کد خبر:۱۶۵۸۶۸
سلسله نشست‌هاي روايت عهد: نقدي بر نبرد نيچه و مسيحيت-2

رائفي پور: يهوديت، آغازكننده تحريف و مسيحيت ادامه‌دهنده آن است

كارشناس حوزه دشمن‌شناسي با اشاره به اينكه  تحریف توسط یهودیت آغاز شد گفت: کشیشان از آن زمان که مسیح به صلیب کشیده شدخود ادامه دهنده تحريف بودند.
به گزارش خبرنگار دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»، علي اكبر رائفي‌پور در ادامه چهارمين جلسه از سلسله نشست‌هاي روايت عهد به بررسي انحراف مسيحيت و آراء نيچه در مورد آن پرداخت.

مسيحيت مبارزه كردن را به خدا حواله مي‌دهد

وي با بيان اين مطلب كه مسیحیت دینی است كه در آن فرد در دنیا مبارزه نمی‌کند بلکه مبارزه كردن را به خدا حواله می‌دهد، گفت: در اسلام عکس این مطلب صادق است، علی (ع) زمانی که در اوج قدرت بود ترحم می‌کند، یا حسین‌بن‌علی مقابله می‌کند و شهید می‌شود، البته این ایرادات به دین مسيحيت بازنمی‌گردد و از تحریفات خاخام‌های یهودی است. 

رائفي‌پور افزود: نیچه بسیار زیرکانه پای خاخام‌ها را به میان می‌کشد و از آنها اين‌گونه انتقاد مي‌كند كه «تفکرات تورات تلمودی زیرکانه در اناجیال تکرار شده است، برای نتیجه‌گیری از آنچه گفتیم باید مفهوم خدا را در مسیحیت بحث كنيم، ملتی که خود را باور داشته باشد خدای خاص خود را دارد و در وجود او فضیلت‌هایی را ارج می‌نهد که به مرتبه بالا ‌آن دست یابد یعنی فضیلت‌های خویش را می‌ستاید و آنرا در وجودی فرافکنی می‌کند تا بتواند سپاسگزار او باشد فرد خویشتن را سپاس می‌گزارد و برای این کار به خدایی نیاز دارد.»

اين كارشناس دشمن‌شناسي با بيان اين مطلب كه به اعتقاد نيچه خدايي وجود نداشته و ما خدا را ساخته‌ايم، به بيان فراز ديگري از انديشه‌هاي نيچه پرداخت و گفت: «اگر خدا خشم و انتقام و نیرنگ و حسد نداشته باشد دیگر به چه درد می‌خورد خدایی که شور پیروزی ندارد چه فایده‌ای مي‌تواند داشت باشد.»

علي (ع)، مظهر تجلي صفات جلال و جمال الهي

وي با اشاره به آيات قرآن گفت: «و مکروا و مکرالله فغضب الله علیهم و انا منتقمون»، خدا هم صفات جمال دارد هم صفات جلال که صفات جمال او در مسیح تجلی کرد، لکن در شخصی چون علی(ع) هر دو نوع صفات تجلی کرده است.

رائفي‌پور در ادامه افزود: بر همین اساس در کشور جریان تبشیری مسیحیت راه انداخته‌اند و از مهربانی‌های مسیح می‌گویند، چنین مسیحی فقط به درد همان یهودیاني می‌خورد که عاشق خونریزی و شهوترانی بودند.

اين كارشناس دشمن‌شناسي ضمن تشريح اين مسئله كه در آيين مسيحيت مفهوم خدا در زمین همان خدای بیماران است که از فاسدترین مفاهیم خداست و شاخصی برای پست‌ترین خدا در مرتبه نزولی خدایگان محسوب مي‌شود، گفت: خدا بدل به مفهوم متضاد زندگی شده است به جای اینکه توجیه و تاییدی بر آن باشد، با این خدا به زندگی خصومت ورزیده‌اند و راهی برای نفی عالم وجود و نیرنگی برای عالم آخرت پيدا كرده‌اند، با این خدا نیستی جنبه خدایی یافته است.

اسلام با «دلبستگي به ثروت» مبارزه مي‌كند نه با ثروت

وي ادامه داد: این خدا خدایی است که با نعمت های خودش مشکل دارد، اما در قرآن تاکید شده «کلوا واشربوا سیروا فی الارض»، قرآن و اسلام با ثروث مشکل ندارند، ولي با دل بستن به آن می‌ستیزند.

رائفي‌پور با اشاره به اينكه مسیحیت تعریف خاصي از خشونت با خود و دیگران است، خاطرنشان كرد: در مسيحيت خبری از مردم نیست و بهداشت را امری شهوانی می‌داند، به طوري كه نخستین دستور سران مسیحی بعد از فتح اندلس اين بود که 270 حمام عمومی را تخریب کنند.

اين كارشناس دشمن‌شناسي یهودیان را جالب توجه‌ترین قوم تاریخ دانست و گفت: يهوديان به تحريف طبيعت پرداختند، آن هم همه امور طبیعی اعم از واقعیت‌های بیرونی و درونی، بار دیگر همین قصه را چون رونوشتی در کلیسا مشاهده می‌کنیم که اصالت هرچیز را بی‌ارزش می‌دانند.

وي افزود: یهودیاند اين ننگین‌ترین قوم تاریخ چنان جهان را تحریف کردند که امروزه مسیحیان نيز نسبت به آنان تنفر دارند البته بدون آنکه بدانند خود واپسین ارمغان یهودیت هستند.

رائفي‌پور ضمن بيان اين مطلب كه در جامعه‌ای که بر پایه کشیشان شکل گرفته وجود گناه امری ضروری است، گفت: كشيشان اهرم قدرت هستند و از گناه، گذران زندگی می‌کنند، بالاترین اصل در این زمینه این است که خدا هر که را کفاره دهد می‌بخشد، اين مسئله به اعتراف در آیین مسیحیت اشاره می‌کند که هم برای کشیشان سود مادی داشت و هم از اين طريق مردم را تخلیه اطلاعاتی می‌کردند.

يهوديت، آغازكننده تحريف و مسيحيت ادامه‌دهنده آن

اين كارشناس دشمن‌شناسي افزود: تحریف توسط یهودیت آغاز شد ولی کشیشان خود ادامه دهنده آن بودند، از آن زمان که مسیح به صلیب کشیده شد این سوال مطرح گردید كه خدا چگونه این امر را میسر کرد؟ او که گناهکار نبود.

وي در ادامه گفت: در پاسخ به این سوال معیوب‌ترین فرد آن امت کوچک، يعني پولس پاسخی نفرت‌انگیز داد و آن، اين كه خدا پسرش را به جبران گناهی ازلی قربانی کرد، پولس گفت «اگر مسیح از میان مردگان برنخیزد ما بیهوده ایمان آوردیم» و گفتند بعد از سه روز مسیح زنده شد و آن روز را عید پاک نام نهادند.

رائفي‌پور با ذكر اين مطلب كه در نتيجه اين تحريف تاریخي مسيحيت دریافت که تنها به چه احتیاج دارد، افزود: در اينجا به واقعیت و حقیقت تاریخی هیچ احتیاجی نبود و بار دیگر غریزه روحانی‌مآبی یهودیان همان جنایت بزرگ را در حق خود و تاریخ تکرار کرد و تاریخ جدید برای مسیحیت جعل نمود.

اين كارشناس دشمن شناسي گفت: اگر کسی بتواند حفاظ دین را از بین ببرد و تکثر در آن وارد کند آن‌گاه خود دین، خودش را خواهد زد.
 
ادامه دارد...
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار