کد خبر:۲۸۲۰۲۱
تولید‌کننده بازی رایانه‌ای «آسمان‌دژ» خبر داد:

«آسمان‌دژ» بازی خطرناک از نگاه رژیم اشغالگر قدس

تولید‌کننده بازی رایانه‌ای «آسمان‌دژ» گفت: در این بازی آنلاین کلید‌واژه‌هایی را قرار داده‌ایم که متأسفانه هیچ یک از صاحب‌نظران این حوزه آن را رمزگشایی نکردند؛ اما جالب است که یک سایت اسرائیلی این بازی را بازی خطرناک تلقی کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، فرزام ملک‌آرا، تولید‌کننده بازی رایانه‌ای «آسمان‌دژ» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به بازی آنلاین «آسمان دژ» اظهار کرد: این بازی آنلاین شاید به ظاهر در ژانر فضایی، علمی و تخیلی باشد؛ چرا که موضوع آن مربوط به هشتصد سال آینده می‌شود؛ اما در واقعیت امراینگونه نبود و مربوط به اسرائیل و فلسطین است و آینده موعودی است که فلسطینی‌ها به سرزمین خود بازخواهند گشت.

مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز ادامه داد: در بازی آنلاین «آسمان دژ» asmandez.com ، کلید واژه‌هایی را قرار داده‌ایم که متأسفانه هیچ یک از خبرگزاری‌ها و منتقدان داخلی آن را رمزگشایی نکرد اما خیلی جالب است که یک سایت اسرائیلی این بازی را یک نوع بازی خطرناک تلقی کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز تصریح کرد: نوع بیان محتوا در بازی بسیار مهم است و اینکه این مطلب چگونه و با چه بیانی مطرح شود. در بازی آنلاین آسمان دژ، کاربر با اندکی تفکر و اندیشه می‌تواند به رمزگشایی محتوا بپردازد. محتوا باید اینگونه مطلب شود که کاربر را پس نزند.

وی بیان کرد: برای مثال، ژانر دفاع مقدس که زیباترین مطلب در آن نهفته است، اما به دلیل آنکه با رنگ و لعاب مناسبی ارائه نشده دچار نوعی تکرارزدگی شده است و همه به نوعی از این ژانر گریزان هستند. پرداخت موضوعات قرآنی، مذهبی و حتی دفاع مقدس در بازی‌های رایانه‌ای نیازمند اندکی هوش، ذکاوت و ذوق است.

حمایت‌های دولتی، بدترین اتفاق در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است

ملک‌آرا، حمایت‌های دولتی را بدترین اتفاق در صنعت بازی‌های رایانه‌ای دانست و گفت: یکی از مخالفان حمایت‌های دولتی هستم. شاید این صنعت نوپا نیازمند حمایت‌های دولتی باشد، اما کمکی که در خلال حمایت باید صورت بگیرد، حمایت مالی نیست. یکی از بدترین اتفاق این است که عده‌ای راه افتادند با تزریق پول به صنعت سعی در ایجاد زیرساخت کردند. اما در نهایت این امر منجر به ورشکستی، رفتن به خارج از کشور و حضور در کمپانی‌های خارجی شد و همه اینها به دلیل تصمیمات اشتباهی بود که در مقاطع مختلف صورت گرفت.

وی بیان کرد: برای ایجاد صنعت در کشور نیازمند حمایت مالی نداریم بلکه نیازمند ایجاد زیرساخت در بازار است. نبود وجود قانون کپی‌رایت در ایران، سبب می‌شود تا بازی‌هایی که تولید می‌شود، آن ارزش لازم را در برابر بازی‌های خارجی نداشته باشد.

مالیات بر بازی‌های رایانه‌ای خارجی ضروری است

مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌سازتصریح کرد: قیمت واقعی فروش یک بازی خارجی نزدیک به 200 هزار تومان است، در حالی که این بازی با دو هزار تومان در بازار داخلی به فروش می‌رسد که این امر به دلیل آن بوده که جنس دزدی است و حتی قاچاق نیست. در این وضعیت آیا باید انتظار داشته باشیم که تیم ایرانی با همان استاندارد خارجی بازی تولید کند و در نهایت با بهای چهارهزار تومان به فروش برساند؟ معادله نشان می‌دهد تا زمانی که این وضعیت را درست نکنیم، صنعت بازی‌های رایانه‌ای به جایی نخواهد رسید.

در بازی آنلاین دزدی معنی ندارد

وی بیان کرد: تنها جایی که می‌توان در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ورود کرد، بازی های آنلاین است و تنها جایی است که دزدی مفهومی ندارد چرا که کالایی در میان نیست که بخواهند دزدی کنند.

ملک‌آرا در پایان به راهکارهای مقابله با بازی‌های ضد اسلامی اشاره کرد و گفت: مقاومت فایده‌ای ندارد و این امر به مثابه فیلترینگ فیس‌بوک می‌ماند. در شرایط کنونی با وجود فیلترینگ، چه تعداد از ایرانی‌ها عضو آن هستند؟ فیلتر، راهکار درست و کاملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیست. ما باید محصول قابل رقابت داشته باشیم و سپس بتوانیم آن را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی و آگاهی دهیم. موضوع فرهنگی و صنعت بازی‌های رایانه‌ای، چیزی نیست که بخواهیم کورکورانه رفتار کنیم و به فیلترینگ متوسل شویم.
 

 

منبع: ایکنا

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار