کد خبر:۲۰۵۲۲۳
جدل گوگل و فیسبوک
شگرد جدید گوگل پلاس
حائز اهمیت آنکه بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index ماه گذشته منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به آن لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایتمندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است.
به گزارش جریده اینترنتی «خبرگزاری دانشجو»، یکی از کاربران سایت آزاد نگار درصفحه شخصی خود نوشته است:
شرکت گوگل و فیس بوک، دو رقیب بزرگ در فضای مجازی محسوب میشوند که هر دو نیز بین کاربران اینترنتی محبوب هستند اما فیسبوک از طرف داران بیشتری برخوردار است که شرکت گوگل برای مقابله با آن صفحه «گوگل پلاس» را، راه اندازی نمود. البته «گوگل پلاس» تاکنون نتوانسته نام خود را به عنوان رقیب جدی «فیس بوک» مطرح کند، اما ظاهراً شرکت گوگل به این نتیجه رسیده است که برای تقویت شبکه اجتماعی خود باید نظر دست اندرکاران و گردانندگان کسب وکارهای تجاری را به آن جلب کند. در این راستا و به نقل از وب سایت «Cio-today»، گوگل در صدد آن است شبکه اجتماعی خود را به قابلیتهایی مجهز کند که با توجه خاص، به نیاز کسب و کارهای تجاری مختلف طراحی شده اند. شرکت گوگل در حال حاضر این قابلیت ها را به صورت آزمایشی عرضه کرده و سازمانها و شرکت های کاربر می توانند تا پایان سال ۲۰۱۳ از این قابلیتها به صورت آزمایشی استفاده کنند. گوگل نیز قصد دارد تا آن زمان قابلیتها و ویژگیهای بیشتری برای گوگل پلاس طراحی کند تا بتواند گردانندگان و کارکنان کسب وکارهای مختلف را به استفاده از این شبکه اجتماعی ترغیب کند.
بر اساس این گزارش، گوگل متوجه شده است که استفاده از فناوریهای پردازش ابری در بین همه شرکت ها و سازمان ها از اقبال خوبی برخوردار شده و کسب وکارهای تجاری علاقه زیادی به محصولات گوگل در این حوزه، مثل جی میل (Gmail)، گوگل کالندر (Google Calendar)، گوگل داک (Google DAC) و گوگل درایوGoogle) Drive) از خود نشان داده اند. تحلیل گران معتقدند با وجود شرکت هایی مثل مایکروسافت و سیلزفورس و رقابتهای فزایندهای که در این حوزه وجود دارد، گوگل پلاس ظرفیت بالایی برای ورود به بازار کسب وکارها دارد.
اما ظاهراً شرکت گوگل به این نتیجه رسیده است که برای تقویت شبکه اجتماعی خود باید توجه دستاندرکاران و گردانندگان کسب وکارهای تجاری را جلب کند
هم اکنون بعضی از شرکت ها و سازمان ها از ظرفیت گوگل پلاس در فعالیتهای کاری خود استفاده میکنند و گوگل نیز برای ارتقای سطح کاربری این شبکه اجتماعی، بازخوردها و نظرات آنها را در طرحها و برنامههای جدید خود لحاظ می کند. یکی از قابلیت هایی که گوگل برای ارتقای سطح امنیتی فعالیت های کسب وکارهای کاربر به این شبکه اجتماعی افزوده، اعمال محدودیت هایی برای به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب کاربران است. استفاده از این قابلیت باعث میشود به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب نوشته شده توسط کارکنان کسب وکارهای کاربر فقط برای کارکنان همان شرکت یا سازمان ممکن باشد و نه برای کارکنان شرکت ها و یا سازمان های دیگر.
گوگل
حایز اهمیت آنکه بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index ماه گذشته منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به آن لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایتمندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است. آن طور که این آمار و ارقام جدید نشان میدهند، با توجه به مقیاس ۱۰۰ واحدی، فیس بوک با ۸ درصد کاهش هم اکنون میتواند رضایت ۶۱ درصدی کاربرانش را فراهم کند در حالی که همین شاخص برای گوگل پلاس ۷۸ درصد میباشد و با این میزان رضایت، شبکه اجتماعی کمپانی گوگل در رده «ویکی پدیا» (Wikipedia) قرار گرفته است.
در این آمارگیری، شبکه های اجتماعی در میان ۲۳۰ کمپانی دیگر از لحاظ این شاخص بررسی شدند و با توجه به نتایج بدست آمده باید گفت که همچنان این صنعت در پایین ترین ردهها قرار دارد. (امتیاز کلی شبکههای اجتماعی ۶۹ است و با این امتیاز تنها میتوانند با خطوط هواپیمایی، سرویسهای اشتراک تلویزیونی و برخی از روزنامهها رقابت کنند.)
حائز اهمیت آنکه بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index ماه گذشته منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به آن لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایتمندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است
این رتبه بندی که با کمک و همکاری کمپانی تحلیلگر ForeSee انجام شد، نشان داد که گوگل پلاس هر آنچه فیسبوک نتوانست از آن خود کند را بدست آورده است. با توجه به این گزارش، گوگل پلاس از آن جهت در رتبه بالاتری قرار گرفته که تبلیغات سنتی و قدیمی فیس بوک را ندارد، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش توجه بیشتری نشان داده و نیز تجربه بهتری را برای کاربران موبایلیاش فراهم کرده است.
بر اساس این گزارش، گوگل متوجه شده است که استفاده از فناوریهای پردازش ابری در بین همه شرکت ها و سازمان ها از اقبال خوبی برخوردار شده و کسب وکارهای تجاری علاقه زیادی به محصولات گوگل در این حوزه، مثل جی میل (Gmail)، گوگل کالندر (Google Calendar)، گوگل داک (Google DAC) و گوگل درایوGoogle) Drive) از خود نشان داده اند. تحلیل گران معتقدند با وجود شرکت هایی مثل مایکروسافت و سیلزفورس و رقابتهای فزایندهای که در این حوزه وجود دارد، گوگل پلاس ظرفیت بالایی برای ورود به بازار کسب وکارها دارد.
اما ظاهراً شرکت گوگل به این نتیجه رسیده است که برای تقویت شبکه اجتماعی خود باید توجه دستاندرکاران و گردانندگان کسب وکارهای تجاری را جلب کند
هم اکنون بعضی از شرکت ها و سازمان ها از ظرفیت گوگل پلاس در فعالیتهای کاری خود استفاده میکنند و گوگل نیز برای ارتقای سطح کاربری این شبکه اجتماعی، بازخوردها و نظرات آنها را در طرحها و برنامههای جدید خود لحاظ می کند. یکی از قابلیت هایی که گوگل برای ارتقای سطح امنیتی فعالیت های کسب وکارهای کاربر به این شبکه اجتماعی افزوده، اعمال محدودیت هایی برای به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب کاربران است. استفاده از این قابلیت باعث میشود به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب نوشته شده توسط کارکنان کسب وکارهای کاربر فقط برای کارکنان همان شرکت یا سازمان ممکن باشد و نه برای کارکنان شرکت ها و یا سازمان های دیگر.
گوگل
حایز اهمیت آنکه بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index ماه گذشته منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به آن لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایتمندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است. آن طور که این آمار و ارقام جدید نشان میدهند، با توجه به مقیاس ۱۰۰ واحدی، فیس بوک با ۸ درصد کاهش هم اکنون میتواند رضایت ۶۱ درصدی کاربرانش را فراهم کند در حالی که همین شاخص برای گوگل پلاس ۷۸ درصد میباشد و با این میزان رضایت، شبکه اجتماعی کمپانی گوگل در رده «ویکی پدیا» (Wikipedia) قرار گرفته است.
در این آمارگیری، شبکه های اجتماعی در میان ۲۳۰ کمپانی دیگر از لحاظ این شاخص بررسی شدند و با توجه به نتایج بدست آمده باید گفت که همچنان این صنعت در پایین ترین ردهها قرار دارد. (امتیاز کلی شبکههای اجتماعی ۶۹ است و با این امتیاز تنها میتوانند با خطوط هواپیمایی، سرویسهای اشتراک تلویزیونی و برخی از روزنامهها رقابت کنند.)
حائز اهمیت آنکه بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index ماه گذشته منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به آن لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایتمندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است
این رتبه بندی که با کمک و همکاری کمپانی تحلیلگر ForeSee انجام شد، نشان داد که گوگل پلاس هر آنچه فیسبوک نتوانست از آن خود کند را بدست آورده است. با توجه به این گزارش، گوگل پلاس از آن جهت در رتبه بالاتری قرار گرفته که تبلیغات سنتی و قدیمی فیس بوک را ندارد، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش توجه بیشتری نشان داده و نیز تجربه بهتری را برای کاربران موبایلیاش فراهم کرده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.