کد خبر:۲۳۱۷۸۷
رئیس مرکز رسانه های دیجیتال خبر داد:

هویت معلوم؛ شرط ارسال پیامک‌های انتخاباتی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از سامان‌دهی پیامک های انبوه در زمان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر اساس ...

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از سامان‌دهی پیامک های انبوه در زمان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر اساس آیین نامه‌ای که در دست تدوین است، ارسال SMSهای تبلیغاتی کاندیداها باید با شماره های دارای هویت و تعریف شده صورت گیرد.

 

دکتر حسن علیزاده امروز در نشست خبری با اشاره به آیین نامه سامان‌دهی پیامک های تبلیغاتی و انبوه در کشور که هم اکنون در دست تدوین مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: این آیین نامه تا پایان فروردین ماه به تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامک و تولیدکنندگان محتوا ابلاغ می شود.

 

وی با بیان اینکه بحث ارسال SMS های انبوه باید با مجوز این مرکز ارائه شود، ادامه داد: در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز توسط این آیین نامه کاندیداها موظفند پیامک های انبوه ارسالی خود را با شماره های دارای هویت و تحت یک سامانه تعریف شده مشخص ارسال کنند.

 

علیزاده گفت: تعریف ما از پیامک های انبوه، ارسال بیش از هزار پیامک از طریق سامانه های پیامکی است و به هیچ عنوان قصد ورود به حریم شخصی و خصوصی مشترکان تلفن همراه را نداریم.

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه سامانه نظارت بر محتوای پیام کوتاه براساس این آیین نامه راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: ساختن فیلم های انتخاباتی که از طریق حامل‌های دیجیتال تکثیر و منتشر می شود و نیز پیامک های تبلیغاتی باید با مجوز این مرکز در زمان انتخابات به مردم عرضه شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار