گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را دارد. در این بین گاهی مجبور میشویم زمانهای طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.
گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، میکوشد تا با ارائه بسته خبری «خواندنی ترین اخبار روز» کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.
سریال رسانه ملی کپی از آب درآمد؟
۸دی نیوز: آنچه در زندگی اجتماعی مان در این ماه مبارک به یکی از سنت ها تبدیل شده است سریال های این ماه است.تقریباً تمام شبکه های صدا و سیما در این ماه از قبل از افطار تا پاسی از شب اقدام به پخش ویژه برنامه هایی می کنند که یکی از این بخش ها پخش سریال است.
سریال های ماه مبارک به دلیل زمان پخش و به طبع مخاطب های زیادی که دارد همواره برای صدا و سیما مهم بوده و برای منتقدان سوژه خوب.اما امسال پس از پخش اولین قسمت های این سریال ها یک سریال که از شبکه سه سیما پخش شد و «هفت سنگ» نام داشت سرو صدای زیادی هم در رسانه های مکتوب و هم در رسانه اس دیجیتال بر پا کرد.
پرا کنده گویی این سریال کپی ناقص از یک سریال آمریکایی است که در حال حاضر از بسیاری از شبکه های جهان در حال پخش است از کویت همسایه کوچک خودمان گرفته تا هند و استرلیا و کشورهای افریقایی و آمریکای لاتین.خلاصه اینکه این سریال آمریکایی میلیون ها بیننده در سراسر جهان دارد.
نام این سریال هم modern family یعنی خانواده مدرن است.در ایران اما به دلیل اینکه ارزش هایی که این سریال از آن سخن می گوید مقایر با هنجار های دینی و ملی ماست پخش آن امکان پذیر نیست.
از جمله مضامینی که در این سریال بر آن تاکید می شود آزادی ازدواج همجنسگرایان،آزادی روابط دختر و پسرو سایر موارد است.گویی به همین دلیل سازندگان سریال هفت سنگ به فکر ایرانیزه کردن سریال modern family افتاده اند تا هموطنان مان هم از تماشای نسخه ایرانی سریال modern family لذت ببرند.
استانبول ننگ تلآویو را به خود دید/ رژه همجنسگرایان در ترکیه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان چه هدفی داشت؟
باشگاه خبرنگاران: در 29 ژوئن امسال (8 تیر) جشن و کارناوالی موسوم به «پراید» در شهر استانبول ترکیه برگزار شد. در این جشن چند ده هزار نفری، انواع و اقسام مختلف همجنسگراها از "ترنسجندرها" تا "ترنسکشوالها" به خودنمایی و اظهار وجود پرداختند.
اینکه در ممالک غربی به سبب معرفت شناسی مغایر با شئون انسانی و اخلاقی اجازه ظهور و بروز همجنسگراها صادر میشود، چندان جای تعجب و علامت سوال نیست؛ اما اینکه در کشوری با جمعیت غالب مسلمان(99 درصد) همجنسگراها در آستانه ماه مبارک رمضان، مجوز برگزاری جشن و حتی تبلیغ و ترویج آیین و روشهای منحط و ضاله خود را داشته باشند، جای بسی تعجب و حیرت است.
موضوع رژه همجنسگراها در استانبول زمانی جالبتر میشود که بدانیم از سال 2002 در ترکیه با خواست مردم، گفتمان اسلامگرایی تفوق یافته است و حزب اسلامگرای "عدالت و توسعه" توانسته است با ارائه شعارهای اسلام گرایانه در انتخابات مختلف رای و نظر مردم ترکیه را جلب کند.
بنابراین جای بسی شگفتی است از دولتمردان ترکیه که اجازه مانور و فعالیتهای تبلیغاتی را به گروهها و افرادی میدهند که عقایدشان نه تنها با موازین و اصول اسلامی بلکه با هنجارهای عرفی جامعه جهانی نیز در تضاد است.
بدیهی است دولتمردان ترکیه که جلوسشان بر کرسی دستگاه اجرایی تبلور اراده اسلام خواهانه ملت ترکیه است، باید هشیاری و تدبیر بیشتری به خرج دهند و مانع از برگزاری مراسمی شوند که مبدع آن شبکههای صهیونیستی و برخی گروههای حاکمیتی افراطی و متنفذ غربی است.
نکته جالب آنکه جشن پراید (رژه همجنسگراها) که امسال در استانبول با شرکت چند ده هزار نفری همجنسگراها برگزار شد، تقلیدی است از جشنها و کارناوالهایی که مهد و رونق آنها در شهرهایی چون «تل آویو» و «آمستردام» است.
تل آویو که می توان با استناد به اطلاعات و اخبار نشریات اروپایی آن را مرکز فساد دنیا دانست، هرساله در مقاطعی از سال میزبان همجنسگراهای نقاط مختلف دنیا است؛ همچنین پس از روسپیها، همجنسگراها دومین گروهی هستند که تل آویو را برای سکونت انتخاب میکنند.
ائتلاف خاتمی، هاشمی و ناطق نوری در روزنامه های زنجیرهای
دانا: در حالی که عارف در تب تاب انتخابات مجلس شورای اسلامی است، روزنامه های اصلاحطلب به استقبال ناطق رفته و وی را همراه با خاتمی معرفی می کنند. همیشه با روی کار آمدن هر دولت، تلاش ها برای بدست گرفتن مجلس شورای اسلامی افزایش می یابد.
شنیده ها حکایت از آن دارد که دولت یازدهم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در اولین روزهای شروع خود، برنامه ریزی های گسترده ای برای در دست گرفتن مجلس بعدی انجام داد.
در این میان اصلاحطلبان که 8 سال در انزوا به سر می بردند با تغییر دولت خود را به دولت بسیار نزدیک دیده و از این رو برنامه ریی های گسترده برای بدست گرفتن قدرت را آغاز کردند.
به طوری که در هفته اخیر، هر روز یک روزنامه اصلاح طلب با چاپ عکس خاتمی، هاشمی و ناطق نوری درکنار یکدیگر، آنها را محور ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات آینده مجلس معرفی کردند.
روحانی در انتخابات سال 92 توانست با از میدان به در بردن عارف و انصراف وی رأی اصلاحطلبان را نیز به صندوق خود بریزد. از این رو انتظار این موضوع می رفت که از عارف به عنوان بک عنصر و مهره کلیدی در دولت یازدهم استفاده شود.
اما پس از انتخابات عارف حتی به سمت ریاست یک دانشگاه هم منصوب نشد و اصلاحطلبان اطراف وی را خالی کردند و هرکدام برای رسیدن به قدرت تلاش کردند.
اگرچه در ابتدا از عارف به عنوان گزینه اصلی اصلاحطلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نام برده می شد؛ اما رسانه های اصلاح طلب با چرخشی شدید به یکباره عارف را دور زده و ناطق نوری را مصادره کردند تا بتوانند از این طریق رای بیشتری را در صندوق رای خود داشته باشند.
عارف نیز در این مورد بی کار ننشسته و با فعال کردن بنیاد امید ایرانیان، و افتتاح دفاتر استان یآن به دنبال ورود مستقل به عرصه انتخابات است.
باید نشست و دید که آیا باز هم عارف در دقایق نهایی خود را فدای دیگران می کند یا خیر؟
والله، بالله، تالله سالهای ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمیشود/ کاسه تحریم شکست
خبرگزاری دانشجو: رئیس جمهور گفت: بالله، والله، تالله، سالهای ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمیشود. دولت یازدهم خود را خادم مردم میداند، هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمیکند.!
رییس جمهوری با بیان این مطلب که دولت باید شرایط را برای صنعتگران در عرصه بینالمللی مساعد گرداند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید گامهای مؤثر و درستی در عرصه سیاست خارجی برداشته و شرایط را برای تولید مناسبتر کرده است.
برای مشاهده ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید...
یک دنیای فوتوشاپی!
هزینه آرایش زنان ایرانی چقدر است؟
فرهنگ نیوز: آمار تکان دهنده ورود لوازم آرایشی وابسته به شرکت های اسرائیلی به کشور در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان و آثار سوء استفاده از این لوازم آرایشی برای بانوان، تنها گوشه ای از این فاجعه عظیم فرهنگی و پزشکی است.
شرکت تولید کننده لوازم آرایشی فرانسوی “لانکوم”،یکی از شرکتهای متعلق به گروه “اورئال” فرانسه است و از طریق هنرمندان، مجریان خبرنگاران مطرح جهان محصولات خود را تبلیغ می کند این بار نیز در ایران بر اساس همین روش ،اخیرا با برپایی همایشی که حدود چهارصد نفر از شخصیتهای بانفوذ محافل تجاری و هنری ایران به این میهمانی تبلیغاتی دعوت شده بودند حضور رسمی خود را در ایران اعلام نمود.
جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خود را عاشق اسرائیل میداند
"اورئال" یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی است.کنگره یهودیان آمریکا در بیانیهای خشنودی خود را از پشتیبانی شرکت اورئال از دولت اسرائیل، اعلام کرده است. همچنین نیمی از مدیران این شرکت یهودیاند و جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خودش را عاشق اسرائیل میداند. شرکت اورئال به پاس پشتیبانی چشمگیرش از اسرائیل، جایزه جوبیلی (جایزهای که رژیم اشغالگر قدس به اشخاص یا سازمانهایی که به منظور توسعه اقتصادی این رژیم درخاک فلسطین اشغالی سرمایهگذاری میکنند، اهداء میکند) را از نخستوزیر رژیم اسرائیل (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرده است.
۲۹.۳٪ از سهام شرکت فرانسوی اورئال به شرکت صهیونیستی نستله تعلق دارد
سهامداران شرکت فرانسوی اورئال شامل؛ ۳۰.۵٪ توسط خانواده Bettencourt ، ۲۹.۳٪ به شرکت صهیونیستی نستله ، ۲۴.۵٪ به سرمایه گذاران نهادی بین المللی، ۸.۳٪ به سرمایه گذاران نهادی فرانسه، ۵٪ به سهامداران فردی، ۱.۷٪ سهام خزانه و ۰.۷٪ هم برای کارکنان.
نکته جالب تر اینکه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان صورت گرفته است و کشورهای غربی از جمله فرانسه با تعلیق شش ماهه شماری از تحریمها علیه ایران موافقت کرده است و این مبادله نابرابر با عنوان تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه شامل غذا و دارو صورت گرفته است.
شعار شرکت لانکوم؛ قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی
شعار شرکت لانکوم"قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی، زن سالاری و ظرافت است". که این شعار فی نفسه نوعی از سبک زندگی غربی را به طرفداران خود القا می کند و فردگرایی و لذت طلبی را الگوی سبک زندگی زنان جهان قرار می دهد. این در حالی است که در دین مبین اسلام همواره تاکید بر این بوده است که جنبههای معنوی و اخلاقی در شخصیت افراد و زیباییهای سیرت و درون، اصل اول در برقراری روابط انسانی و اجتماعی است نه ارزشهای مادی و سطحی که متاسفانه سرمایه گذاران غربی، مادی گرایی و زیبایی صورت را در راه رسیدن به اهداف خود ملاک افراد قرار داده اند.
هر زن ایرانی در سال ۱۵۰ دلار یا به عبارتی بیش از ۴۰۰ هزارتومان لوازم آرایشی مصرف میکند
آماری تاسف بار مصرف لوازم آرایشی زنان ایرانی "شرکت اسرئیلی لانکوم" را امیدوار به سرمایه گذاری در ایران کرده است، ۳۸ میلیون زن ایرانی، دومین بازار لوازم آرایش آسیای شرقی و هفتمین بازار جهانی را تشکیل میدهند. هر زن ایرانی در سال ۱۵۰ دلار یا به عبارتی بیش از ۴۰۰ هزارتومان لوازم آرایشی مصرف میکند.
البته مصرف لوازم آرایش در ایران صرفا در انحصار زنان نیست، مردان ایرانی نیز مصرفکننده ۱۲ درصد از لوازم آرایش موجود در بازار هستند.
«چرا زنان ایرانی همواره در قله آمارهایمصرف لوازمآرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار دارند؟»
این آمار بالای مصرف لوازم آرایش در میان زنان ایرانی و پایین آمدن سن دختران مصرف کننده لوازم آرایش به دوره دبستان، نشان دهنده آن است که متاسفانه مادران، معلمان، مدیران مدارس، اساتید دانشگاه ها هیچ گاه خود را ملزم به این امر نکرده اند که اطلاعات پزشکی روز دنیا را درباره خطرات و لطمات جبران ناپذیری را که در اثر استفاده این لوازم به بدن انسان وارد می شود را با بیانی ساده و صمیمی به دختران خود بگویند. این در حالی است در خود کشور فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و امریکایی در مراکز آموزشی این اطلاعات در اختیار دختران نوجوان و جوان قرار می گیرد ، نتیجه این آموزش آن است که هرگز دختران جوان از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند و زنان مسن مصرف کننده عمده لوازم آرایش در این کشورها می باشند.
مقاله های پزشکی درباره خطرات استفاده از لوازم آرایش چه می گویند؟
مقاله های پزشکی متعددی درباره خطر استفاده از برخی روان سازها در مواد آرایشی منتشر شده است. به عنوان مثال "سدیم لوریل سولفات " که سبب مشکلات پوستی متعددی می شود و آماس پوستی شایع ترین آنهاست. "سورفاکتانت" که از طریق پوست، تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز دارد.
"ایزوپروپیل الکل" و الکل های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می شود، می تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع تر پوست شود.کلروفورم های حاوی آئروسل در ترکیبات عطرها و ماده ای به اسم " دی متابروسالان وتری متابروسالان وتتراکللوروسال دئودرانت ها سی لانیلید" در دئودورانت ها زمانی که در مواجه با نور آفتاب قرار می گیرند حساسیت زا هستند."پارابن" که به عنوان ماده نگه دارنده در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد در افراد دارای حساسیت به پارابن، سبب خارش و آماس پوستی می شود.
همچنین آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات حاکی از فعالیت استروژنی ضعیف این مواد است. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و….وجود دارد."فرمالدئید" که در خیلی از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رژلبهای روغنی بدون رنگ کمترین محافظت را از لبها در برابر اشعه UV خورشید دارند و به راحتی میتوانند باعث جذب این اشعه خطرناک به لبها شوند. استفاده بلندمدت از مواد آرایشی سبب نازک شدن پلک می شود.
کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان و جلب توجه جنس مخالف
از نظر جامعه شناسان استفاده بیش از حد لوازم آرایشی در میان جوانان نشان دهنده این است که پسران و دختران جوان برای کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان خود و نیز جلب توجه جنس مخالف اقدام به این کار می کنند و این مسئله از طریق ماهواره و نمایش زنان و مردان با رنگ و لعاب فراوان؛ اعم از هنرمند و خبرنگار به جوانان القاء می شود که در صورت بهره مندی از این لوازم می توانید در اجتماع جذاب و مورد توجه باشید و بدین شکل این نوع نگرش فردگرایانه و منهای آموزه های دینی در میان جوانان ترویج پیدا می کند. متاسفانه عدم نظارت کافی و مستمر مراجع ذیصلاح از نحوه استخدام خانم های جوان نیز دلیل دیگری است که این افراد جویای کار، گاهی از سوی کارفرمایان خود مجبور به آرایش کردن می شوند و در صورت توجه نکردن به این مسئله ممکن است کار خود را از دست بدهند.
ازدواج های دیر هنگام، ملاک های غلط و مغایر باورهای دینی مانند زیبایی صرف دختران و موقعیت اجتماعی مناسب آنان، حضور بیش از حد جوانان در محافل دوستانه و محبت نکردن پدران به دختران را می توان از جمله دلایل مصرف نامتعارف لوازم آرایش در ایران دانست. حضور جدی خانواده ها در کنار هم و ایجاد فضای گرم و صمیمی برای فرزندان، هم کلامی و ابراز محبت پدران به دختران، ملاک قرار دادن ارزش های دینی به جای ملاک های غلط غربی در میان پسران، تبین و تبلیغ ارزش هایی که اسلام برای زنان قایل است، ترویج ازدواج های آسان، مستحکم و زودهنگام، بیان خطرات استفاده از لوازم آرایش در مراکز آموزشی می تواند از جمله فعالیت های فرهنگی در جهت کاهش این آمار هشداردهنده باشد. حمایت از کارآفرینان عرصه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد گیاهی و البته مهمتر از همه قرارداد نبستن با شرکت های خارجی و به خصوص حامیان رژیم اشغالگر قدس همه و همه می تواند این بازار را حداقل به نفع اقتصاد ایران و سلامت جوانان ایرانی کند.
10تیر 1365/ آزادسازی شهر استراتژیک مهران از دست مزدوران بعثی
امروز سهشنبه: مراسم تشییع پیکر باقر صحرارودی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون
شام 100 میلیونی و آتش زدن زانتیا در جشن میلیاردر شدن!
تابناک: یکی از اهالی روستاهای محروم واقع در غرب کشور در حالی با آتش زدن یک خودروی زانتیا، دارایی خود را به رخ مردم فقیر و مظلوم روستا کشاند که اهالی روستایش از مشکلات مادی رنج میبرند.
تیتر خبر را درست خواندهاید؛ یکی از هموطنانمان به تازگی برای آنکه نشان دهد ثروتش به ده میلیارد تومان رسیده، چیزی حدود یکصد و پنجاه میلیون تومان هزینه کرده که البته در این میان یک سوم آن به آتش کشیده شده و تلی از خاکستر و اسکلت فلزی به یادگار مانده است!
تقاضای عجیب و غریب خانم بازیگر مشهور از پلیس!
باشگاه خبرنگاران: بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در مصاحبه با یک خبرگزاری با ابراز شگفتی از اینکه عکس شخصیاش زیر عنوان خاصی در یک سایت خبری منتشر شده است، از این موضوع اظهار گله کرده و از پلیس اینترنت خواسته است برای حفظ حرمت و امنیت افراد نظارت دقیقتری بر این موضوعات داشته باشد.
این بازیگر زن که تصویری با پوششی نه چندان اسلامی از خودش را در صفحه شخصی اش در شبکه اینستراگرام منتشر کرده بود با پرداختن دوباره به این موضوع با حالتی حق بجانب در صفحه فیس بوکش نوشته است که : "بر فرض یک عکس تکی از یک هنرپیشه زن در خانه اش جایی در اینتر نت موجود باشد یا اصلا لو رفته باشد که موردش کم هم نیست ، در خانه خودش بوده اهل و عیالش از او عکس انداخته اند در کوچه و بازار که کشف حجاب نکرده است !”
تصویری که خانم بازیگر اینگونه در موردش سخن می گوید بنابر اظهارات خودش در چند نوشته قبلی تر فیسبوکش، متعلق به زمانی است که ایشان قرار بوده به برای شرکت در سالگرد جشن ملی فرانسه در محل سفارت آن کشور حضور بهم رساند ! و خودشان به حالت قابلیت مشاهده برای همگان در صفحه فیس بوکشان منتشر کرده اند.
اما با بررسی بیشتر صفحه فعالیت بهاره رهنما در فیس بوک تصاویری که توسط خود ایشان به صورت عمومی منتشر شده به نظر جالب نبوده و بسیار قابل نقد است و اصلا به مواردی به قول خودشان چون لو رفتن و یا توسط خانواده و در محیط خانه گرفته شدن هم نمی خورد!
و سوالی که در ذهن متبادر می شود آن است که در مواجهه با چنین دست عکسهایی که دور از شأن بازیگر و هنرمند کشورمان، توسط خود بازیگر آن هم به صورت عمومی در یک شبکه اجتماعی غیر قابل اطمینان و پر از حفره های ضد امنیتی منتشر می شود، چگونه ماموران پلیس می توانند از نقد و اخباری که خود افراد مشهور در ایجاد آن نقش اصلی را دارند جلوگیری کنند؟ وچگونه باید از عملکرد ایشان در چنین محیط هایی حمایت و دفاع کنند؟!
چرا شیر و خورشید تبدیل به هلال احمر شد؟
ایسنا: روز ۱۰ تیر ۱۳۵۹ آرم "جمعیت شیر و خورشید سرخ" به "هلال احمر" تغییر کرد. در سال ۱۳۰۱ خورشیدی دکتر "امیراعلم" که مدیر بهداری استان خراسان بود، پس از زلزله ویرانگر بجنورد، مقررات وضعشده از سوی صلیب سرخ جهانی برای جمعیتها را ترجمه و در اختیار "احمدشاه قاجار"، پادشاه وقت ایران قرار داد تا شاه آن را مطالعه کرده و مقدمات تشکیل جمعیت به منظور جلب کمکهای خارجی در هنگام بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه فراهم شود.
بر اساس این متن ترجمهشده، نظامنامه اساسی (اساسنامه) جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران تهیه و در اسفندماه ۱۳۰۱ شمسی به امضای ولیعهد، "محمدحسن میرزای قاجار" رسید. این جمعیت پس از تاسیس بلافاصله عضو کمیته فدراسیون بینالمللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) شد و علامت شیر و خورشید سرخ را ثبت کرد.
در سال ۱۹۲۹ میلادی در سومین نشست کنوانسیون ژنو که پس از پایان جنگ جهانی اول در کشور سوئیس و شهر ژنو برگزار شد، نماینده دولت ایران و دولت ترکیه از شرکتکنندگان در کنفرانس خواستند که نشان شیر و خورشید (ایران) و هلال احمر (ترکیه) در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شود و این دو نشان از جانب کنوانسیون به رسمیت شناخته شد. کمتر از دو سال پس از انقلاب اسلامی، در تیرماه ۱۳۵۹ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیهای اعلام کرد که برای هماهنگی بیشتر در نمادهای جمعیتهای خیریه در جهان از این پس از آرم هلال احمر به جای شیر و خورشید استفاده خواهد کرد.
زشته خير سرتون خبر گذاري هستين.ديگه غلط املايي نداشته باشين.
مغاير نه مقاير
مثل اين ميمون ي جعبه طلا بگزاري دم در تو کوچه کنار باغچه بعد بگي چرا مامور زباله اومد برد.