کد خبر:۲۸۹۸۸۹
رفتار دوگانه جریان خاص در زمینه دو حادثه تلخ

کارون ۳ باز هم قربانی گرفت / استعفای وزیر راه و دستور کتبی رییس‌جمهور چه شد؟

با توجه به اینکه یکی از روزنامه‌های این جریان به مساله حادثه کارون ۳ پرداخته و گزارش مفصلی در این زمینه منتشر کرده است اما خبری از درخواست برای استعفای مسئول مربوطه یعنی «وزیر نیرو» ‌ و یا دستور مکتوبی از رئیس جمهور برای پیگیری علل این حادثه و رفع آن نیست.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، حوادث و اتفاقات بسیاری در کشور روی می‌دهد که برخی از این حوادث سبب فوت هموطنان گرامی می‌شود. اما نکته قابل توجه در چنین مواردی این است که اگر اتفاق و حادثه‌ای بنابر کمبود امکانات و نقص بوجود آمده است، بایستی با اصلاح آن دوباره شاهد تکرار این حوادث نباشیم. سد کارون 3 یکی از همین موارد است که با توجه به کمبود امکانات و وجود نقیصه در این نقطه وسایل نقلیه‌ای که از آن عبور می‌کنند با مشکل مواجه هستند و هر آن ممکن است حادثه‌ای برای آنان اتفاق بیفتد. مشابه اتفاقی که دیرورز برای یک راننده وانت نیسان اتفاق افتاد. متاسفانه با وجود اینکه پیش از این حادثه‌ای مشابه در این زمینه اتفاق افتاده بود و در آن حادثه 12 نفر جان خود را از دست داده بودند اما بازهم عدم توجه مسئولین امر به رفع نقیصه در این زمینه موجب بروز حادثه تلخ دیگری شد.

 

جالب اینجاست که پیش از این کار‌شناسان و اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز به بررسی موضوع پرداخته بودند وگزارشی در این زمینه تهیه شده است. اما مساله دیگر در مورد این حادثه این است که رسانه‌های اصلاح طلب پیش از این در مورد مساله آتش‌سوزی در کارگاهی در خیابان جمهوری خواستار استعفای مسئول مربوطه شده بودند اما با توجه به اینکه یکی از روزنامه‌های این جریان به مساله حادثه کارون 3 پرداخته و گزارش مفصلی در این زمینه منتشر کرده است اما خبری از درخواست برای استعفای مسئول مربوطه یعنی «وزیر نیرو» ‌ و یا دستور مکتوبی از رئیس جمهور برای پیگیری علل این حادثه و رفع آن نیست.

 

 این درحالی است که پیش از این همین جریان و رسانه‌های مربوط به آن با پروپاگاندای شدید خبری خواهان استعفای شهردار تهران در زمینه حادثه خیابان جمهوری شدند. این موارد به خوبی نشان دهنده نیت و اهداف سیاسی این جریان در بزرگ‌نمایی حوادث است که دلسوزی‌هایشان به ظاهر برای حفظ و حراست از جان شهروندان ایرانی است اما در اصل جان و مال مردم ایران را ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود می‌بینند و متاسفانه از آن سوء‌استفاده می‌کنند.

 

گزارشی که روزنامه اصلاح طلب اعتماد در مورد مرگ‌ «ایوب استاک» در حادثه سد کارون 3 ارائه کرده است، به شرح زیر است:

بار دیگر سد کارون 3 حادثه‌ساز شد. پس از حادثه سقوط می‌نی‌بوس و کشته شدن 12 نفر در دریاچه سد کارون که در مرداد ماه امسال رخ داد، این‌بار نوبت وانت نیسان «ایوب استاک» بود تا داخل دریاچه بیفتد و راننده‌اش را با خود به اعماق آب ببرد. شنبه شب حوالی ساعت 19 و 40 دقیقه شب حاضران در گدار امامزاده شهپیر در بخش دهدز، وانت نیسانی را دیدند که راننده‌اش به دلیل سنگینی بار نتوانست خودروی خود را بر ساحل شنی کنترل کند و وقت قرار گرفتن بر بارج، به درون دریاچه سقوط کرد.

 

جسم بی‌جان این راننده 47 ساله را که ساعت پنج صبح دیروز، غواصان شرکت آب- نیرو از دریاچه خارج کردند، چند ساعت بعد به خاک سپردند. به گفته شاهدان عینی در مراسم خاکسپاری قربانی این حادثه، مسوولان استانی و شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و بخشدار حضور داشتند. به گفته دکتر «سیداسدالله موسوی» رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان این حادثه راس ساعت 19 و 40 دقیقه به اورژانس اطلاع داده شد و ماموران اورژانس در کمتر از 8 دقیقه خود را به محل رساندند. او به اعتماد گفت: «وقتی امدادگران رسیدند خودرو به‌طور کامل در دریاچه ناپدید شده بود و با توجه به محدودیت امکانات، کاری از دست امدادگران اورژانس و هلال احمر برنمی آمد.»

 

یکی از ساکنان روستای برآفتاب که ایوب استاک (حسینی) در آن زندگی می‌کند، در گفت‌وگو با اعتماد گفت: «اهالی روستا بعد از آنکه از نجات یافتن این فرد ناامید شدند در محل حادثه تجمع کردند و اجازه خارج کردن جسد را از آب ندادند چون انتظار داشتند مسوولان حضور پیدا کنند و در این باره پاسخی به مردم بدهند.»

 

شب حادثه ایوب استاک می‌خواست به خانه‌اش در روستای برآفتاب بازگردد. یکی از نزدیکان او به اعتماد گفت: «ایوب 7 دختر و یک پسر داشت. ظاهرا شب حادثه پسرش هم همراه او بوده است اما او وقتی متوجه شده که نمی‌تواند وانت را کنترل کند، پسر نوجوانش را از ماشین بیرون انداخته است اما خودش موفق نشده تا از ماشین بیرون بپرد و با وانت غرق شده است.» اوایل مردادماه امسال هم در حادثه‌یی مشابه یک دستگاه می‌نی‌بوس مسافربری که در همین محل برای عبور از دریاچه بر روی لنج قرار داشت، به دریاچه سد کارون 3 سقوط کرد که در آن حادثه 12 نفر جان باختند.

 

در پی این حادثه کمیسیون عمران مجلس گزارشی تهیه کرد و در آذرماه امسال در مجلس قرائت شد. ساکنان روستاهای بخش دهدز در ایذه تا پیش از احداث سد کارون 3 به راحتی از مسیر خشکی و با گذشتن از روی پل رودخانه در این منطقه تردد می‌کردند اما پس از احداث سد مسیرهای تردد آن‌ها با آب پوشیده شد و تنها راه ارتباطی آن‌ها با سایر مناطق از طریق دریاچه و با استفاده از بارج صورت می‌گیرد. در گزارش قرائت شده مواردی برای ایمن کردن تردد اهالی این روستا‌ها آمده بود که در صورت اجرایی شدن مانع از غرق شدن مسافران بارج می‌شد.

 

دکتر «سیداسدالله موسوی» رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان در مصاحبه با اعتماد گفت: «اطراف ساحل در محلی که بارج خودرو‌ها و مسافران را سوار می‌کند باید با گاردریل محصور شود چون هر لحظه امکان دارد راننده ناشی نتواند خودروی خود را کنترل کند. گذشته از آن سراشیبی در آن منطقه تند است و هر وسیله‌یی احتمال دارد در آب بیفتد. همچنین باید امکانات غریق نجات، غواص، جرثقیل و... در ساحل مستقر باشد.» او ادامه داد: «اطراف خود بارج هم باید محصور شود تا در دریاچه خودرویی حین انتقال به آب نیفتد. اورژانس و هلال احمر همواره آمادگی خود را برای استقرار نیرو اعلام کرده‌اند اما بدون تامین اعتبارات وعده داده شده نمی‌توان کاری کرد.»

 

او افزود: «حتی دو دستگاه کانکس خریداری شده است اما چون بدون قایق امداد و آمبولانس‌های رودخانه‌یی نمی‌توان امدادرسانی کرد هنوز این کانکس‌ها در ساحل مستقر نشده است.»

 

منبع: فردا

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار