به گزارش گروه علمی "خبرگزاری دانشجو"، ابوالفضل شفیعی امشب در همایش تبیین طرح نظام ملی زیستفناوری دانشآموزی مازندران اظهار کرد: زیستفناوری یکی از مهمترین بخشهای علمی در دنیا بوده است.
وی با اشاره به اینکه باید در طرحهایمان از موتور قدرتمند ملت استفاده کنیم، گفت: نباید منتظر باشیم تا همه کارها توسط ارگانهای دولتی و نهادهای وابسته به دولت انجام شود.
مشاور زیستفناوری معاونت علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم باید در داخل کشورمان گردانندگان طرحها باشند و طرحها نیز خودگردان پیش روند، ادامه داد: مردم همانطور که در همه زمینهها وارد عرصه شده و پای کار آمدند میتوانند در بخشهای علمی، فناوری و زیستفناوری پا به عرصه گذاشته و در این بخش هم کمککار و یار دولت شوند.
مشاور زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نگاه زیستفناوری در مدارس و در بین دانشآموزان گفت: امروزه دانشآموزان برای قبولی و کسب رتبه مطلوب در کنکور سراسری تلاش دارند و هدفشان با قبولی در دانشگاه مطرح است هرچند در مقابل خانوادهها هم با همه هزینهها برای قبولی با رتبه بالا توسط فرزندانشان تلاش داشته و مراکز علمی و دولتی هم میخواهند سهمیهشان در قبولی دانشگاهها را بالا ببرند.
شفیعی اضافه کرد: امروزه مشاهده میشود دانشآموزان از مقطع ابتدایی برای شرکت در کنکور سراسری استرس دارند البته نباید جامعه جوان و مردممان کنکورزده شوند.
مسئول طراحی مدل نظام ملی بیوتکنولوژی دانشآموزی با تاکید اینکه امروزه فضای نرم در حال تعویض محتویات ذهن دانشآموزان کشورمان است، تصریح کرد: باید در زمینه فناوریهای جدید در بخشهای مختلف وارد عرصه شویم.
این مسئول یادآور شد: باید بازیهای رایانهایمان سازنده و آموزنده مطالب علمی باشند.
مشاور زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه در بخش اینترنت هم فرهنگ لازم وارد نشده تا جهتدهیها انجام شود، افزود: معلمان مشاور هم در مدارس با رویکردی که خود در ذهن دارند برای دانشآموزان کار میکنند هرچند انتظار میروند رسانهها و خانواده در امر جهتدهی ذهن دانشآموزان گامهای موثری بردارند.
شفیعی خواستار ارائه کارهای انیمیشنی جذاب با محتوای زیستفناوری کودکانه شد و گفت: مدارسمان باید بیش از گذشته به زیستفناوری توجه داشته و در این زمینه رتبهبندی مدارس فعال شکل گیرد.