کد خبر:۳۷۵۳۹۰
به بهانه تقدیر واعظی از ستاد مدیریت ارتباطات

اختلالات موبایلی؛ مهمترین چالش زائران اربعین امسال

چند روز پس از اتمام اربعین حسینی، وزیر ارتباطات در حالی از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت ارتباطات تقدیر به عمل آورد که اکثر زائران بازگشته به کشور بر اختلالات گسترده و تماس‌های ناموفق خطوط موبایلی خود اتفاق نظر داشتند.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی با توجه به شرایط ویژه امسال برای توسعه امکانات ارتباطی برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تشکیل شد.

 

این ستاد با حضور نمایندگانی از شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و به ریاست محمود خسروی معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شد.

 

برهمین اساس چند روز پس از اتمام اربعین حسینی، وزیر ارتباطات در حالی از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت ارتباطات تقدیر به عمل آورد که اکثر زائران بازگشته به کشور بر اختلالات گسترده و تماس‌های ناموفق خطوط موبایلی خود اتفاق نظر داشتند.

 

در ایام منتهی به اربعین به دلیل حضور گسترده زائران ایرانی در 2 منطقه نجف و کربلا، ترافیک ارتباطی شدیدی در برقراری تماس با ایران به وجود آمد که همین امر موجب بروز اختلالات گسترده در تماس‌های خروجی زائران بود و گویا اقدامات ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی هم خیلی موثر واقع نشد.

 

از همین رو بنا بر اعلام وزارت ارتباطات افزایش ترانزیت کننده‌های ارتباطات بین الملل به مقصد کشور عراق به بیش از 12 شرکت، افزایش 2 برابری لیـنک‌های ارتباطی، تقـویت مسـیرهای مرزی در داخل کـشور، افزایـش ظـرفیت سیگـنالینگ‌های بین‌الملل از طریق کشورهای مختلف، بهینه سازی مسیرهای ارتباطی و کنترل 24 ساعته بر کیفیت شبکه از جمله اقدامات بخش زیرساختی این ستاد اعلام شده بود.

 

همچنین نصب 4 آنتن BTS جدید در استان ایلام توسط همراه اول، افزایش کانال‌های ارتباطی به بیش از 2 برابر توسط شرکت‌های مخابرات استان‌های ایلام و خوزستان و نصب 2 سایت سیار و افـزایش کانال‌های ارتبـاطی توسط شرکـت ایرانسل از اهم اقـدامات بخـش اپراتـوری این ستـاد بودند.

 

هماهنگی با اپراتورهای عراق، تشکیل شیفت تخصصی ویژه جهت استقرار در مراکز بین‌الملل به منظور پشتیبانی 24 ساعته از ظرفیت ایجاد شده‌، تهیه و ارسال گزارش ترافیک و رومینگ عراق به صورت روزانه توسط مراکز مدیریت و نگهداری شبکه بین‌الملل زیرساخت و پوشش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی موثر و هماهنگ جهت آگاهی بخشی به زائران از دیگر مواردی بوده است که این ستاد جزو اقدامات خود اعلام کرده است.

 

بنا بر اعلام اکثر زائران وضعیت پوشش آنتن‌دهی در پشت مرزها بسیار نامناسب بود و از بین چندین تماس تنها چند مورد آنها با موفقیت برقرار می‌شد که همین امر موجب دلخوری عده‌ قابل توجهی از زائران اربعین امسال بود.

 

به گفته زائرانی که به کشور بازگشته‌اند اپراتور همراه اول با گسترده‌تربن اختلالات ارتباطی همراه بوده و دیگر اپراتور کشور نیز اگرچه قادر به برقراری ارتباط بوده است اما به دلیل بالا بودن نرخ مکالمات رومینگ مشترکان را متضرر کرده است.

 

اپراتور‌های کشور عدم ظرفیت اپراتور عراقی برای برقراری تماس این تعداد مشترک را دلیل اختلالات موبایلی در ایام اربعین اعلام کرده‌اند. به عقیده آنها به دلیل تجمع ترافیک ارتباطی در چند نقطه محدود، شبکه ارتباطی عراق قابلیت پاسخگویی به این حجم تماس را نداشته است.

 

بنا بر اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت میزان ترافیک ارتباطی بین 2 کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در این ایام به 2.5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت.

 

در طول ایام عزاداری اربعین حسینی میزان 24 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور صورت گرفته است که از این میزان 15.8 میلیون دقیقه ترافیک صادره، 8.2 میلیون دقیقه ترافیک وارده بوده است.

 

حدود 50 درصد از ترافیک مذکور به شرکت همراه اول‌، 35 درصد به شبکه ثابت و مابقی به شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها مربوط می‌شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
شیخ صنعان
United States of America
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
ایرانسل و همراه اول که تو نجف انتن نمیدادن..ایرانسل باز تو کربلا آنتن میداد..سیمکارت عراقی هم 60 هزارتومن ایرانی فروخته میشد کنار حرم امیرالمومنین تو نجف! هزینه ارتباط من از ایرانسل به همراه اول پدرم در تهران یک دقیقه مکالمه حدود 3 هزارتومن شد..البته از تهران 15 میس کال داشتم که ایرانسل لطف کرد هزینه میسکال هم گرفت! 7500 تومن هزینه میس کال از ایران!
0
0
محمدعلی ربیعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
تماس باسیم کارتهای ایرانی بسیار سخت و غیرقابل استفاده و تنها باسیم کارتهای عراق آسیا سیل و زین و .. آنهم بسیارمشکل دقیقه ای 5000 تومان که بعدازیک دقیقه قطع و.................تو جیح غیرقابل قبول مسئولین اپراتورهای ایرانی ؟؟ لازم بذکر است که بدانیم درسرهر موکبی درعراق برروی بنر بزرگ چاپ شده بود (خدمت به زوارسید الشهداء شرف ماست ). جزاکم الله خیرا.
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار