حسين مهري در گفتگو با خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به اقدامات شرکت پست در زمینه به هنگام سازي و به روز رساني كدهاي پستي افزود: يكي از موضوعاتي كه به طور جدي در شركت پست در حال پيگيري است موضوع به هنگام سازي كدهاي پستي است كه در همين راستا اين شركت با به روزرساني و ساماندهي بانكهاي اطلاعاتي روند پيگيري اين موضوع را سرعت خواهد داد.
وي در خصوص آمار تعداد اماكن شناسايي شده براي دريافت كد پستي توضيح داد: شركت پست تاكنون 48 ميليون مكان در كشور را شناسايي كرده و اين اماكن ميبايست هر دو سال با به بهروزرسانی بر واقعيت منطبق شوند.
مهري با اشاره به ميزان پيشرفت پروژه به روز رساني كدهاي پستي تاكيد كرد: هر چندكه ميزان پيشرفت استانها در اجراي اين پروژه متفاوت است اما شركت پست به تدریج كليه شهرها و روستاهاي استانهاي كشور را تحت پوشش اين طرح درميآورد و مقرر شده است تا پايان سال جاری، عمليات به روز رساني كدهای پستي در 60 درصد استانهاي كشور اجرایی شود و مابقي استانها نيز تا ابتداي سال 94 به روزرساني و منطبق شوند.
مهري به طرح ديگر شركت پست در حوزه كد پستي اشاره كرد و يادآور شد: اجراي طرح طبقه بندي مشاغل براساس استاندارد «آيسيك 2008» از جديدترين طرحهاي شركت پست براي ارتقاي سطح كيفيت خدمات است.
وي با اشاره به جزئيات طرح "طبقه بندي مشاغل" يادآور شد: اين طرح به صورت جزئي كليه مشاغل هر صنف را به صورت آدرس پستي طبقه بندي ميكند كه علاوه بر مزايايي كه براي مديران و استانداران خواهد داشت ميتواند صنعتگران و شركتهايي را كه ارائه خدمت ميكنند را ياري كند.
مدير عامل شركت پست اضافه كرد: با اجراي اين طرح هر گاه خدمت يا محصول از سوي شركتي ارائه شود ميتواند با استفاده از اين آدرسها به صورت كاملا طبقه بندي شده براي صنوف هدف ارسال شود.
وي تاكيد كرد: آدرس دهي مشاغل پيش از اين به صورت كلي اجرا ميشد اما با اجراي اين طرح به صورت جزئي و زير شاخهاي به شفافسازي مشاغل ميپردازد.