به گزارش خبرنگار علمی«خبرگزاری دانشجو»، فرناز مستوفیان گفت: برنامه دوستدار ایمنی بیمار هفت سال است که در کشور آغاز شده است و در بیمارستان ها این برنامه اجرا می شود و فاز اول این برنامه در سال 1389 بود.
وی افزود: در فاز اول این برنامه 10 بیمارستان کشور به صورت منتخب، برنامه دوستدار ایمنی بیمار را شروع کردند و هم اکنون تعداد بیمارستان ها به 110 بیمارستان گسترش یافت.
مستوفیان با اشاره به تلاش کارکنان گفت: با تلاش جمعی و کارکنان بیمارستان بقیه الله(عج) این بیمارستان توانست به سطح سه در منطقه برسد.
وی افزود: سمت و سو دادن به خدمات بیماران، احترام به حقوق بیماران، ارائه خدمات مطلوب و داشتن محیط ایمن و آموزش مداوم برای کارکنان از اصولی بود که در بیمارستان بقیه الله(عج) به آن توجه شده است.
مستوفیان گفت: از حدود پنج سال پیش طرح تحول بیمارستان ها را با کمک دکتر مهدوی آغاز کردیم و هم اکنون این طرح استقرار و پیاده سازی شده است و ما از منابع بین المللی الگوبرداری کردیم و به بومی سازی و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در ارائه خدمات به بیماران استفاده کردیم.
وی با اشاره به فعالیت های که پرسنل این بیمارستان در طول این چند سال انجام داده اند، گفت: تمام افرادی که در بیمارستان فعالیت دارند وظیفه دارند که در پیاده سازی ایمنی بیمار کمک و نقش موثری داشته باشند.
وی با اشاره به تاریخچه بیمارستان بقیه الله(عج) گفت: این بیمارستان در سال 1390 بالاترین امتیاز را در بین بیمارستان ها کسب کرد و در سال 1391 به عنوان برترین بیمارستان شناخته شد.
مستوفیان در پایان گفت: یک بیمار متوجه نیست که به چه خدماتی احتیاج دارد ولی باید توجه کرد که رضایتمندی بیمار یکی از اصول مهم بیمارستان است و بیماران زمانی که برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند نباید هیچ آسیبی ببینند.