
راهاندازی BRT در بجنورد نیازمند مطالعات بیشتری است

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو علی اربابی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بجنورد امروز در نشست خبری اظهار کرد: در این دوره شورا، برنامهریزی ترافیکی شهر بهصورت جامع انجام شده و مطالعات گستردهای در این زمینه صورت گرفته است. به گفته او، اقدامات مرتبط بهصورت پیوسته در حال بهروزرسانی است.
وی افزود: تاکنون ۱۸ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر نصب و مرکز کنترل ترافیک نیز راهاندازی شده است. زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری این مرکز آماده شده، اما اجرای کامل طرح هوشمندسازی ترافیک به دلیل نیاز به اتصال به فیبر نوری هنوز محقق نشده است. یکی از شرکتهای مجری وعده داده تا اواسط خرداد، این اتصال برقرار شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: هوشمندسازی ترافیکی نخستینبار در چهارراه دفاع مقدس اجرا میشود و در صورت اثربخشی، در سایر تقاطعهای شهر نیز پیاده خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت تقاطع غیر هم سطح خرمشهر گفت: در آخرین روزهای سال گذشته بودجه اجرای این پروژه جذب شد، اما به دلیل روندهای بروکراتیک، تخصیص آن ممکن است تا پایان سال مالی زمان ببرد. با این حال، فراخوان جذب پیمانکار آماده شده است.
اربابی افزود: با توجه به فاصله کم تقاطعها در بجنورد، برخی کارشناسان معتقدند این شهر نیازی به راهاندازی خط BRT ندارد. با این حال، نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد و در صورت تأیید، ابتدا راهاندازی خط ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتقاد شدید از وضعیت سد معابر خودروها
سید محمد علی کشمیری، شهردار بجنورد نیز در این جلسه گفت: در گذشته، عملیات تراش آسفالت انجام نمیشد و آسفالت جدید بر روی لایههای فرسوده قبلی اجرا میشد، اما اکنون با تراش آسفالت، از افزایش ارتفاع معابر جلوگیری میشود؛ ضمن آنکه این اقدام مانعی برای تردد شهروندان ایجاد نمیکند، هرچند سطح آسفالت اندکی زبرتر شده است.
شهردار بجنورد با اشاره به مشکل سد معبر در شهر تصریح کرد: این پدیده ابعاد مختلفی دارد و برخی کسبه و همچنین خودروهایی که در معابر مشغول فعالیتهایی نظیر خرید، فروش یا تعمیر هستند، عامل ایجاد آن هستند. وضعیت سد معبر توسط خودروها افتضاح است.