کد خبر:۲۶۱۳۹۵
وقتی اتومبیل‌های میلیاردی در خیایان داریم

پیکان صفر 10میلیون تومانی خریدارید؟

کنار همه خودروهای رنگارنگ موجود، این بار یک نمونه صفر کیلومتر از آخرین پیکان‌های تولید شده در ایران خودرو وارد بازار خودروهای دست دوم شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، روز جمعه با اینکه بازار خودروی دست دوم ویترینی چند صد خودروی دست دوم را به نمایش گذاشته بود، اما در این بازار کمتر معامله‌ای انجام می‌گرفت. در عین حال قیمت خودروها برای خرید و فروش نسبتاً گران بود و مشتریان انتظار بیشتری از کاهش قیمت خودرو داشتند.


نمایی از این بازار پرهیاهو نشان می‌داد بیشترین خودروهای در معرض فروش باز هم به رقبای دیرینه یعنی پراید و پیکان اختصاص داشت و خودروهای دیگری هم به نسبت کمتری، اما با قیمت های بسیار بالا عرضه شده بود. در این بازار انواع پژو، سمند، پی کی و برخی از خودروهای چینی و کره ای به نمایش گذاشته شده بود، اما قیمت های بالای آنها اغلب مشتریان را به سمت خرید خودروهای مدل پایین مشتاق کرده بود.


اما بازار خودروی پیکان با سپری کردن بیش از چهار دهه از عمر خود همچنان داغ بود و قیمت ها دراین بازار از دو میلیون و 500 هزار تومان آغاز و به رقم های غیر قابل باوری افزایش یافته بود.


در این بازار نمونه‌هایی از این خودرو دیده می‌شد که همه را انگشت به دهان می‌کرد؛ عرضه پیکان صفر کیلومتر! سوگلی مدل 83 پس از چند سال خواب با قیمت 10 میلیون تومان به بازار آمده بود و برای چند دقیقه ای فروشندگان و خریداران خودرو را سرگرم کرده بود، اما قیمت آن سبب شده بود که بی درنگ فروشنده آن پاسخگوی دوستداران باشد. برخی فعالان به فروشنده پیشنهاد می‌دادند خواهان معامله این سوگلی دهه 80 زیر 10 میلیون تومان هستند، اما فروشنده هم پاسخ جالبی به آنان می‌داد و می گفت: چرا خودروی صفر کیلومتر در ایران که 10 میلیون تومان قیمت گذاری شده است را به قیمت پایین بفروشم، حتی قیمت چینی‌ها چند برابر قیمت این خودرو است.


اما برخی‌ها به قدری از دیدن این خودرو سر شوق آمده بودند که به آن  «استخوان فیل»، «خودروی ملی»، «خاطرات شیرین و «خودروی خانواده» لقب داده بودند و حتی قیمت 10 میلیون تومان برای آن را هم منصفانه تعبیر می‌کردند!


آنان می‌گفتند توقف تولید این خودرو کار اشتباهی بوده است واگر موتور و بدنه آن به روز می‌شد همچنان در بازار مشتری داشت.


بازار انواع پراید نیز با قیمت‌های رنگارنگی که داشت، داغ بود، برای نمونه قیمت انواع پراید از 74 به بعد از پایه پنج میلیون تومان شروع می‌شد و تا آخرین مدل ها نیز در محدوده 15 میلیون تومان پایان می‌یافت.
 

البته برخی خودروها مانند سمند و پژو و برخی خودروهای چینی هم برای خود مشتریانی داشت، اما کمتر مورد معامله قرار می‌گرفت.


در کنار فروشندگان و خریداران خودرو، اما سایه سنگین گروه دیگری نیز به چشم می‌خورد، فعالانی که انگار در این بازار مأموریت دارند فضای این بازار را به نفع خود تغییر دهند؛ آنان با وجود احتیاط مشتریان واقعی در معاملات، تقریباً ظرف چند دقیقه به فروشنده تاکید می کردند که خواهان خرید خودرو هستند، اما آنها تقریباً یک میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروشنده پیشنهاد می‌دادند و تنها افراد پول لازم زیر بار این‌گونه معاملات می‌رفتند!


گذشته از آن، این گروه از دلالان در دور میدان ورودی نمایشگاه مشهد و از فاصله ای دور، خودروهای در حال تردد را با هر ترفندی که بود وادار به توقف و تصریح می‌کردند، چنانچه فروشنده واقعی هستند آنان نیز خریدار واقعی هستند و ظرف چند دقیقه معامله انجام می‌گیرد، اما پیشنهاد قیمتی آنان فروشندگان خودرو را تقریباً فراری می‌داد.


این فروشندگان ترجیح می‌دادند با پرداخت 6300 تومان ورودی نمایشگاه خودرو با مشتریان واقعی معامله کنند تا دلالانی که به دنبال بزخری خودروی آنان بودند.
 

منبع: قدس‌آنلاین

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار