به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، بازی رایانهای«عمو نوروز: رویای آدم برفی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه عید نوروز وارد بازار میشود. پروژه بازی «عمونوروز: رویای آدم برفی» در ۱۸ ماه ساخته شده و آماده تکثیر لوح فشرده برای عرضه به بازار است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولیدکننده بازی «عمونوروز: رویای آدم برفی» در چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازی سکوبازی در سال 1393 شد.
بازی رایانهای «عمو نوروز: رویای آدم برفی» در سبک سکوبازی (Platformer) ساخته شده و گیم پلی بازی براساس تواناییهای ۲ کاراکتر «عمونوروز» و «آدم برفی» طراحی شده در بازی است.
داستان بازی از کلیشهها فاصله گرفته و بازیکن را غرق در دنیای بازی میکند. بازی کردن در ۲ نقش مقابل هم (عمونوروز و آدمبرفی) که ۲ هدف کاملا متضاد باهم داردند یک نوآوری در این زمنیه بهشمار میرود.
بازیکن گاه با کاراکتر عمونوروز و گاه با آدمبرفی همزاد پنداری میکند. زیرا آدمبرفی برای بقا تلاش میکند و عمو نوروز با غول سرما میجنگد. در کنار این داستان که تغییر فصل محور اصلی آن است، شخصیتهای باستانی و آداب تحویل سال نو بازآفرینی شده است.
گرافیک بازی با نورها و رنگهای درخشان در مراحل مختلف کار شده است و در مدل سازی و انیمیشنها دقت فراوانی بهکار رفته. تکنیکهای بهکار رفته در نورپردازی و سیستم ذرات بازی، حتی در زیرزمینهای تاریک، با دقت ساخته شده تا فضاسازی های فانتزی بازی، چشم نواز و بیادماندنی دیده شوند.
در طراحی کاراکترها و محیط، تنها به عنصرهای زیبایی توجه نشده و با داستان و گیمپلی بازی هماهنگ شده است. بهطور مثال در طراحی دشمنان بازی حس بلعیده شدن توسط سرما بهخوبی نشان نمایان است و یا در طراحی کاراکتر ننه سرما و خانهاش، تمامی متون و داستانهای مربوط به این کاراکتر مورد تحقیق قرار گرفته است.