به گزارش گروه علمی "خبرگزاری دانشجو"، سید مجتبی هاشمی، معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی جهت آسیبشناسی و یافتن راه حلهای مناسب، با انتقاد از شکاف ایجادشده بین تولید داخل و بازار داخلی گفت: متاسفانه سهم شرکتهای خارجی از بازار ایران افزایش زیادی یافته که موجب آسیب به بخش داخلی شده است.
هاشمی با اشاره به تجربه جهانی در این خصوص افزود: در تمام دنیا هیچ شرکت خارجی نمیتواند به صورت مستقیم با مجموعههای متقاضی وارد مذاکره شود بلکه واسطهای به عنوان شریک داخلی وجود دارد که تمامی فعالیتها و سرویسها از کانال آن عرضه میشود و این شریک داخلی ضمن حفاظت از منافع کشور آموزش هم میبیند و توانمندی کشور را در آن دسته از تکنولوژیهایی که ندارد، افزایش میدهد.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات اظهار داشت: با کمک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکتهای داخلی امتیاز بندی خواهند شد و از این پس شرکتهای خارجی برای حضور در بازار ایران از میان این لیست شریک خود را انتخاب خواهند کرد که به این ترتیب تامین تجهیزات اپراتورها با خلل روبرو نمیشود و هم بحث آموزش تکنولوژیهای نوین عملیاتی میشود و میتوان امیدوار بود که بازار خوبی هم برای سهم تولید داخلی فراهم شود.
وی با بیان این که با این روش هیچ خللی در ارایه سرویس و خدمات نخواهیم داشت، اظهار داشت: با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز جهت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق شکوفایی نوآوری مذاکره کردیم که با این روش امیدواریم به روزترین تکنولوژی استفاده شده و آموزش نیز صورت بگیرد.