کد خبر:۳۸۴۰۶۵

چشم انداز صنعت «گیم» در کشور تدوین شد/ صرف روزانه ۴۰ ‌میلیون ساعت برای بازی‌های رایانه‌ای

رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای از تدوین سند چشم انداز صنعت بازی رایانه‌ای در کشور خبر داد و گفت: این مجموعه برای بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگ ارسال شده است.
چشم انداز صنعت «گیم» در کشور تدوین شد/ صرف روزانه ۴۰ ‌میلیون ساعت برای بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، بهروز مینایی، رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای در همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری افزود: طراحی، تولید و عرضه بازی‌های الکترونیکی، کسب جایگاه اول در بین کشورهای اسلامی و تامین نیمی از نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخل کشور از مهمترین اولویت‌های این چشم انداز است.


وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طراحی و تولید بازی‌های یارانه‌ای در داخل کشور، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی برای تحقق این موضوع بهره بگیریم.


مینایی، عدم توجه مناسب به این صنعت، نبود قانون کپی رایت، حمایت نکردن از فعالان این صنعت و نبود زیرساخت‌های مناسب شبکه اینترنت را از جمله چالش‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد و گفت: قانون کپی رایت باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا تولید کنندگان داخلی با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بردارند.


صرف روزانه ۴۰ میلیون ساعت برای بازی‌های رایانه‌ای در کشور

رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه حدود ۲۰ میلیون بازی کننده یارانه‌ای در ایران هستند، اظهار داشت: روزانه به طور متوسط بیش از ۱۲۴ دقیقه هر فرد صرف این کار می‌کند که در مجموع حدود ۴۰ میلیون ساعت در کشور صرف این بازی‌ها می‌شود.


وی با اشاره به اینکه متوسط سن بازی کنندگان بازی‌های یارانه‌ای کشور ۱۶ سال است،اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای ابزاری برای پرکردن اوقات فراغت هستند و در کشورهای پیشرفته اغلب سنین از این وسیله بهره می‌گیرند.


مینایی با اشاره به اینکه جمعیت کشور ترکیه در بین سنین ۱۶ تا ۵۰ سال حدود ۳۰ میلیون نفر است، گفت: حدود ۲۱ میلیون نفر از این افراد از بازی‌های رایانه‌ای بهره می‌برند.


وی اظهار داشت: مخاطب بازی‌های یارانه‌ای در دنیا در سال ۲۰۱۳ به ۱.۲ میلیارد نفر رسیده است که با محاسبه ابزارهایی نظیر تبلت تعداد مخاطبین این بازی‌ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

کسب رتبه پنجم آسیا در بازی‌های رایانه‌ای
مینایی گفت: ایران بعد از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و هند رتبه پنجم آسیایی را در تولید بازی‌های رایانه‌ای به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم این رتبه افزایش یابد.


وی از تولید ۲۰۰ محصول ایرانی در این حوزه خبر داد و گفت: ۱۵۰ موسسه تولیدی در این زمینه در کشور فعال هستند و با تولید محصولات جدید حدود ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.


معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم به مزیت‌های ICT در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ICT علاوه بر توسعه اقتصادی به توسعه اجتماعی نظیر کاهش فقر و عدم توازن منطقه ای نیز می‌انجامد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار