به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، چندی پیش وزیر آموزش و پرورش خبر از برنامهریزی برای استفاده تبلیغاتی از محیط مدارس را اعلام کرد که تاکنون واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته است.
بحث تبلیغات در مدارس چندی پیش توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. فانی عنوان کرد: در حال مطالعه هستیم تا بتوانیم در زمینه تبلیغات از محیط مدارس استفاده کنیم اما مدیران آموزش و پرورش آیا به این فکر نکردهاند که چگونه میخواهند محیط فرهنگی مدارس را به مکانی برای تبلیغات تبدیل کنند.
آیا آموزش و پرورش در شناساندن گفتمان انقلاب اسلامی به دانشآموزانش موفق عمل کرده است که میخواهد از محیط مدرسه برای تبلیغات استفاده کند. مدیران آموزش و پرورش بهراستی چه تبلیغاتی میخواهند انجام دهند که در جهت فرهنگسازی گام بردارند. بهعنوان مثال تبلیغ خوراکی،گوشی موبایل و... میتواند برای آیندهسازان این مملکت مفید باشد.
این در حالی است که دبیر شورایعالی آموزش و پرورش در این باره میگوید: تبلیغات در مدارس ممنوع است و هر نوع تبلیغ غیرآموزشی در مدارس باعث مشکلات فراوانی میشود. اما در همین باره محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: محیط مدرسه فقط باید محیط تعلیم و تربیت باشد اگر تبدیل شود به یک محیط تجاری تبعات بسیار ناخوشایندی دارد. وی خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش اگر مشکلاتی هم از نظر مالی دارند نباید به سمت تجاریسازی مدارس بروند، این کار بسیار خطرناک است که باعث میشود حتی عواقب بدی هم داشته باشد.
دبیر اول کمیسیون اجتماعی بیان داشت: بنده پیشنهاد میکنم مدیران آموزش و پرورش درباره این موضوع تجدید نظر کنند. محیطهای آموزشی ما به اندازه کافی به سمت تجارت رفتهاند و نباید بازهم به فکر تجاریسازی از راه تبلیغ در مدارس باشند. به هر حال اظهار نظر وزیر مبنی بر استفاده از محیط مدرسه برای تبلیغات واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته است که همگی به نوعی با این کار آموزش و پرورش مخالفت کردهاند. حال باید دید آیا این طرح که آموزش و پرورشیها در حال مطالعه آن هستند میتواند منجر به جمع شدن امضاهای بیشتری از سوی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش شود.
منبع: وطن امروز