مدیرکل مهندسی عملیات پستی از راه اندازی باجه های پستی ارایه خدمات الکترونیکی در سطح کشور خبر داد.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، شهرام حی شاد با اشاره به تاکیدات وزیر ارتباطات درخصوص ایجاد نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی، افزود: در این زمینه مقرر شد تا شبکه پستی با استفاده بهینه و حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر گام بردارد.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی ادامه داد: از این رو یکی از راهکارهای پیشرو در این خصوص ایجاد و ارایه سرویسهای نوین مبتنی بر فاوا است که در همین ارتباط باجههای ارایه خدمات الکترونیکی در سطح کشور راه اندازی شد.
وی سطح پوشش ایجاد باجههای ارایه خدمات الکترونیکی در فاز نخست را 100 نقطه در سطح کشور اعلام کرد و یادآور شد: براساس پیش بینیهای صورت گرفته این فاز باجههای مرکزی استانها و مناطق و تعدادی از واحدهای منتخب شهری با قابلیت کشش بازار را شامل میشود.
حی شاد، با تاکید بر اینکه باجه ارایه خدمات الکترونیکی به منزله یک کافی نت تلقی شده و تمامی خدمات الکترونیکی در چهارچوب مقررات تعیین شده توسط کاربر پستی به مشتریان ارایه میشود، خاطر میشود: در این باجهها خدماتی نظیر خرید انواع شارژ تلفن های همراه، خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، پرداخت قبوض خدماتی و عوارض، تمامی خدمات ثبت نام و غیره از طریق این دفاتر به هموطنان ارایه میشود.
وی در خصوص نرخ خدمات ارایه شده از طریق این باجهها یادآور شد: برابر هماهنگیهای به عمل آمده تعرفه ارایه این سرویس با اقتباس از مندرجات نرخ نامه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه میشود.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی با اشاره به این که پست همواره سازمانی پیشرو در ارایه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات بوده است اظهار امیدواری کرد که با گسترش تعاملات سازمانی و توسعه پست نوین شاهد ارتقای کارایی و اثربخشی این باجه ها در جهت خدمت رسانی بیشتر به هموطنان باشیم.