به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، سبوحی در جمع خبرنگاران رسانههای مختلف گفت: رگولاتورهای موفق کسانی هستند که بتوانند حرفهای وظایف خود را انجام دهند. رگولاتوری در واقع همان مقررات و تنظیماتی است که بر روی امواج رادیویی صورت میپذیرد.
وی با تاکید بر ضرورت نزدیک شدن تفکرات اصحاب رسانه با مسئولین شاغل در سازمان تنظیم مقررات رادیویی، اظهار داشت که این نزدیکی تفکر، میتواند زمینه خوبی برای انتقال مفاهیم از سازمان به بطن مردم از طریق اصحاب رسانه را فراهم آورد.
معاون بررسیهای فنی سازمان تنظیم مقررات رادیویی همچنان با اشاره بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: تا پیش از این محتوا و مسائل فرهنگی در این زمینه، متولی خاصی نداشت اما با تشکیل این شورا به عنوان یکی از زیر مجموعههای سازمان تنظیم مقررات رادیویی، این وظیفه مهم بر دوش آنها، نهاده شد.
منابع فرکانسی، بحث دیگری بود که وی درباره آن برای خبرنگاران صحبت کرد.
سبوحی با بیان این که منابع محدوده فرکانسی در حال حاضر یکی از چالشهای بزرگ در حوزه امواج رادیویی هستند، اظهار داشتند: امواج رادیویی از کمی بیشتر از 0 هرتز شروع و تا به بالا ادامه مییابد. اگرچه تا 1000 گیگاهرتز اجازه استفاده از امواج رادیویی وجود دارد اما محدوده عملیاتی آن از 8.3 کیلوهرتز تا 275 گیگاهرتز میباشد که به علت هزینه های سنگین فرکانسهای بالاتر، بهترین محدوده آن مربوط به فرکانسهای 700 تا 800 مگاهرتز است اما مشکلی که وجود دارد این است که این محدوده از فرکانس در حال حاضر در اختیار امواج تلویزیونی است که با تبدیل کامل آنالوگ به دیجیتال در صدا و سیما، این فرکانسها آزاد شده و در موارد کاربردی دیگر استفاده خواهند شد.
وی همچنان در پایان صحبتهای خود از عدم تمایل به تغییر نحوه شماره گذاری موبایل و اپراتورها را اولویت این سازمان دانست و گفت اگر با محدودیت مواجه شوند این احتمال نیز وجود دارد که شمارهها از 10 رقم نیز فراتر روند.
همچنین در ادامه این کارگاه آموزشی، اصغریان، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» مبنی بر وجود اختلال در پهنای باند کشور در سطحی بالاتر از شرکتهای ISP اظهار داشت: هیچ گونه اختلالی در سطوح بالا وجود ندارد و اگر مشکلی وجود دارد در سطح ISP هاست که باید بررسی شود و در صورت عدم رضایت مشتری از سرویسی که بابت آن هزینه پرداخت کرده است باید مراتب شکایت خود را ابتدا به آن شرکت و در صورت عدم رسیدگی به مراجع بالاتر ارائه دهند.
وی همچنان با تاکید بر توان بالای کشور در امر پهنای باند گفت: با پیشرفت روزافزونی که در این زمینه داریم، در حال حاضر علاوه بر اینکه مشکلی در زمینه پهنای باند و اختلال اینترنت در سطح مدیریتی و کلان وجود ندارد، بلکه اگر کاربری در این زمینه احساس میکند که سرویس ارائه شده کیفیت مطلوب را ندارد، حتما در صورت بهحق بودن ادعای خود، طلب خسارت کند.