کد خبر:۲۳۰۲۶۲

ورود سیستم‌های جاسوسی به خصوصی‌ترین فضای خانه‌ها

آیا تا به حال شده است هنگامی که می‌خواهید تلویزیون را روشن کنید، استرس داشته باشید؟ یا سعی کنید در هنگام روشن بودن تلویزیون همچون آدم آهنی در مقابل آن بنشینید و هیچ حرکت اضافه نکنید، از ترس اینکه شاید رفتار شما مورد نظر باشد؟

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، آیا تا به حال شده است هنگامی که می‌خواهید تلویزیون را روشن کنید، استرس داشته باشید؟ یا سعی کنید در هنگام روشن بودن تلویزیون همچون آدم آهنی در مقابل آن بنشینید و هیچ حرکت اضافه نکنید، از ترس اینکه شاید رفتار شما مورد نظر باشد؟

معلوم است که جواب شما منفی است، اما این احساس‌ در آینده‌ای نزدیک به دغدغه تمامی انسان‌ها و نیز شما، تبدیل می‌شود. «شرکت وریزون» در تکنولوژی جدیدی که در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیون‌ها بکار برده است، از این دستگاه‌ها به عنوان سیستم جاسوسی استفاده خواهد کرد.

این تکنولوژی که وریزون آن را «Fierce Cable» نامیده است به فعالیت‌هایی که در منطقه اطراف تلویزیون صورت می‌گیرد، حساسیت بسیار بالایی دارد. دوربین‌های مادون قرمز و میکروفن‌های کار گذاشته شده در این دستگاه، تصاویر و صداهای محیط اطراف را ضبط کرده و براساس آن‌، آگهی‌های تبلیغاتی بر روی صفحه تلویزیون نمایش خواهد داد.

دوربین‌های استفاده شده در این دستگاه‌ قادرند رفتار افراد نزدیک به تلویزیون، اشیا و حتی حیوانات را تشخیص داده و با استفاده از صدای مکالمات ضبط شده در اتاق نوع تبلیغ را انتخاب نموده و برای بینندگان به نمایش در آورند.

وریزون گفته‌است، حساسیت این سنسور‌ها به حدی است که می‌تواند نوع فعالیت افراد همچون ورزش کردن، خوردن، خندیدن، آواز خواندن و حتی نواختن آلات موسیقی را تشخیص دهد. بر اساس موارد ذکر شده در امتیازنامه این دستگاه، انواع سنسور‌ها، دستگاه‌های سه‌بعدی‌سازی تصویر و حتی دوربین‌های دمانگار نیز می‌توانند بر روی این دستگاه سوار شوند.

جالب این‌جاست که گوگل نیز در حال تاسیس شرکتی است که پروژه‌ای با عملکرد مشابه به نمونهٔ توضیح داده شده، را تولید می‌کند. این تلویزیون‌ها که «GoogleTV» نام دارند با استفاده از تکنولوژی‌ای مشابه، به گوگل کمک می‌کنند که با توجه به رفتار فرد در هنگام پخش اخبار و یا فیلم، نوع رفتارهای او را تحت نظر بگیرند و در ‌‌نهایت به این نتیجه برسند که آیا آن فرد به اخبار آن‌ها توجه می‌کند یا نه؟

در این پروژه گوگل برای هر فرد یک حساب رفتاری خاص ایجاد خواهد کرد که با استفاده از اطلاعات اضافی‌ای که در طی ماه‌های بعد از او دریافت می‌کند، بتواند یک بسته تبلیغاتی خاص برای او طراحی کند.

وریزون برای انسان دوستانه نشان دادن تکنولوژیش، مثالی را از انواع کارهایی که این دستگاه می‌تواند انجام دهد ذکر کرده است، به طور نمونه:

 «این سیستم اگر تشخیص دهد که در فضای اطراف تلویزیون، زن و شوهری در حال جر و بحث هستند، برای آن‌ها تبلیغات مشاوره خانواده را ارسال خواهد کرد.»
امّا واقعا هدف استفاده از این تکنولوژی در شخصی‌ترین فضای خانه، تنها کمک به بهتر شدن زندگی انسان‌هاست؟

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار