به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، مارک زاکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیسبوک گفت: تبلیغات در فیسبوک به سمت شخصی شدن بیشتر بر مبنای علایق و سابقه وبگردی هر کاربر خواهد رفت و این یعنی از اطلاعات و بازدید سایت هایی که انجام میدهید سابقه ای جمع آوری میشود که از آن در جهت تبلیغات برای خود شما استفاده خواهد شد.
همچنین مارک زاکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است که قصد دارد برای دو سوم جمعیت جهان اینترنت مهیا کند.
وی گفت: اگر بتوانیم امکان دسترسی اکثریت جمعیت کره زمین به اینترنت را فراهم کنیم، شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود.
معلوم نیست که زاکربرگ به چه دلیل قصد دارد تا برای عدهی زیادی اینترنت فراهم کند و در عوض این دسترسی به دنبال چه هدفی است.
همچنین چندی قبل فیسبوک اعلام کرد که اینروزها از اپلیکیشن تازهی خود با نام paper رونمایی خواهد کرد.
این اپلیکیشن رقیب «فیلیپ بورد» محسوب میشود و اپلیکیشنی با قابلیتهای تصویری مختلف است.
این اپلیکیشن مطالب مختلف تصویری، صوتی و متن پیرامون موضوعات مورد علاقهی شخص را جستوجو کرده و نمایش میدهد.
نشریه تایم در همین راستا آزمونی را طراحی کرده است که به صورت هوشمند میزان وقتی که کاربران در فیسبوک تلف میکنند را محاسبه میکند.