به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، حسین مهری با بیان اینکه یکی از شاخصههای توسعه هر کشوری سرانه مرسوله پستی است افزود: در 4 ماهه امسال بالغ بر 220 میلیون مرسوله پستی در کشور جابهجا شده است.
وی با بیان اینکه پست کشور با دو مقوله کیفیت و سرانه مرسوله توسط اتحادیه جهانی پست سنجیده میشود، خاطرنشان کرد: امسال در راستای ارتقای کیفیت امور پستی کشور نرمافزاری طراحی شده است که مرسولات پستی به صورت روزانه کنترل و ثبت میشوند.
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از اجرای آزمایشی پزرداخت خسارت در مراکز استانها در 6 ماهه دوم سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این طرح اگر مرسولهای به هر دلیلی با تاخیر توزیع شود خسارت آن پرداخت میشود. پرداخت خسارت در حال حاضر تنها برای مرسولات مفقودی پرداخت میشود که با آغاز این طرح برای ارسال با تاخیر مرسولات نیز خسارت پرداخت می شود.
وی اجرای کامل این طرح را در سال 94 در سراسر کشور ذکر کرد و ادامه داد: ارائه این خدمات در راستای ارتقاء کیفیت امور پستی و همچنین رضایت خاطر مردم است.
مدیر عامل شرکت پست از رونمایی 10 سرویس جدید و 80 خدمت پستی در هفدهم مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: سرویس پست مالی، باجههای الکترونیک، تی ال اس (تعیین زمان توزیع توسط مشتری)، سرویس کرایه در مقصد، پست رسانه، پست تلگراف و پست تلفنی از سرویسهای جدیدی است که در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار میگیرد.
مهری با تاکید بر اینکه در سال گذشته زیان انباشته این شرکت بالغ بر 3500 میلیارد ریال بوده اظهار داشت: پیش بینی میشود زیان انباشته در سال جاری 300 میلیارد ریال کاهش ییابد که با برنامه ریزی و ارائه سرویسهای جدید در تلاتش هستیم این زیان به تدریج کاهش یابد.