به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، گاردین نوشت: یافتههای موسسه تحلیلی سوشیال بیکرز نشان میدهد روند ریزش کاربران فیس بوک به خصوص در ماههای اخیر شدت بیشتری گرفته است.
در شش ماه گذشته میلادی بیش از 5 درصد کاربران آمریکایی فیس بوک با آن خداحافظی کردهاند که این به معنای کاهش 8. 6 میلیون نفری کاربران این سایت است. در عین حال 6. 5 درصد از کاربران انگلیسی فیس بوک هم حسابهای کاربری خود در آن را بستهاند.
علاوه بر این 4 درصد از کاربران کانادایی فیس بوک نیز این سایت را ترک کردهاند. مهمترین میزان کاهش تعداد کاربران فیس بوک مربوط به ژاپن بوده است. 20 درصد از کاربران ژاپنی فیس بوک آن را ترک کردهاند. این رقم در مورد نیجریه و آفریقای جنوبی هم به ترتیب 26 و 19 درصد بوده است.
نزدیک به 4 درصد از کاهش کاربران فیس بوک در آمریکا و 5 درصد از کاهش کاربران آن در انگلیس در یک ماه اخیر روی داده است. این روند در مورد کشورهای آلمان و فرانسه هم صادق است.
کارشناسان میگویند بیتوجهی مدیران فیس بوک به حریم شخصی کاربران و تجارت آنها با این اطلاعات برای کسب درآمد بیشتر از جمله عوامل اصلی این مساله است. همچنین ممکن است کاربران به استفاده از شبکههای اجتماعی جدیدتر و به روزتری مانند LinkedIn یا Instagram تمایل پیدا کرده باشند. اشباع فیس بوک در بسیاری از کشورها هم از جمله عوامل این مساله دانسته میشود.
منبع: تسنیم