کد خبر:۳۶۸۲۷۳

چند درصد ایرانی‌ها خانه شخصی دارند؟

بررسی نحوه تصرف محل سکونت خانوارها در سال ۹۲ نشان می‌دهد که ۶۴.۴ درصد از خانوارها در مسکن شخصی (مالک نشین )، ۲۵.۸ درصد در مسکن اجاری، ۰.۸ درصد در مسکن در برابر خدمت و ۹ درصد در مسکن رایگان سکونت داشته‌اند.

به گزارش گروهه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، بر اساس گزارشات بانک مرکزی، بررسی خانوارها از نظر نوع مصالح عمده بکار رفته در ساختمان محل سکونت آنان نشان می دهد در سال ۹۲ حدود ۱۷.۴ درصد خانوارها در ساختمان های بتون آرمه، ۲۵.۵ درصد در بناهای اسکلت فلزی، ۲.۸ درصد در ساختمان های بلوک سیمانی،۶.۰ درصد در بناهای آجری با تیرچه بلوک، ۴۲.۴ درصد در ساختمان های آجری با تیرآهن، ۳.۴ درصد در بناهای آجری با تیرچوبی و ۲.۵ درصد در ساختمان های خشتی، گلی و چوبی و یا سایر مصالح سکونت داشته اند.
 

طبق نتایج این بررسی ۳.۹ درصد از خانوارها در محل سکونت خود از یک اتاق، ۳۰.۸ درصد از دو اتاق، ۴۶.۳ درصد از سه اتاق، ۱۴.۷ درصد از چهار اتاق، ۲.۸ درصد از پنج اتاق و ۱.۵ درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده نموده اند.
 

بررسی تسهیلات محل سکونت خانوارها در سال ۱۳۹۲ نشان می دهد که حدود ۹۹.۴ درصد از خانوارها از آب لوله کشی، ۱۰۰ درصد از برق، ۹۲.۹ درصد از گاز شهری، ۴۱.۲ درصد از سیستم فاضلاب شهری، ۸۲.۲ درصد از تلفن، ۲۳.۹ درصد از اینترنت، ۹۸.۱ درصد از آشپزخانه، ۹۹.۳ درصد از حمام، ۶۲.۵درصد از کولر ثابت آبی، ۱۷.۶ درصد از کولر گازی، ۸.۶ درصد از سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ)،۵.۲ درصد از پکیج و ۴۱.۷ درصد از انباری بهره مند بوده اند.
 

نتایج این بررسی گویای آن است که ۴۴.۴ درصد خانوارها از اتومبیل شخصی، ۱۷.۸ درصد از موتورسیکلت، ۱۳.۷ درصد از دوچرخه، ۵۷.۶ درصد از چرخ خیاطی، ۳۰.۲ درصد از رادیو ضبط و ضبط صوت، ۱۲.۸ درصد از رادیو، ۹۹.۳ درصد از تلویزیون، ۵۳.۸ درصد از ویدئو، ۴۷ درصد از رایانه، ۱۵.۲ درصد از دوربین فیلمبرداری، ۵۰.۲ درصد از یخچال، ۸۱.۸ درصد از فریزر و یخچال فریزر، ۵۱.۱ درصد از پنکه، ۹۹.۲ درصد از اجاق گاز، ۹۲.۱ درصد از جارو برقی، ۸۴.۵ درصد از ماشین لباسشویی و ۹۴.۷ درصد از تلفن همراه استفاده می کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار