به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، داوود سبوحی، دبیر کارگروه مبارزه با رشوه وزارت ارتباطات با اشاره به راهاندازی لینک اختصاصی مبارزه با رشوه و ارتشاء در پورتال وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات تنها دستگاهی است که این موضوع را به صورت ویژه در پورتال خود قرار داده است.
وی مکاتبه با ذی حسابان سازمانها و شرکتهای وابسته را از جمله اقدامات کمیته مقابله با رشوه و ارتشاء بر شمرد و افزود: این کمیته از تمامی سازمانها و شرکتهای تابعه خواسته است تا نظارت دقیق بر خرید کالاهای داخلی و منع خرید کالاهای خارجی داشته باشند.
وی به کانالهای رسیدگی به شکایات اشاره کرد و گفت: سامانه سامد (سامانه الکترونیک مردم و دولت)، سامانه 25 در راستای اجرای ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری، 2 کانال ارتباطی دیگر در راستای پاسخگویی به شکایات است.
سبوحی یکی دیگر از کانالهای ارائه شکایات را مراجعه حضوری، مکاتبه مستقیم و تلفنی با این مرکز عنوان کرد و افزود: مرکز بازرسی آماده دریافت شکایات ارجاعی، از مراجع نظارتی بالادستی از جمله نهاد ریاست جمهوری، بازرسی کل کشور، کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات و ستاد وزارت است.
وی بر تجزیه و تحلیل آمار و دلایل بروز شکایات تاکید کرد و گفت: این مرکز با مشخص کردن فراوانی هر یک از عناوین شکایات، امکان تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی را میسر میکند.
وی ارتقاء سطح رضایت مردم از خدمات را ضروری دانست و گفت: این مرکز با اطلاع رسانی به مسئولین ارشد وزارت نسبت به عملکرد واحدهای زیر مجموعه در خصوص ارائه خدمات ذی نفعان تلاش میکند.
سبوحی با بیان اینکه هر چه رضایتمندی در ارائه خدمات بیشتر شود آمار شکایات پایین میآید، افزود: البته این موضوع در مورد ایجاد بسترهای جدید برخورداری از فناوریهای نوین صدق نمیکند؛ چرا که ایجاد و برخورداری از این تکنولوژی جدید در ابتدا با کاستیهایی مواجه است که ممکن است آمار شکایات مردم رابه دلیل عدم شناخت مناسب و وجودضعف های احتمالی، بالا برد.
رئیس مرکز بازرسی اظهار داشت: اگر مردم پاسخگویی درست و منطقی در قبال شکایات خود دریافت کنند به این مجموعه اعتماد خواهند کرد و در بروز سایر مسایل نیز این افراد به این مرکز مراجعه خواهند کرد.
وی تاکید کرد: در 6 ماه اول سال 93 بیشترین درصد شکایات مربوط به ارائه خدمات و سرویسها از سوی اپراتورهاست که این شکایات به دقت بررسی میشود.
سبوحی وظیفه اصلی سامانه 195 را اطلاع رسانی و اقناع مردم و ابهام زدایی در زمینه ارائه خدمات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مرکز بازرسی و سامانه 195 در روابط عمومی به وجود آمده است.
رئیس کمیته ارتقاء سلامت اداری اظهار داشت: در این کمیته که از ابتدای سال 10 جلسه برای پیگیری امور تشکیل شده است؛ بر اساس شرح وظایف، پیگیری دولت الکترونیک و چالش های آن، وضعیت موجود سلامت دستگاههای مرتبط، برگزاری دورههای آموزشی و شناسایی گلوگاههای مفسده خیز در دستور کار قراردارد.
سبوحی با بیان اینکه این گلوگاهها شناسایی شدهاند ادامه داد: شاخصهایی برای نظارت مستمر بر این گلوگاهها ارائه شده و پس از نهایی شدن آن ها را اعلام خواهیم کرد.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: این کمیته تاکنون از 22 استان بازدید کرده است.