گوگل بالاخره اعتراف کرد: مشتریان پول تبلیغاتی را می دهند که در واقع اصلا دیده نمیشوند.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، گوگل بالاخره اعتراف کرد: مشتریان پول تبلیغاتی را می دهند که در واقع اصلا دیده نمیشوند.
گوگل در یک پست وبلاگی نوشت که بیش از 10% تبلیغات در جاهایی قرار می گیرند که به نظر غیر ممکن میآید که چشم کاربری به آنها بیفتد.
این تبلیغات معمولا «کفی» هستند، یعنی آنقدر پایین صفحه وب قرار دارند که معمولا کسی برای مواجه شدن با آنها تا آن حد به پایین صفحه نمی رود، کاری که در واقع هم انجام نمیشود. به هر حال تبلیغ گیرندگان پولشان را دریافت میکنند چون آن تبلیغ به طور فیزیکی در آن قسمت قرار گرفته است، حتی اگر که هرگز نیز توسط مخاطبانشان دیده نشود.
راه حل گوگل این است که از سیستمی به نام نمایش فعال استفاده کرد، تا میزان حقیقی قابلیت دیده شدن تبلیغات را با آن رتبه بندی نمایند. این روش به تایید شورای رتبه بندی رسانه ها رسیده است. به این معنی که تبدیل به یک استاندارد برای این صنعت شده است.
«نیل موهان» معاونت نمایش گوگل در مصاحبهای گفت: «قابلیت دیده شدن مهمترین زیربنای این کار است. هیچ معیار دیگری آنقدر مهم نیست. اگر تبلیغ دیده نشود، باقی کارها بی فایده خواهد بود. هر چه را که بعد از محقق شدن این خواسته بر آن بیفزاییم، مثلا زدن آرم برندها که توسط نظرسنجی از مشتریانمان به آن رسیدیم، در سایه این است که به آن اصل اولیه، یعنی دیده شدن تبلیغ دست پیدا کنیم.»
برای این که بفهمید چقدر تبلیغات زیادی وجود دارند که به واسطه جایشان بعید است توسط کاربران دیده شوند، به لیستی که واحد «دابل کلیک» گوگل ارائه داده است توجه کنید.
بالای 10% از تبلیغاتی که بیش از یک ثانیه از کلیکشان نمی گذرد و بسته می شوند، به این معنا هستند که کلیک انجام شده بر رویشان اتفاقی بودهاند.
در صورتی که سوالی درباره این مطلب دارید و یا به مشکلی برخورد کردهاید، میتوانید از طریق ایمیل NetAdmin@snn.ir و یا در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.