کد خبر:۳۰۶۸۴۱

بنزین‌های وارداتی کُشنده‌ترند!

بررسی جدول آنالیز بنزین وارداتی نشان می‌دهد این سوخت آن قدری که برخی مدیران وزارت نفت و سازمان محیط‌زیست برای ورود آن به کشور اصرار دارند تا بلکه اینگونه هوای کلانشهرها را پاک کنند، عاری از آلایندگی نیست.

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، بررسی جدول آنالیز بنزین وارداتی نشان می‌دهد این سوخت آن قدری که برخی مدیران وزارت نفت و سازمان محیط‌زیست برای ورود آن به کشور اصرار دارند تا بلکه اینگونه هوای کلانشهرها را پاک کنند، عاری از آلایندگی نیست.

 

با اعلام آلاینده‌بودن بنزین‌های پتروشیمی توسط زنگنه، قرار است تولید آن متوقف و واردات بنزین در سال جاری به 10 میلیون لیتر در روز افزایش یابد. اصرار وزارت نفت و سازمان محیط‌زیست بر واردات این بنزین در حالی است که پیش از این برخی مدیران نفتی و کارشناسان گفته‌اند: کیفیت بنزین وارداتی هیچ‌گاه با استانداردهای یورو مطابقت نداشته است.

 

مهم‌ترین شاخص‌های محیط‌زیستی برای بنزین عرضه ‌شده مربوط به «بنزن»، «گوگرد»، «آروماتیک» و «اُلفین» است. بر این اساس مطابق استانداردهای کشور باید بنزین عرضه شده دارای بنزن کمتر از دو درصد، گوگرد کمتر از 40 PPM، آروماتیک حداکثر 35 درصد و الفین 18 درصد باشد. این درحالی است که آنالیز دو محموله بنزین وارداتی به کشور نشان می‌دهد در اولین محموله «بنزن» 8 درصد و «گوگرد» 500 PPM است.

 

منبع: وطن امروز

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار