdate] => 14020509081624 [service_id] => 7 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 2 [relation_type] => 1 [order] => 1 ) [1] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 [lead_img] => /files/fa/news/1400/5/13/1454543_485.jpg ) [2] => Array ( [id] => 953993 [title] => پرواز در فرودگاه‌های تهران و البرز به حالت عادی برگشت [pdate] => 14000514201732 [service_id] => 7 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [3] => Array ( [id] => 957093 [title] => متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است [pdate] => 14000526183606 [service_id] => 7 [rutitr] => رئیس اتحادیه مشاوران املاک: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [4] => Array ( [id] => 990120 [title] => روحانی نه خودش مسکن ساخت نه گذاشت بخش خصوصی بسازد [pdate] => 14001025113454 [service_id] => 7 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) ) ) [media] => Array ( ) [view_images] => Array ( [bimg] => /files/fa/news/1400/5/9/1449843_996.jpg ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => وزارت راه و شهرسازی [id] => 2828177 [tag_id] => 3562 ) [1] => Array ( [tag] => مسکن [id] => 2828178 [tag_id] => 515 ) [2] => Array ( [tag] => محمد اسلامی [id] => 2828179 [tag_id] => 84477 ) [3] => Array ( [tag] => حمل و نقل [id] => 2828180 [tag_id] => 9126 ) [4] => Array ( [tag] => دولت سیزدهم [id] => 2828181 [tag_id] => 260979 ) [5] => Array ( [tag] => رئیسی [id] => 2828182 [tag_id] => 64 ) [6] => Array ( [tag] => محمود اولاد [id] => 2828183 [tag_id] => 271825 ) [7] => Array ( [tag] => انتقاد به مسئولین [id] => 2828184 [tag_id] => 37224 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( [N] => 1 ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1
news953065 :Array ( [content] => Array ( [id] => 953065 [rutitr] => اسکندری در گفتگو با دانشجو: [title] => کارگران اتوبوسرانی تبریز همچنان با مشکل عدم دریافت حقوق مواجه هستند [stitle] => [title2] => [subtitle] => مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز گفت: کارگران شرکت اتوبوسرانی تبریز پس از گذشت ۵ ماه از روی کار آمدن شرکت جدید همچنان با مشکل عدم دریافت حقوق سر موعد مواجه هستند. [body] =>

اسکندری، مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری داشجو، گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با حدود ۱۴۰ نیروی پیمانکاری که در شارژ کارت بلیت الکترونیکی و کنترل تراکنش ایستگاه‌های مسیر تندرو (بی آر تی) فعالیت می‌کنند، حدود ۱۰ سال و از طریق برگزاری مناقصه و مزایده به شرکت پیمانکار «ایمن مکان مهران» واگذار شده بود که پروانه این شرکت حدود ۱ سال قبل، به علت تضییع حقوق کارگران (عدم دریافت حقوق سر موعد و مطابق قانون کار و پرداخت بیمه به صورت کامل و...) و با پیگیری دانشجویان ابطال شد.


اسکندری ادامه داد: در پی ابطال پروانه شرکت «ایمن مکان مهران» که به مدت ۱۰ سال پیمانکاری شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز را بر عهده داشت، واحد اتوبوس رانی تبریز به شرکت همشهری که از زیرمجموعه‌های شهرداری است، با رعایت تمام قوانین کار و به مدت ۶ ماه سپرده شد و طی این ۶ ماه حق و حقوق کارگران تقریبا بر اساس قانون کار واریز شد.


مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز مطرح کرد: پس از پایان این دوره‌ی ۶ ماهه، شرکت تعاونی ۴۳۲ تبریز از طریق برگزاری مناقصه و مزایده که در اسفند سال ۱۳۹۹ برگزار شد، روی کار آمده و از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

 بیشتر بخوانید:


هیچ نهادی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوس‌رانی تبریز نیست
پروانه پیمانکار خطوط بی ارتی تبریز باطل شد


این فعال دانشجویی اظهار داشت: در حال حاضر و پس از گذشت ۵ ماه از روی کار آمدن شرکت تعاونی ۴۳۲ تبریز، کارگران به دو صورت، تمام شیفت و نیمی تک شیفت و نیمی تمام شیفت، در حال فعالیت هستند که بیمه آن‌ها به صورت کامل و بر طبق قانون کار واریز می‌شود، اما این کارگران همچنان با مشکل عدم پرداخت حقوق سر موعد مواجه هستند و همچنین حقوق کارگران تمام شیفت با کارگران تک شیفت تقریبا برابر است و نهایتا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر واریز می‌شود، این در حالی است که مدیران شرکت پیمانکاری جدید اذعان کردند که به کارگران تمام شیفت، به ازای میزان فعالیتشان اضافه کار واریز می‌شود.


اسکندریان یادآور شد: علی‌رغم اینکه نیرو‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز مشمول قانون کار می‌شوند، هنوز هم از برخی مزایا و حقوق خود مانند مرخصی و داشتن فیش حقوقی و حق اعتراض برخوردار نیستند و به گفته‌ی کارگران، اعتراض تعدادی از آن‌ها نسبت به وضع موجود منجر به اخراج آن‌ها شده است.


مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کار یک نسخه از قرارداد بسته شده مابین شرکت پیمانکار و کارگر، باید در اختیار کارگر قرار گیرد و این در حالی است که به گفته‌ی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، حتی اجازه‌ی خواندن قرارداد هم به آن‌ها داده نشده است.


وی ادامه داد: تمامی این موارد در شرایطی است که طبق گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، در شرایط عمومی مناقصه قید شده بود که حق و حقوق کارگران باید طبق قانون کار پرداخت شود و نواقص قرارداد گذشته در آن برطرف شده بود.

[snews] => [bimg] => 1452275_830.jpg [tmpl] => [sdate] => 14000511115601 [pdate] => 14000511120119 [udate] => 14000511120055 [sendby] => m.hoseininasab [publishby] => f.farrokhi [updateby] => f.farrokhi [service_id] => 14 [cat_id] => 82 [sec_id] => 246 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 0 [source] => 0 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 954293 [title] => ادامه مشکلات کارگران اتوبوسرانی تبریز / تغییر پیمانکار هم مشکلی را حل نکرد [pdate] => 14000517081025 [service_id] => 14 ) [1] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 ) [2] => Array ( [id] => 897676 [title] => هیچ نهادی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوس‌رانی تبریز نیست [pdate] => 13990925120001 [service_id] => 14 ) [3] => Array ( [id] => 892095 [title] => بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند جزو برگزیدگان جشنواره نجم شد [pdate] => 13990904090001 [service_id] => 14 ) [4] => Array ( [id] => 879155 [title] => مشکلات جامعه کارگری از سوی دانشجویان بسیجی سهند بررسی شد + عکس [pdate] => 13990707170030 [service_id] => 14 ) [5] => Array ( [id] => 876868 [title] => پروانه پیمانکار خطوط بی ارتی تبریز باطل شد [pdate] => 13990629163001 [service_id] => 14 ) [6] => Array ( [id] => 865254 [title] => اتوبوس‌رانی تبریز از دستگاه ضد عفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا استقبال نمی‌کند [pdate] => 13990508100450 [service_id] => 14 ) [7] => Array ( [id] => 860598 [title] => کسی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوسرانی تبریز نیست / پاسخ عجیب مسئولان درباره استخدام افراد تحت پوشش بهزیستی!+ فیلم [pdate] => 13990421083301 [service_id] => 14 ) [8] => Array ( [id] => 856496 [title] => نظارت وضعیت کارگران شرکت واحد تبریز بر عهده شهرداری نیست / کارگران از حقوق خود راضی هستند [pdate] => 13990401144827 [service_id] => 14 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 856496 [title] => نظارت وضعیت کارگران شرکت واحد تبریز بر عهده شهرداری نیست / کارگران از حقوق خود راضی هستند [pdate] => 13990401144827 [service_id] => 14 [rutitr] => شهردار تبریز: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [1] => Array ( [id] => 860598 [title] => کسی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوسرانی تبریز نیست / پاسخ عجیب مسئولان درباره استخدام افراد تحت پوشش بهزیستی!+ فیلم [pdate] => 13990421083301 [service_id] => 14 [rutitr] => در گفتگوی تفصیلی با دانشجو مطرح شد [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [2] => Array ( [id] => 865254 [title] => اتوبوس‌رانی تبریز از دستگاه ضد عفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا استقبال نمی‌کند [pdate] => 13990508100450 [service_id] => 14 [rutitr] => سیه‌چهره در گفتگو با دانشجو: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [3] => Array ( [id] => 876868 [title] => پروانه پیمانکار خطوط بی ارتی تبریز باطل شد [pdate] => 13990629163001 [service_id] => 14 [rutitr] => سیه چهره در گفتگو با دانشجو: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [4] => Array ( [id] => 879155 [title] => مشکلات جامعه کارگری از سوی دانشجویان بسیجی سهند بررسی شد + عکس [pdate] => 13990707170030 [service_id] => 14 [rutitr] => در مولفه‌های مختلف؛ [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [5] => Array ( [id] => 892095 [title] => بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند جزو برگزیدگان جشنواره نجم شد [pdate] => 13990904090001 [service_id] => 14 [rutitr] => در زمینه مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی؛ [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [6] => Array ( [id] => 897676 [title] => هیچ نهادی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوس‌رانی تبریز نیست [pdate] => 13990925120001 [service_id] => 14 [rutitr] => سیه چهره در گفتگو با دانشجو: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [7] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 [lead_img] => /files/fa/news/1400/5/13/1454543_485.jpg ) [8] => Array ( [id] => 954293 [title] => ادامه مشکلات کارگران اتوبوسرانی تبریز / تغییر پیمانکار هم مشکلی را حل نکرد [pdate] => 14000517081025 [service_id] => 14 [rutitr] => گزارش| [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) ) ) [media] => Array ( ) [view_images] => Array ( [bimg] => /files/fa/news/1400/5/11/1452275_830.jpg ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => شرکت اتوبوس رانی تبریز [id] => 2830308 [tag_id] => 227167 ) [1] => Array ( [tag] => بسیج دانشجویی [id] => 2830309 [tag_id] => 291 ) [2] => Array ( [tag] => شهرداری تبریز [id] => 2830310 [tag_id] => 20020 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1
news953623 :Array ( [content] => Array ( [id] => 953623 [rutitr] => [title] => نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران رونمایی شد [stitle] => [title2] => [subtitle] => نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی پیام رونمایی شد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها حدود ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال ۴۰ دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شوند. [body] =>

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران، رونمایی شد. اتوبوس ـ آمبولانس‌ها مانند یک مرکز درمانی هستند که در محل حادثه حاضر می‌شوند و ظرفیت انتقال ۱۰ تا ۱۴ بیمار را دارند؛ رونمایی از نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی ویژه پیام انجام شد که میزبان بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

اتوبوس ـ آمبولانس‌ها با تلاش سه هزار نفر ساعتی متخصصان و فناوران ایرانی داخلی به ثمر نشسته است و این اتوبوس-آمبولانس امروز قادر است خون تازه‌ای برای اورژانس کشور باشد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها حدود ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال ۴۰ دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شود.

"پیرحسین کولیوند" رئیس سابق اورژانس کشور در مراسم رونمایی از این اتوبوس-آمبولانس گفت: صفر تا صد این پروژه توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و طراحی و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به جرات می‌توانم بگویم که هیچ چیزی کمتر از اتوبوس‌-آمبولانس‌های خارجی ندارد و از نظر قیمتی نیز تا امروز برای ما ۵۰ درصد ارزان‌تر تمام شده است.

"مولایی" مدیر پروژه اتوبوس-آمبولانس ایران‌خودرو دیزل تصریح کرد: فاز مطالعاتی این اتوبوس طی ۲ ماه و ساخت نمونه اول طی تقریباً ۴۰ روز انجام شده است و شرکت سازنده هم بعد از دو ماه نمونه تکمیل‌شده و کامل این اتوبوس‌-آمبولانس را تحویل اورژانس کشور داده است.

"توکلی" رییس هیات مدیره شرکت تولیدکننده این اتوبوس نیز گفت: با توجه به کهولت سن ناوگان آمبولانس کشور و با توجه به کمبود آمبولانس در کل کشور هر یک دستگاه جایگزین ۸ یا ۹ دستگاه آمبولانس می‌شود.

[snews] => [bimg] => 1454383_855.jpg [tmpl] => [sdate] => 14000513120355 [pdate] => 14000513120024 [udate] => 0 [sendby] => a.rezapoor [publishby] => a.rezapoor [updateby] => [service_id] => 9 [cat_id] => 46 [sec_id] => 164 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 0 [source] => 7 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => Array ( [cid] => 953623 [ostan] => 0 [typist] => [country] => [promise_date] => 0 [access_level] => 0 [promise_date_type] => [meta_keywords] => [slugs] => ) [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 953668 [title] => تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی [pdate] => 14000513165627 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 [lead_img] => /files/fa/news/1400/5/13/1454543_485.jpg ) ) ) [media] => Array ( ) [view_images] => Array ( [bimg] => /files/fa/news/1400/5/13/1454383_855.jpg ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => اجتماعی [id] => 2832231 [tag_id] => 407 ) [1] => Array ( [tag] => آمبولانس [id] => 2832232 [tag_id] => 25775 ) [2] => Array ( [tag] => اورژانس [id] => 2832233 [tag_id] => 40 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1
ارسال نظرات
captcha