آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۷۵۴۸
انتقاد استاندار از آموزش و پرورش؛

مدیران خراسان شمالی ترسی از مولدسازی نداشته باشند

استاندار خراسان شمالی با گلایه از آموزش و پرورش در جهت عدم انجام مولدسازی، گفت: موارد زیادی مولدسازی در استان انجام شده و تاکید دولت است لذا مسئولان نباید در اجرای این قانون ترسی داشته باشند.
مدیران خراسان شمالی ترسی از مولدسازی نداشته باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بهمن نوری امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: ارائه خدمات روانشناسی به دانش آموزان که در معرض خطرات مختلفی قرار دارند، ضروری است و در این مراسم دستگاه‌های اجرایی به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: برخی آسیب‌ها منطقه‌ای است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد، اما اقدامات آموزش و پرورش در شناسایی دقیق آسیب‌های اجتماعی تک تک دانش آموزان، مثبت ارزیابی می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم ایجاد مجتمع جامع خدمات روانشناختی در بجنورد، گفت: استان هر کمکی برای احداث این مجموعه بتواند انجام می‌دهد.

نوری با گلایه از آموزش و پرورش در جهت عدم انجام مولدسازی، بیان کرد: موارد زیادی مولدسازی در استان انجام شده و تاکید دولت است لذا مسئولان نباید در اجرای این قانون ترسی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع نمی‌توان منتظر منابع ملی باشند؛ باید خود مدیران از ظرفیت‌های قانونی برای اخذ بودجه و مولدسازی استفاده کنند؛ مدیران شجاعانه موضوع مولدسازی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فضا‌های ورزشی مدارس روستایی علاوه بر دانش آموزان، برای سایر جوانان منطقه نیز کارکرد دارد لذا در اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا باید جدیت داشت.

نوری با اشاره به جایگاه رفیع معلمی، گفت: این جایگاه مقدس است و معلمی را نباید یک شغل تلقی کرد بلکه رسالتی است که باید با این نگاه آن را سپری کرد؛ شرایط معلمان در سال‌های اخیر بهتر شده ولی همچنان این قشر مشکلات متعددی دارند.

وی افزود: در اجرای نهضت مدرسه سازی، فرمانداران تنها هستند که باید آموزش و پرورش دست مدیران را بگیرد؛ مجموع پیشرفت فیزیکی مدارس به ۶۰ درصد رسیده که قابل قبول نیست؛ مدیران قول دادند در مهر ماه تکمیل شود که اکنون به این مرحله نرسیدیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: گرمه و اسفراین پیشرفت فیزیکی پایینی دارند؛ اسفزاین حدود ۴۰ درصد و گرمه کمتر از ۳۰ درصد است؛ این وضعیت باید تغییر کند.

نیازمند مجتمع جامع خدمات روانشناختی هستیم

علی متقیان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۵ سطح فعالیت‌های سامانه نماد شکل می‌گیرد که شامل غربالگری،   رصد و پایش توسط مدیران مدارس و آسیب‌های روانی است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت دانش آموزان در این سطوح کاملا بررسی می‌شود، گفت: معلمان  و مدیران آموزش داده می‌شوند تا مداخلات مختصری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، اما مداخلات تخصصی به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: اردو‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی برگزار می‌شود؛ تولیدات مجازی نیز در این راستا انجام شده است؛ آموزش و پرورش فعالیت گسترده‌ای در این حوزه دارد.

متقیان ادامه داد: در نقشه راه نماد، مناطق دارای آسیب مشخص شده که از این نقشه برای برنامه ریزی‌های گسترده فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان نیازمند مجتمع جامع خدمات روانشناختی است، افزود: ملک‌های قابلیت مولدسازی آموزش و پرورش شناسایی شده است و دو ملک مصوب و نهایی شده و ۳۰ ملک در دست بررسی می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان داشت: توسعه فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای از اهداف آموزش و پرورش است که تاکنون ۱۸۳ مورد ایجاد شده؛ پسرانه فضای ورزشی استان ۴۷ صدم متر مربع است که تا پایان برنامه هفتم باید به یک متر مربع به ازای هر دانش آموز برسیم.

متقیان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در آموزش و پرورش از اهداف دولت است؛ دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند در این مشارکت دخیل باشند تا با همراهی هم، آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار