کد خبر:۲۹۰۳۵۷
فیس‌بوک تغییر موضع داد

اکانت با هویت ناشناش بسازید

سیاست فیس‌بوک در 10 سال گذشته این بوده که کاربران را به استفاده از هویت واقعی خود ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، سیاست فیس‌بوک در 10 سال گذشته این بوده که کاربران را به استفاده از هویت واقعی خود ترغیب کند. حالا این سیاست قرار است تغییر کند تا کاربران بتوانند به صورت ناشناس یا با هویت مستعار هم از سرویس‌های فیس‌بوک بهره‌مند شوند.

 

یک دهه پس از آمدن فیس‌بوک٬ بنیان‌گذار این کمپانی تصمیم گرفته در سیاست پیشین خود که ترغیب کاربران به حضور در فیس‌بوک با هویت واقعی٬ از پایه‌های آن بود٬ تغییری اساسی ایجاد کند و اجازه ساخت اکانت با نام مستعار و گشت‌وگذار فیس‌بوکی ناشناس را هم به کاربران بدهد.

 

مارک زاکربرگ خبر این تغییر را نخستین بار در مصاحبه‌ای با «بلومبرگ بیزنس‌ویک» که به مناسبت دهمین سالگرد تولد فیس‌بوک انجام شده٬ مطرح کرد.

 

زاکربرگ در این‌باره گفت: من کاملا مطمئنم که ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر نیازی به تداوم سیاست پیشین و وادار کردن کاربران به حضور در فیس‌بوک با هویت واقعی نداریم. اگر شما همواره صرفا به خاطر هویت واقعی خود تحت فشار باشید٬ طبیعی است که این مساله بار اضافی به زندگی‌تان تحمیل می‌کند.

 

فعالیت در فیس‌بوک با هویت واقعی٬ از سال 2004 ایدئولوژی مرکزی این کمپانی بود. بر اساس سیاست‌های کنونی٬ اگر فیس‌بوک تشخیص دهد که نامی که با آن در این شبکه اجتماعی حضور دارید نام واقعی‌تان نیست٬ این حق را دارد که اکانت‌تان را غیرفعال کند تا بتوانید ثابت کنید که آن اسم و فامیلی٬ هویت واقعی شما است. در غیر این صورت٬ اکانت خود را از دست خواهید داد.

 

مارک زاکربرگ جزئیات بیشتری درباره این تغییر اساسی در سیاست‌های فیس‌بوک ارائه نکرد٬ اما به نظر می‌رسد این تغییر بیش از هرچیز برای حفظ موقعیت فیس‌بوک به‌عنوان شبکه اجتماعی و سرویس آنلاین برتر در رقابت با دیگرانی چون اسنپ‌چت و توییتر است که به سادگی امکان استفاده مستعار و ناشناس کاربران را فراهم می‌کنند.

 

حالا سرویس‌هایی نظیر اسنپ‌چت که حتی به پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیس‌بوک برای خرید هم دست رد زده٬ محبوبیت بیشتری دارند؛ سرویس‌هایی که استفاده از آنها حتی با نام جعلی هم ممکن است٬ عکس‌ها و پیام‌ها را ذخیره نمی‌کنند و در آنها هیچ چیزی از گذشته، گریبان کاربر را در آینده نخواهد گرفت.

 

گذشته از این٬ سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فیس‌بوک روی اینستاگرام را نباید از یاد برد.

 

این پلت‌فرم برای به‌اشتراک‌گذاری عکس از طریق موبایل است و در آن لزوما کاربران با هویت واقعی خود حضور ندارند و حضور با اسم مستعار هم با هیچ مانعی روبرو نیست.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار