وی ادامه داد: اما اکنون فعالان این بازار از اتحادیههای متعددی از جمله فناوران، الکترونیک و دستگاههای صوتی و تصویری مجوز دارند.
کریمی درباره مرجع رسیدگی به شکایات این بازار، تاکید کرد: شکایات مربوط به بازار سیمکارت به اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی ارجاع میشود، این شکایات شامل شکایات دریافتی در سامانه 124 سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرفکنندگان که هر هفته یک یا 2 بار ارائه میشود و شکایات مستقیم است.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی افزود: پس از ارجاع شکایات، تمام مواردی که مربوط به واحدهای دارای جواز صنفی باشند بررسی میشود و اگر شکایت مربوط به واحد بیجواز باشد نخستین کار تشکیل پرونده برای کسب جواز است.
وی با اشاره به تصویب قانون اتاق اصناف در مجلس اظهار امیدواری کرد: با یکپارچگی واحدهای توزیع و تولیدی و خدماتی در اصناف، پراکندگی و موازیکاری در صنف فروشندگان سیمکارت برطرف شود و به زودی کارگروهی متشکل از فروشندگان سیمکارت برای رفع موضوعات و شکایات این صنف تشکیل خواهد شد.