مهدي بادپا در گفتوگو با خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از جنبش دانشجويي در موضوع عدالتخواهي و مطالبه گري از مسئولان نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت: جنبش دانشجويي به دليل عدم وابستگي به قدرت، نقش مهمي در امر به معروف و نهي از منكر مسئولان جامعه دارد.
اين فعال دانشجويي پيگيري مداوم اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي در حل معضلاتي چون فقر، فساد و تبعيض را از جمله وظايف جامعه دانشگاهي در تداوم و به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي عنوان كرد.
وي ايجاد نظام اسلامي بر پايه ولايت فقيه را از ديگر دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي دانست و افزود: بعضي ها مي خواهند با تغيير دادن انقلاب اسلامي به انقلاب فرانسه موجب كم رنگ شدن ارزش هاي اسلامي شوند؛ اين در حالي است كه ترميدوري كه در انقلاب فرانسه صورت گرفت بر اساس انقلاب ضد ديني بود.
دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به سخنان امام راحل مبني بر اينكه انقلاب اسلامي ايران با وجود ريزش ها، رويش هاي زيادي نيز داشت، تصريح كرد: فقه پوياي شيعه، حكومتي نبودن حوزه هاي شيعي، تبليغ و دورانديشي و پرهيز از رفاه زدگي رهبر معظم انقلاب و مطالبه دائمي ايشان از مسئولان بحث ترميدور را از بين برد.
بادپا با اشاره به مقايسه دستاوردها و فعاليت هاي دانشجويي در سه دهه اخير در مقايسه با قبل از انقلاب گفت: جنبش هاي دانشجويي در ايران قبل از انقلاب وابسته به قدرت هاي بلوك شرق و حزب توده بود، اما با پيروزي انقلاب اسلامي، اين جريان شكل اسلامي به خود گرفت.
وي با بيان اينكه رژيم پهلوي فضاي دانشگاه را طوري ترسيم كرد كه غرب گرايي و عطش به غرب را در دل دانشجويان ايجاد كند، اذعان داشت: ايجاد روحيه خودباوري در دانشجويان و ايجاد فرهنگ بومي ايراني – اسلامي در تشكل هاي دانشجويي به عنوان بزرگترين خدمت انقلاب به دانشگاه ها بود.
دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در پايان با اشاره به جمله اي از وصيتنامه امام راحل در توصيه به دانشگاه ها و دانشجويان مبني بر اينكه اگر مجلس، دولت، قوه قضائيه و ساير ارگان ها از دانشگاه هاي اسلامي و ملي سرچشمه مي گرفت امروز ملت ما گرفتار مشكلات خانه برانداز نبود، خاطرنشان كرد: طرد جريان هاي وابسته به استكبار و استبداد از سوي جامعه دانشگاهي بعد از انقلاب يكي ديگر از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي بود./انتهاي پيام/