به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، در حال حاضر پایگاه اینترنتی iSeeCars به گردآوری اطلاعات در باره خودرو میپردازد و این اطلاعات را تحلیل میکند. بر اساس اطلاعات گردآمده مشخص شده که زنها و مردها به یک اندازه خودروهای ون و خودروهای هیبریدی میخرند.
این پایگاه اینترنتی عادتهای وبگردی و جستوجوی کاربران را به تفکیک جنسیتی مورد مطالعه قرار میدهد. برای مثال زنان دو برابر مردان برند کیا را جستوجو میکنند و 67 درصد بیشتر از مردان برند هیوندایی میخرند. مردان آمریکایی 7 درصد بیشتر از زنان، خودروهای آمریکایی میخرند. در مورد برندهای آلمانی مردان و زنان هم اندازه و شبیه به هم رفتار میکنند.
به نظر میرسد برخلاف انتظار مردان کمی بیشتر از زنان به خودروهای سبزتر (منظور کم آلایندهتر) رغبت دارند. حداقل جستوجو برای خودروهای الکتریکی در مردان دو برابر زنان است، همچنین جستوجو برای خودرو با موتور دیزلی در مردان 2. 5 برابر زنان است.
با این حال این باور که مردان به دنبال خودروهای پرسرعت و پرشتابتر هستند چندان بیراه نیست و آمارها در این مطالعه هم بر این تمایل و عادت صحه میگذارد. مردان بیشتر از زنان خودروهای بالای 45 هزار دلار را جستوجو میکنند و بیشتر از زنان خودروهای اسپورت میخرند.
در نهایت مدیر سایت آیسیکارز در مصاحبه با سی بیاس نیوز میگوید: مردان خودروهای سریع و پرزرق و برق میپسندند و به شتاب و سرعت اهمیت میدهند و زنان به دنبال این هستند که خودرو ارزش پول صرف شده را داشته باشد.
سایت آیسیکارز اطلاعات خود را مستقیم از فروشندگان اینترنتی خودرو مثلای بیموتورز به دست میآورد. نکته آخر اینکه حتی با اینکه مردان خودروهای پرشتاب و پرسرعت را جستوجو میکنند در نهایت این پول است که حرف آخر را میزند و هر خریداری متناسب با درآمد و پول موجود خود خرید میکند.
منبع: سایپا نیوز