به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، چند ماهی است که پای تبلیغات کرم حلزون که از سالهای پیش به آنتن شبکههای ماهوارهای فارسی زبان رفته بود، به رسانه ملی هم باز شده و مردم کشور ما ساعتهای بسیاری را به صورت روزانه باید پای تبلیغات حلزونی صدا و سیما بنشینند، در حالی که شنیدهها حاکی از این است کرمهای حلزونی نتوانستهاند رضایت همه مصرف کنندگان را برآورده کنند و بسیاری از خریداران این کرمها پس از مصرف این محصولات، شاکی از بیتاثیری بودن کرمهایی که هر روزه بارها از اثراتشان در رسانه ملی صحبت به میان میآید، راه مراکز فروش این کرمها را پیش میگیرند.
نارضایتی حلزونی
ماجرای تبلیغ محصولات لوکس و جدید آرایشی و بهداشتی که منشا معتبری ندارند سالها پیش در شبکههای ماهوارهای فارسی زبان کلید خورد، از کوچک کننده بینی گفته تا کفش بلند کننده قد و این روزها صابون بیاثر بودن این کالا به تن بسیار از ایرانیها خورده است. اما این روزها خود کسانی که تبلیغات دورغین ماهوارهای را زیر سوال میبرند در رسانه ملی کشور اقدام به پخش تبلیغات اقلام آرایشی و بهداشتی کردهاند که تاثیرگذاریشان مشخص نیست.
مردم به تبلیغات رسانه ملی اعتماد میکنند
نارضایتی مردم از نتیجه کرمهای حلزونی در حالی است که بسیار از این مصرف کنندگان به دلیل اطمینان به صحت و سقم اگهیهایی که به انتن رسانه ملی میرود؛ اقدام به خرید این محصولات کردهاند و شاید اگر این تبلیغات سالهای سال هم به آنتن شبکههای ماهوارهای میرفت هرگز اقلام را خریداری نمیکردند. اما به رغم تصورشان، کرمهای حلزونی نتوانستند از پس ادعاهایشان بر بیاند و با این همه هر لحظه و هر ساعت بر آنتن تلویزیون نشستهاند.
رسانه ملی ابتدا تاثیر گذاری تبلغیاتش را بررسی کند
در راستای اینکه بسیاری از مردم با اطمینان به رسانه ملی اقدام به خرید کالاهایی میکنند که از سوی این رسانه تبلیغ میشوند و از طرف دیگر پیامدهایی که محصولات آرایشی و بهداشتی ناسالم میتواند بر سلامتی انسان باقی بگذارد، قبل از هر چیز این وظیفه صدا و سیما است که باید با بررسی صحت و سقم کالاهای تبلغیاتی خود بپردازد و سپس اقدام به پخش گسترده و شبانه روزی کالاها کند.
منبع: تهران پرس