یه گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، با افزایش تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خرید کالای داخلی و احتیاج خانواده های ایرانی به خرید نوشت افزار در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، طی سالهای گذشته نگاهها به سمت برند هایی برده شده است که ساخت داخل باشند و رنگ و بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی همراه داشته باشند؛ اما عدم تبلیغات و نبود توزیع مناسب عملا بعضی از تولید کنندگان این حوزه را تا مرز شکست پیش برد.
تنها در طول دو سه سال اخیر است که حضور سازمان های مردم نهاد در این زمینه و افزایش تبلیغات مردمی و دهان به دهان، کمی بازار این محصولات را رونق بخشیده و بخشی از خانواده های ایرانی را مشتاق به خرید نوشت افزار های ایرانی کرده است. محصولاتی که تنوع و کیفیتشان نسبت به قبل بهبود یافته و حالا کمی از جاذبه های لازم برای کودکان برخوردار شده اند.
با وجود اینکه توقع می رفت سالهای پیش تبلیغات و حمایت از نوشت افزارهای ایرانی از سوی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت دنبال شود، اما تبلیغات گسترده امسال جای خوشحالی و دلگرمی زیادی برای خانواده ها و تولید کنندگانی داشته که دغدغه شان تحکیم اعتقادات آینده سازان این مروز و بوم است.
تاثیرات نوشت افزارهای ایرانی بر سبک زندگی کودکان
در سال های گذشته شاهد بوده ایم که همزمان با پخش کارتون های دوبله شده خارجی، پوشاک و نوشت افزار با تصاویری از شخصیت های کارتونی و تلویزیونی مرتبط، به سرعت در بازار عرضه می شد و به دلیل علاقه کودکان به این شخصیت ها، محصولات خارجی و داخلی با نشانی از قهرمانان نامتناجنس با فرهنگ ایرانی – اسلامی، بازار را فرا می گرفت.
باید خاطر نشان کرد سبک زندگی را سلسله رفتارها و عادت هایی تشکیل می دهند که هجمه های بیرونی ناخودآگاه بر روی آن تاثیر می گذارند و اینجاست که کمی باید توقف کرد و همه ی ورودی ها را بررسی مورد بررسی قرار داد. به خصوص ورودی های ذهن کودکانمان را که آثار نامتناسب فرهنگ مهاجم، عقاید سست آنها را به راحتی دچار تزلزل خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب همواره تأکیدات ویژهای در حوزه اصلاح سبک زندگی داشته اند و در این راستا یکی از مهمترین ارکان ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی، تعلیم و تربیت نسلی آگاه و دلبسته به هویت اسلامی و ایرانی است. به همین منظور باید از همه ظرفیتهای آموزشی و تربیتی که تولید نوشت افزارها یکی از این اقدامات است، استفاده کرد.
ضرورت مدیریت جهادی مادران در خانواده
خانواده های ایرانی باید توجه داشته باشند که خریداری کالای خارجی نابودی فرصتهای شغلی، بیکاری جوانان ایرانی، تضعیف روحیه تولید کنندگان داخلی و وابستگی به بیگانگان را به دنبال خواهد داشت در نتیجه آنچه کشور را نجات میدهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است.
وظیفه جهادی مادران ایرانی با نزدیک شدن روزهای آغازین مدرسه به عنوان مدیر داخلی خانه و خانواده پیگیری جدی این موضوع است و باید در خرید جنس ایرانی جهاد کند تا از طرفی به فرهنگ و اقتصاد فرزندانش کمک کرده باشد و از طرف دیگر خاطرش از تاثیرات طرح های روی جلد بر فرزندش آسوده باشد.
در پایان امیدواریم خرید هر نوع کالا چه جرئی و چه کلی در زمینه ی مصارف روزمرّه و یا حتی عمده و مهمتر برای خانواده های ایرانی یک معیار مشترک داشته باشد آن هم «خرید تولیدات داخلی» باشد و این اساس هیچگاه به حاشیه نرود.
منبع: ایران اسلامی