با وجودی که هنوز مدت خیلی زیادی از ورود تبلت ها به وجوه زندگی مان نمیگذرد اما این محصول طوری خودش را در بین کارهای اصلی روزمره ما جای کرده است که برخی حتی به کار کردن و بودن آن در کنارشان عادت هم کردهاند!
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، با وجودی که هنوز مدت خیلی زیادی از ورود تبلت ها به وجوه زندگی مان نمیگذرد اما این محصول طوری خودش را در بین کارهای اصلی روزمره ما جای کرده است که برخی حتی به کار کردن و بودن آن در کنارشان عادت هم کردهاند!
کاربردی بودن و استقبال مخاطبان از این محصول به حدی بوده است که شرکتهای بسیاری با تنوع بالای مدل و قیمت، اقدام به تولید این محصول کردهاند. اما نکته این جاست که این تنوع محصول و برند که نقطه قوتی در این بازار محسوب میشود، گاهی سبب سردرگمی مخاطبان در انتخاب یک تبلت مناسب خودشان میشود.
به تازگی مرکز تحقیقاتی J.D. Power and Associates با مطالعه بر روی برندها و مدل های مختلف تبلت، دسته بندی ای را از لحاظ محبوبیت آنها منتشر کرده است که iPadاپل توانسته است با کسب 836 امتیاز از 1000 امتیازی که سقف این رده بندی در نظر گرفته شده است، گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.
این دسته بندی که بین 5 تبلت برتر انجام شده است نشان میدهد iPad نه تنها از نظر کاربران محبوبترین است بلکه از لحاظ کیفی نیز با فاصله نسبتا زیادی از سایر رقبا قرار دارد.
در این رده بندی تبلت شرکت آمازون توانست با کسب امتیاز 826، دومی را از آن خود کند و شرکتهای سامسونگ، ایسوس و ایسر نیز رتبهها بعدی را بخود اختصاص دادند.
نکته جالب و قابل تامل عدم وجود نام سرفیس مایکروسافت در این لیست است. البته شاید علت این باشد که این بررسی روی آن دسته از کاربرانی انجام شد که صاحب تبلت بودند و از زمان خریداری تبلت توسط آنها یک سال یا کمتر سپری شده بود.
در این بررسی 5 نکته مورد تحلیل قرار گرفت که قابلیتهای اجرایی مهمترین آنها بود و پس از آن آسانی در استفاده از قابلیتهای داخلی، شکل ظاهری، طراحی، قابلیتها و قیمت قرار داشتند.